Katsellaanko sinua sillä silmällä, vai kuvitteletko vain?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kuvittele jonkun ihmisen katselevan sinua sillä silmällä, vaikkei hän edes flirttailisi mitenkään erityisesti/ollenkaan. Sinusta vaan tuntuisi siltä, että sinua halutaan, mutta et tiedä miksi, sillä tyypin käytös ei ole mitenkään ilmeinen. Välillä tällaisia fiiliksiä voi saada myös sopimattomilta tahoilta (esim. lääkäri, kaverin mies/nainen, opettaja jne.). jolloin välttämättä ei ikinä tule selvitettyä oliko itse oikeassa aistimusten suhteen.

Luuletteko, että alitajunnainen tunne tästä yleensä on totuudenmukainen vai onko tämä vaan keino nostattaa omaa itsetuntoa?

Sivut

Kommentit (122)

Vierailija

Tästä tulee sellainen "nyt kysellään kellä on hevonen, mulla on lammas!" -tyyppinen vastaus...

Eli ei, en ole koskaan kuvitellut että minua haluttaisiin. Vaikka edessäni hilluisi mies alasti heppi tanassa, niin saattaisi siltikin tuntua vaikealta uskoa että minua halutaan. En nyt ihan niin susiruma oleta olevani etteikö kukaan voisi haluta, mutta en vain pysty kuvittelemaan sitä. Mieheni on kyllä useampia kertoja varsinkin kesäisin raportoinut että joku äijä on kuulema katsonut persettäni; erityisen ihmeellisenä pidin sitä kun ylläni oli äärimmäisen epäseksikkäät urheiluhousut jotka eivät olleet kireät. Kai sitä puutteessa sitten katselee ihan mitä vain.

Jaa ei sentään, nyt kun tarkemmin ajattelen niin kyllä minusta nimenomaan mieheni kanssa joskus tuntuu, kun hän kävelee perässäni, että hän saattaa minua haluta. Tämä tietysti perustuu pitkälti siihen mitä hän on itse sanonut.

Ja voe tokkiisa, onhan parin naisen kanssa ollut jotain ihme juttuja joista on voinut ajatella vaikka mitä. Yksihän tapasi useammin käydä oikein käsiksikin.

Minulta on saattanut kyllä mennä monta monta ihmisten himotuskohtausta ihan ohi hilseen, koska todella vähän jaksan tarkkailla ympäristöäni ja sitä miten kiimaisen kosteita silmäyksiä siellä mahdollisesti ihmisten välillä sinkoilee. Joskus suorastaan ihmettelen että elävätkö kaikki muut, siis sosiaaliset ihmiset, jossain ihmeellisessä loppumattomassa saippuaoopperassa ja itse elän kai jossain autistiskirjoisessa ikiomassa Mikä mikä -maassani.

Mutta se minusta ja aivan varmasti on olemassa ihmisiä jotka kuvittelevat että kaikki lilluvat jatkuvassa limaisessa kiihkotilassa juuri heidät kohdatessaan. On olemassa mielikuvitusta ja mielikuvitusta; sellainen kuvittelu jossa itse tiedostaa höntsäyttävänsä itseään on ok, eli paetaan fantasioihin, mutta se ei ole jossa tekee itsestään täyden idiootin olettamalla itsestään suuria. Jostain kumman syystä nyt koen että nuo suuret luulot taitavat olla miesväelle ominaisempia, mutta onhan näitä päiväperhodaamejakin toki.

Sanotaan että alitajuisen tunteen totuudenmukaisuus on selkeästi kiinni siitä miten paljon ihmisessä on narsistia ja huomionhakuisuutta. Persoonallisuushäiriöt poissulkevat reippaahkosti totuutta.

Vierailija

Ihmisen perustoimintoihin kuuluu seurata muiden reaktioita itseensä taukoamatta. Tuttuus vapauttaa tästä hieman mutta vain helpottaen tulkintaa.
Seksuaaliset viestit ovat kärkisijoilla haluttavuudessaan tai torjuttavuudessaan. Niitä saa hyvin moniasteisina ja häilyvinäkin, niin että haluaa vastata epävarmoihinkin kun vastassa on haluttavan näköinen tai muuten arvostettava henkilö. Joskus sitä vain leikkii olevansa huomion kohteena viihdyttääkseen itseään tai kohottaakseen itsetuntoaan. Katseen haku näkyy ja saa usein välittömän reaktion aikaan, jonka tulkitsee kutsuksi, vaikka se on heijaste omasta käytöksestä.

Vierailija
avatish
Kuvittele jonkun ihmisen katselevan sinua sillä silmällä, vaikkei hän edes flirttailisi mitenkään erityisesti/ollenkaan. Sinusta vaan tuntuisi siltä, että sinua halutaan, mutta et tiedä miksi, sillä tyypin käytös ei ole mitenkään ilmeinen. Välillä tällaisia fiiliksiä voi saada myös sopimattomilta tahoilta (esim. lääkäri, kaverin mies/nainen, opettaja jne.). jolloin välttämättä ei ikinä tule selvitettyä oliko itse oikeassa aistimusten suhteen.

Luuletteko, että alitajunnainen tunne tästä yleensä on totuudenmukainen vai onko tämä vaan keino nostattaa omaa itsetuntoa?

Jos on itse puutteessa, niin rupeaa helposti luulemaan kaikenlaista, mille ei välttämättä olekaan todellista perustaa.

Mutta jos ei ole, niin voi lähteä mukaan johonkin huumoriflirttiin tai vastaavaan, erityisesti esimerkiksi ulkomailla, joissa toinen osapuoli sikäläisen mittapuun mukaan ehkä hyvinkin läpinäkyvästi "liian ystävällinen, avulias, tuttavallinen" tmv., varsinkin kun eri asiat ovat eri paikoissa sallittuja tai kiellettyjä.

Mulle opetettiin ennen, että kaikenlaista saa keskellä porukkaa hölöttää ja mölöttää tytöille (se oli itseasiassa paitsi sallittua myös lähestulkoon pakollista), ja jopa lievästi lähennellä (vaikka nipistää tai halata), muuta kahdestaan ei saa häipyä porukasta kenenkään naisen kanssa "huumorimielessäkään", eikä mielellään tullakaan kahdestaan tavallisen tutun naisen kanssa mihinkään bileisiin, jos ei tosiaan ole mikään "pari". Jos johonkuhun ei sitä iskuhuumoria kohdistettu, niin se oli signaali, eikä se, että kohdistettiin.

Minä tosin en orjallisesti noita vanhanaikaisia etikettiohjeita noudattanut, nimittäin riittävänkään innokkaasti...

Vierailija

Tuota tuli aikoinaan mietittyä useinkin.

Kun vuosia sitten itsetunto oli paremmin kohdillaan tuli niitä katseita vastakkaiselta sukupuolelta aika usein. Myös kaverit huomautteli. Siitä oli myös harmia kun on ujo ja siksi, että sai vihaa ja kateutta niskaan

Silloin mietin mistä se kaikki huomio johtuu, mikä minussa tai käytöksessäni tekee sen?
Miten saisin katseita vähemmäksi, kun ei välitä tulla niin huomatuksi.

Nykyään tulee vähemmän liikuttua missään, tää nettikin vaikuttanut siihen aikatavalla siis ettei tarvi lähtee välttämättä mihinkään
Vähentää kummasti katselijoita
Ja lisäks nykyään en vaan enää välitä jos joku katselee, en sillätavalla kuin joskus välitin

Vierailija

Ihminen näkee ja kuulee sitä mitä hän olettaa ja/tai haluaa. Jos hän olettaa toisen henkilön olevan kiinnostunut hänestä, hän miettii jatkuvasti toisen henkilön pienimpienkin eleiden tarkoitusta siinä mielessä.

Ei, minua ei ole kukaan koskaan ehtinyt kuolata koska en koskaan ole missään - inhoan kaikenlaisia juhlia, väenpaljouksia ja muuta väkikaaosta, aivan etenkin metelöivää sellaista.

Vierailija
Qadesha
Jaa ei sentään, nyt kun tarkemmin ajattelen niin kyllä minusta nimenomaan mieheni kanssa joskus tuntuu, kun hän kävelee perässäni, että hän saattaa minua haluta. Tämä tietysti perustuu pitkälti siihen mitä hän on itse sanonut.

Kaikki johtuu siitä että hän tietää konkreettisesti mitä tuulipuvun alta paljastuu.

Mutta noin yleisesti ottaen... syksyllä 2008 Suomessa käydessäni kävin paikallisessa Prismassa normaaleilla päivittäisostoksilla wanhan äitimuorini kanssa. Ostoksia tehdessämme hän kysyi että "mitä se poika katselee". Vastauksena oli että etsin ihmistä jolla EI OLE tennareita jalassa. Harvassa ovat mokomat. Aiheeseen liittyen, minulla ei todellakaan ole mitään syytä flirttailla kenenkään tuntemattoman tuulipukuisen läskiperseen kanssa. Minua kyllä pälyiltiin jonkin verran. Ei toki flirttailumielessä vaan ehkä juuri siksi että olin ostoksilla "ei_tennareissa_ja_ei_tuulipuvussa".

Bueno. Täällä rapakon takana taas vaalea skandinaavi kiinnostaa enemmän kuin laki sallii. Tosin en nyt sanoisi tätäkään flirttailuksi mutta ihmiset, varsinkin naispuoliset, tuppaavat tekemään tuttavuutta ja kyselemään asioita. Kyllä siellä taustalla se flirtti kuitenkin on vaikka sitä yrittävät peittääkin

o
Seuraa 
Viestejä1641
Liittynyt16.11.2005

En kyllä huomaa mitään. Jos ei tulla päin näköä sanomaan, että "haluan panna sinua nyt", niin en näytä huomaavan mitään hienovaraisempaa vihjailua. Kavereilta tosin saan kuulla katseita tulevan lukemattomasti jatkuvasti. Ristiriitaista.

edit: hullusti typoja..

Every man is guilty of all the good he did not do. (http://www.youtube.com/watch?v=xaTKDMYOBOU)-Voltaire

Vierailija
o
Jos ei tulla päin näköä sanomaan, että "haluan panna sinua nyt"

Kuinka usein näin tapahtuu?

Varmaan joku on jossain joskus katsellut. En kyllä sellaista yleensä oleta.

o
Seuraa 
Viestejä1641
Liittynyt16.11.2005
Vahtera
o
Jos ei tulla päin näköä sanomaan, että "haluan panna sinua nyt"

Kuinka usein näin tapahtuu?

Yllättävän usein. Tosin ihmiset jotka ovat noin epätoivoisen suoria, eivät valitettavasti ole yleensä ihan terveimmästä päästä.

Every man is guilty of all the good he did not do. (http://www.youtube.com/watch?v=xaTKDMYOBOU)-Voltaire

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Minä kerään katseita kun laitan itseni siihen kuntoon. Tähän kuuluu pukeutuminen, meikkaus, tukan laitto mutta myös "asenne- ja asentokorjaus." Ja nuilla tälläytymisillä en tarkoita mitään ylitälläytymistä... Tätä on vaikea selittää. Joskus lähden liikenteeseen tietoisena siitä että tulen keräämään katseita ja joskus siten, että en tule keräämään katseita. Riippuu kulloisestakin olotilasta ja mielihaluista.

Hämmentää.

Vierailija
MarsMan
Qadesha

Kaikki johtuu siitä että hän tietää konkreettisesti mitä tuulipuvun alta paljastuu.

Mutta noin yleisesti ottaen... syksyllä 2008 Suomessa käydessäni kävin paikallisessa Prismassa normaaleilla päivittäisostoksilla wanhan äitimuorini kanssa. Ostoksia tehdessämme hän kysyi että "mitä se poika katselee". Vastauksena oli että etsin ihmistä jolla EI OLE tennareita jalassa. Harvassa ovat mokomat. Aiheeseen liittyen, minulla ei todellakaan ole mitään syytä flirttailla kenenkään tuntemattoman tuulipukuisen läskiperseen kanssa. Minua kyllä pälyiltiin jonkin verran. Ei toki flirttailumielessä vaan ehkä juuri siksi että olin ostoksilla "ei_tennareissa_ja_ei_tuulipuvussa".

Tennarit ja tuulipuku? Eihän tennareilla voi mihinkään maastoon lähteä, niissä tulee jalat kipeiksi. Katsos vähän tarkemmin niitä tuulipukuisia, niin todennäköisimmin näet niillä lenkkarit jos heillä on yhtään järkeä päässään.

Ai senkö takia naiset sitten yleensä pitävät niitä tuulipukuja että läski perse mahtuu sisään? Omat syyni ovat toiset, mutta toisaalta pidän ulkona muitakin vaatteita. Aina fiiliksen ja sään mukaan. Tulevalla viikolla ei pahemmin tuulipuku lepata kun on luvattu pitelevän ilmoja. Päässee vaihteeksi grillaamaan napaansa.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8909
Liittynyt18.8.2008

Kyllä on katseltu "sillä silmällä". Ihan on joskus hiki noussut pintaan. Varsinkin nuorempana polliisit katsoi hyvin herkästi, että mikähän tuokin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat