Vistan rajoitettu haku

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Voi saatan perkeleen jeesus, jotta tuo saatanan visva voi sitten ottaa pannuun. Perkeleen visva, se etsii tiedostot ennennäkemättömällä nopeudella. Niin varmaan, jos pitää hakea vuosikymmenien takaisilta varmuuskopioilta jotain sellaista tiedostoa, jossa muistaa käyttäneensä vain jotain funktion- tai muuttujan nimeä, esimerkiksi: *encrypt*

Bill Gates Visvansa kanssa ei enää tuekaan tiedostojen sisällön plaraamista, jonka vuoksi haku on ennennäkemättömän tehokasta? Kun vuosikymmenen ajalta muistaa tarkalleen ko. tiedoston nimen ja ajankohdan, jossa kyseinen avainsana sijaitsee, vaikeaa on.

Voi jeeseus. Eikö joku jo voisi mennä vetämään turpaan tuota saatanan Bill Gatesia, jos sattuisi lähempänä asumaan. Siis Visva seuraa jo hyväksi havaittuja Mikrosoftin jalanjälkiä, jossa ominaisuuksia karsimalla itse paskabugittavaa kenneliä saadaan piirun verran vakaammaksi.

Perkele, että Microsoft on sitten perseestä. Apple tai Linux kyllä kiinnostaisivat, mutta C ja OpenGL olisi toimittava hyvin sen lisäksi, että käyttöjärjestelmä pystyisi plaraamaan vaikka DVD:ltä tiedostoja niiden sisällön perusteella.

Ja vielä tämänkin paskan päälle ollaan suunnittelemassa jotain Windows7 -versiota. Vetäkää paska naamaanne. Olisitte jääneet NT 4.0 (varauksella XP), ja jatkaneet niiden kehittämistä entistä varmemmiksi. Saatanan pellet, pistän silmäni kiinni, ja toivon Mikrosoftin romahtamista 19 kuukauden kuluessa. Puolet toivomuksista on vähintään toteutunut. Mikrosoftin kello alkoi raksuttamaan tästä hetkestä.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Periaatteessa hardware-rajapinta voisi olla oma avoin standardi, jonka entistä kehitetyynempiä versioita niiden päälle kyhätyt käyttöjärjestelmät tukisivat. Veikkaisin, että Apple vetäisi pisimmän korren, sitten Unix, Linux, ja lopulta Windows7.

Kysymys on kuitenkin lopulta siitä, mitä kuluttajat haluavat. Jos heitä ohjaillaan kuin pässejä lieassa, jokaisella koneen valmistajalla on oma tulkintansa riippuen siitä, minkä käyttöjärjestelmän ehdoilla se koneensa kasaa.

Pitäisi olla tasan toisin päin, mutta se aika on vasta joskus tulevaisuudessa. Sitä odotellessa on syytä odotella Windows7 -valmistumista ja sen seitsemättä bugikorjausversiota, jolloin ollaan taas jonkin verran Visvaa viisaampia.

Vierailija

Et muuten ole ainoa, jota visva v****aa. Olen ostanut vuoden sisällä 3 konetta. 1 läppäri ja 2 normitötteröä. Yhdestä sain vistan revittyä ulos puoliväkisin sillä seurauksella, että verkkokortti ja äänikortti piti vaihtaa. Xp:llä kone on kuin unelma. (mikäli mikrosoft yleensäkään on unelma..) Hassua, että alunperin uusi kone oli visvan kanssa hitaampi, kuin 5 vuotta vanha entinen xp:llä.

Uudella läppärillä ei käytännössä voi tehdä mitään tärkeää, kun se kaatuu monta kertaa päivässä, jopa kesken työnteon.

Toinen uusi normikone toimii hieman paremmin, mutta koko ajan jotain pientä harmia. Tiedostot hukkuu, tulostin ei toimi, verkko hukkuu, ohjelmat ei pyöri oikein (mm. grafiikka heittää cadilla, jne...)

Työpäivästä kuluu keskimäärin 1 tunti kaikenlaisten pikkuvikojen kanssa.

Nyt venttaan sitä seiskaa. On kuulema paljon kevyempi, eikä niin paranoidinen kuin tuo V.tun visva.

Äemänkäki
Seuraa 
Viestejä1161
Liittynyt20.11.2006

Itellä ei nyt visvalsta niin mielipidettä ole. muutaman kerran mokkulalla käyttänyt ja ihan normaalilta tuo vaikutti. en sitten tiedä miten esim. jotkut ohjelmat toimisi.

Mutta tähä ketjuun sopisi ehkä kysymys kun uudempaa konetta harkitsemassa, niin mitenkä tuo visva on muka parempi kuin xp? Tukeeko jtn 2-4-8 ytimisiä prosessoreita paremmin, vai mikä siinä on edistyksellisempää kuin xp:ssä? Ainakin hirvittää nuo keskusmuistien koot pakettikoneissa. Onko xp ihan susi uusien koneiden tekniikan kanssa? Xp:hän ois aika tykki esim 2gigan keskusmuistilla.

Vierailija
_jone_
Bill Gates Visvansa kanssa ei enää tuekaan tiedostojen sisällön plaraamista, jonka vuoksi haku on ennennäkemättömän tehokasta? Kun vuosikymmenen ajalta muistaa tarkalleen ko. tiedoston nimen ja ajankohdan, jossa kyseinen avainsana sijaitsee, vaikeaa on.

Kyllä Visva osaa katsoa tiedostojen sisältä (vaikkakin vähän vaihtelevalla menestyksellä). Se toiminto on vain tehottomuuden maksimoimiseksi piilotettu taitavasti.

Itselläni olevassa vanhateemaisessa normi-Home Premiumissa kun tietystä kansiosta hakeakseen napauttaa kansiota oikealla hiiren napilla ja valkkaa Etsi...-vaihtoehdon, tulee sellainen Etsinnän tulos -niminen ikkuna. Loogisesti nimettyyn ikkunaan voi joko syöttää suoraan hakusanan, tai valita tarkennetun haun, jossa on erinäisiä suhteellisen turhia hakuvaihtoehtoja. MUTTA! Kun jonkinlaisen hakuehdon määrittelee ja kun toiminto alkaa jotakin varsinaisesti etsimään, tulee hakupalkin ja tulosten väliin palkki, jossa on nappeja tyyliin Järjestä, Näkymät, Tallenna haku ja Hakutyökalut.

Hakutyökaluista voi valita Etsinnän asetukset -vaihtoehdon. Sen alla on kolme hakuasetusvaihtoehtoa:
[list:2epznin7][*:2epznin7]Kohdista haut indeksoiduissa sijainneissa tiedostojen nimiin ja sisältöön. Indeksoimattomissa sijainneissa kohdista haut vain tiedostojen nimiin.[/*:m:2epznin7]
[*:2epznin7]Etsi aina tiedostojen nimistä ja sisällöistä (hitaampi haku)[/*:m:2epznin7]
[*:2epznin7]Etsi aina vain tiedostojen nimistä[/*:m:2epznin7][/list:u:2epznin7]

Sitten on vielä erinäisiä muita asetuksia, mutta tuosta löydät tarvitsemasi. Harvinaisen hyvin se on kyllä piilossa. Suoraan tarkennuttuun hakuun se olisi pitänyt laittaa. En tiedä mistä lastentarhasta Visvan suunnitteluosasto on kaapattu, mutta vanhemmat kaipaavat yleensä vammaisiakin lapsia.

Oikeasti, hakuasetuksia "Tunnisteet" ja "Tekijät" en ole ikinä käyttänyt, ei ole mitään tarvetta. Nimen perusteella olen joskus hakenut, mutta se tosiaan on määriteltävissä jo normaaliin hakuun. Koko ja tiedoston aikaleimat ovat suhteellisen käytännöllisiä hakuasetuksia sentään, mutta indeksoimattomien-, piilotettujen- ja järjestelmätiedostojen hakuun sisällyttävän rastin viereen olisi sopinut jonkinlainen tiedostosisältöjuttu tosiaan... Jos ei noiden tunnisteiden ja tekijöiden päälle.

Ja tosiaan. Näin minun Visva-versiossani ja asetuksillani. Kukaan ei tiedä miten Visva toimii juuri sinun versiossasi!

Ottaen vielä huomioon miten pari valikkoa näkyy islannin kielellä, kuinka usein olen kohdannut bsodeja ja kuinka epätasaisesti koko käyttöjärjestelmä pyörii, olen saanut aika hyvän kuvan Microsoftin laatutuotteiden tasosta. Ei sillä ettei jo Windows 95 olisi ollut buginen romu.

Vierailija

Minulla ollut Vista jo puolitoista vuotta tässä koneessa. Ja kone on päivittäisessä käytössä. Eikä mitään ongelmia ole ollut! XP:n kanssa on tullut tapeltua senkin edestä.

Ette vaan osaa!

Vierailija

Piti provosoida vähän.

Tosiasiassa Vistan epäonnistuminen johtuu pääasiassa kahdesta syystä.
1. Se tuotiin liian aikaisin ja puolivalmiina markkinoille Microsoftin hypettämänä.
2. Valmistajien hypättyä Microsoftin kelkkaan Vistaa alettiin väkisin tunkea kaikkiin uusiin koneisiin. Myös liian heikkotehoisiin läppäreihin ynnä muihin laitteisiin, joissa Vista ehkä toimi, mutta ei kunnolla (surullisenkuuluisat Vista Capable-koneet). Eipä ihme jos ongelmia tuli.

Näiden ongelmien varjossa viimeinen niitti Vistan arkkuun oli käyttäjien kyvyttömyydessä sopeutua uusiin ominaisuuksiin. Vistassa on selkeitä parannuksiakin verrattuna XP:hen, vaikkakin jotkut toiminnot ovat tehty turhan monimutkaisiksi. Käyttäjiltä on kuitenkin usein liikaa vaadittu perehtyä jokunen tunti uuden käyttöjärjestelmän ominaisuuksiin. Helpompaa on itkeä ja valittaa.

Ikuinen paradoksi ohjelmistosuunnittelussa onkin saavuttaa käyttäjien toivomat uudet ominaisuudet ja parannukset mutta samalla pitää ohjelmisto kuitenkin aivan samanlaisena kuin ennenkin.

Toivottavasti ottavat opikseen Windows 7:n kanssa. Mutta ainahan voi vaihtaa vaikka Linuxiin jos Windowsiin palaa käpy. Niin olen itsekin tehnyt.

Tällä hetkellä omiin koneisiin asennettuna Vista, uusin Ubuntu ja Windows 7 Beta. Kaikki toimivat sulassa sovussa.

Protip: Ennen kuin ostatte ja asennatte koneisiinne uusimman mahdollisimman käyttöjärjestelmän, kannattaa esim. vapaa-ajalla tutustua siihen ennakkoon. Ja asentaa vaikka beta-versio kakkoskoneeseen tai virtuaalikoneeseen ja opetella sen kommervenkit valmiiksi. Aiheutuu paljon vähemmän harmaita hiuksia kuin aloittaa nollasta ja odottaa kaiken toimivan hokkus-pokkus.

Koe-ajetaanhan ne autotkin ennen ostopäätöstä. Ja yleensä tarkastetaan että on katsastukset ja kaikki muutkin asiat kunnossa. Tai en minä teistä tiedä mutta ainakin itse teen niin.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
borri317
Ainaki vistassa toimii ää ja öö ne ei toimi linuxeissa.

Täh? Näyttää toimivan ihan hyvin...

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija
Riemuidiootti
Piti provosoida vähän.

Protip: Ennen kuin ostatte ja asennatte koneisiinne uusimman mahdollisimman käyttöjärjestelmän, kannattaa esim. vapaa-ajalla tutustua siihen ennakkoon. Ja asentaa vaikka beta-versio kakkoskoneeseen tai virtuaalikoneeseen ja opetella sen kommervenkit valmiiksi. Aiheutuu paljon vähemmän harmaita hiuksia kuin aloittaa nollasta ja odottaa kaiken toimivan hokkus-pokkus.

Koe-ajetaanhan ne autotkin ennen ostopäätöstä. Ja yleensä tarkastetaan että on katsastukset ja kaikki muutkin asiat kunnossa. Tai en minä teistä tiedä mutta ainakin itse teen niin.

Minkäs teet kun läppäriä ostaessa siihen on väkipakolla tungettu vista ja XP:tä ei välttämättä saa edes pyytämällä. Surullisen hupaisaa on myös joutua maksamaan lisää vanhemmasta käyttöjärjestelmästä - visvan lisenssi pitää tietysti silti ostaa osana pakettia.

Itse pistin vuoden vistailun jälkeen XP:n läppäriin viime viikonloppuna, enkä ole hetkeäkään katunut.

Vierailija

Tuossa jo aikaisemmin totesin, jotta n puoli vuotta sitten ostin uuden normaalin pc:n. kone osoittautu todella hitaaksi jo ihan ilman tarvittavien ohjelmien asentamista .( mm videoeditointi, cad, jne.) Vaihdoin vistan xp:ksi, ja aivan loistava lopputulos. Nopea, eikä kaatuile.

Vierailija

Itse jouduin myös hankkimaan läppärin, jossa oli XP, mutta kun kone on sellainen miniläppäri, jolla soveltui loppujen lopuksi enintään sähköpostin lukemiseen.

Sitten uudelleen kauppaan hakemaan tehokkaampaa läppäriä, mutta siinä on tämä perkeleen visva, eikä ole XP-boottilevyä. Myyjät tiesivät sanoa myös sen, että XP ei tässä kokoonpanossa toimi, ja toisekseen XP:llä varustettuja tehotyöasemia ei ole enää olemassa.

Edelleen visva ei tue enää enitesenlaisia dokumenttiformaatteja, ja muun muassa Borlandin C++ 5.02 dokumentteihin visva vastaa:

"Miksi en voi käyttää Ohjetta tässä ohjelmassa?

Ohjelman Ohje on luotu Windowsin Ohje-muodossa, jota käytettiin edellisissä Windows-versiossa. Muoto ei ole tuettu Windows Vista -käyttöjärjestelmässä.

Lisätietoja on Microsoftin tukisivuston kohdassa Windowsin Ohje (WinHlp32.exe) ei sisälly enää Windowsiin."

Voi jumalauta. Osaisiko se Linux asentua tähän läppäriin, ja hakea oikeat ajurit.

Luulen kuitenkin, että Billin tarina alkaa olemaan pikkuhiljaa maksimissaan. Tuon enempää ei voi enää laitteistonvalmistajia ja sovellusten tekijöitä kusettaa. Itsekin olin mukana taannoin päivityksessä, jossa laajalta sovellukselta vaadittiin XP-sertifikaatti.

Nyt ne kaverit koodaavat varmaan siellä koko paskaa hiki hatussa, jotta sille saadaan Windows Visva-setrifikaatti. Kun työ saadaan päätökseen, palataan alkuun, ja ruvetaan rakentamaan Windows7-sertifikaattia.

Minun mielestä Microsoft on kiristänyt liekaa koko ajan, ja varmaan nyt se alkaa olemaan siinä kireydessä, että tehotyöasemissa on hetken perästä Linux esiasennettuna. Toivottavasti niin, sillä Microsoft on todellakin syvältä perseestä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat