Etninen syrjintä on kitkettävä juuriaan myöten.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Etninen syrjintä maassamme ei ole vielä vakava ongelma mutta se voi sellaiseksi muodostua, jos ei olla tarkkana ja seurata kansalaisten asenneilmaston kehitystä. Pieni esimerkki:

Isosta-Britanniasta kotoisin oleva Duncan Butt Juvonen toteaa, että etenkin valtaväestön ulkonäöstä poikkeavan maahanmuuttajan on vaikea sopeutua Suomeen, jonka väestö on homogeenisempää kuin monessa muussa maassa. Eräs hänen Suomessa asuva, tummaihoinen maanmiehensä suunnittelee paluuta kotimaahansa, koska ei jaksaisi pelätä turvallisuutensa puolesta ja elää uudestaan samanlaista taistelua syrjintää vastaan kuin 30 vuotta sitten Britanniassa. Siksi Duncan Butt Juvonen pitää tärkeänä, että syrjimättömyydestä keskustellaan.

Suomessa vietetään parhaillaan rasismin vastaista viikkoa.

http://www.migri.fi/netcomm/content.asp?article=3559

Suomella ei yksinkertaisesti ole varaa menettää työperäisiä maahanmuuttajiaan, sillä väestöpyramidimme mukaisesti tulevaisuuden eläkekuorma on huomattavasti nykyistä suurempi. Näin rasismin vastaisella viikolla ehdotankin, että kaikki kynnelle kykenevät lähettäisivät päättäjille viestiä, tavalla tai toisella, siitä että tässä maassa ei etnisyyteen perustuvaa syrjintää hyväksytä, eikä syrjintää muutoinkaan missään muodossa.

Sivut

Kommentit (92)

Vierailija
Groom Lake
taisto

Eräs hänen Suomessa asuva, tummaihoinen maanmiehensä suunnittelee paluuta kotimaahansa

http://www.migri.fi/netcomm/content.asp?article=3559

Suomella ei yksinkertaisesti ole varaa menettää työperäisiä maahanmuuttajiaan.

Työperäisiä??? Kuka niistä on puhunut?

Ei niitä erotella. Maahanmuuttaja on maahanmuuttaja. Ihminen on ihminen, oli hänellä töitä tai ei.

Vierailija

Minäkin olen suunnitellut vaikka mitä.

Eräs minun työkaverini on kuullut että joku vaaleaihoinen henkilö oli suunnitellut paluuta Kiihtelysvaaralle koska kaupungissa on niin paha olla.

Vierailija

Ei niitä erotella. Maahanmuuttaja on maahanmuuttaja. Ihminen on ihminen, oli hänellä töitä tai ei.

Ei kaikki länsimaisessa kulttuurikontekstissakaan opi ja ymmärrä mitä on ihmisarvo. Tarkoitan tätä modernia tieteelliseen tutkimukseen pohjautuvaa sivistystä, en mitään aavikkouskontopohjaista "ei jumala laiskoja ruoki" juttua. Muinaisaikoina ei ollut mahdollisuutta hyyssätä parantumattomasti sairaita, vammaisia, vanhuksia tai ylipäätään heikompia. Ne jätettiin kyydistä ja laumahierarkisesti vielä vauhditettiin lähtöä.

Ehkä tämä läntinen oikeusvaltiomuoto on tullut tiensä päähän ja alkaa henkinen rappiokausi? Niinkin voi käydä. Ei ketään voi pakottaa arvostamaan ihmisyyttä sinällään. Tai lakivoimaisesti voi aikansa, mutta jos enemmistö on sitä mieltä että lakia on muutettava niin kyllä se voi täälläkin ruveta taas jonkun kirkonkellon kumina kutsumaan väkeä hyvinkin ahdasmielisen ja rajoittavan uskonnon puitteissa, ken ties..

Käskemällä ei ketään voida pakottaa suvaitsevaisiksi mutta fidduilemalla ehkä voidaan.. vai mitä tyhmät, alkoholistit, yms. rupusakki, te jotka ette tajua oman länsimaisen sivistyksenne syvintä olemusta.. pöljät..

Vierailija
Groom Lake

Juurikin tuollaisella asenteella aiheutetaan ghettoutumista pelkästään kotimaassa "omienkin" keskuudessa. Arvottamalla ihmistä vain taloudellisen ja erityisesti näkyvästi taloudellisen tuottavuutensa kautta - vaikka ihminen oliskin töissä julkisella sektorilla tai yksityispuolella, missä yritystoiminta on mahdollista vain julkisen puolen infran varassa.. arvottamalla ihmisyyttä vain rahassa teikäläiset paljastaa yksinkertaisuutensa ja taipuvaisuutensa uskonnollisuutten ja jopa hurmoshenkisyyteen, jonka joku ovela mutta pinksahtanut voi omien valtapyrkimystensä takia valjastaa omaan käyttöönsä.

Liskoaivoista primitiivikäyttäytymistä, jolla ei ole mitään tekemistä länsimaisen humaanin sivistyksen kanssa. Ihan samaa paskaa kuin ääri-islamismi, mutta eri paketissa. Joku juonii jossain saadakseen enemmän valtaa ja muut menee perässä ja nuolee persettä.
Ei mitään uutta auringon alla.

Vierailija
Balthasar

Eräs minun työkaverini on kuullut että joku vaaleaihoinen henkilö oli suunnitellut paluuta Kiihtelysvaaralle koska kaupungissa on niin paha olla.

Joku peräkammaritapaus?
Nehän ei aina sopeudu edes sinne peräkammariinsa oli se sitten Kiihtelysvaaralla tai Espoossa.

Vierailija
Pönni
Balthasar

Joku peräkammaritapaus?
Nehän ei aina sopeudu edes sinne peräkammariinsa oli se sitten Kiihtelysvaaralla tai Espoossa.

Värillä väliä. Suunnitelmia on poispääsemiseksi.

Varmaankin useimmlla.

Vierailija
taisto
Etninen syrjintä maassamme ei ole vielä vakava ongelma mutta se voi sellaiseksi muodostua, jos ei olla tarkkana ja seurata kansalaisten asenneilmaston kehitystä.

taisto
Suomella ei yksinkertaisesti ole varaa menettää työperäisiä maahanmuuttajiaan, sillä väestöpyramidimme mukaisesti tulevaisuuden eläkekuorma on huomattavasti nykyistä suurempi. Näin rasismin vastaisella viikolla ehdotankin, että kaikki kynnelle kykenevät lähettäisivät päättäjille viestiä, tavalla tai toisella, siitä että tässä maassa ei etnisyyteen perustuvaa syrjintää hyväksytä, eikä syrjintää muutoinkaan missään muodossa.

Esität asian sillä tavalla, että siitä ei eettinen ihminen voi olla eri mieltä. Tottakai olen sitä mieltä, että etninen syrjintä olisi hyvä saada hävitettyä ja että ihmisillä ei olisi mitään ennakkoluuloja toisiaan kohtaan, eikä erinäköisiin, -maalaisiin, -kokoisiin tai -värisiin ihmisiin suhtauduttaisi syrjivästi.

Avauksessasi on vain kaksi aika vakavaa puutetta.

Ensinnäkin, et anna mitään ehdotusta ongelman ratkaisemiseksi. Syrjintää ja rasismia ei poisteta lähettämällä kirjeitä poliitikoille. Koko juttu jää vain sisällöttömäksi moraalisen huolen huuteluksi, miten asioiden pitäisi olla ja minkä eteen pitäisi taistella.

Toiseksi, uskosi päättäjien kykyyn ratkaista tämä ongelma on suhteettoman suuri. Meillä on kahden vuoden sisään tapahtunut esimerkiksi kaksi vakavaa kouluammuskelua, parisuhdeväkivalta on noussut uudestaan ongelmaksi ja yhä useampi ihan kantasuomalainenkin uhkaa syrjäytyä sosiaalisesta elämästä.

Tartut syrjintään ja rasismiin uudessa (tulevassa?) kulttuuritilanteessa, mutta meillä on satojen vuosien ajan ollut monia muita vakavia ratkaisemattomia sosiaalisia ongelmia.

Etninen syrjintä ei ole ainoa vika yhteiskunnassa. Miten siis ajattelit sen poistaa, ja mikä on suunniteltu aikataulu?

Vierailija
Pönni
Käskemällä ei ketään voida pakottaa suvaitsevaisiksi mutta fidduilemalla ehkä voidaan.. vai mitä tyhmät, alkoholistit, yms. rupusakki, te jotka ette tajua oman länsimaisen sivistyksenne syvintä olemusta.. pöljät..

Mikä sen sivistyksen olennainen sisältö sitten mielestäsi on?

Vierailija
Balthasar
Pönni
Balthasar

Joku peräkammaritapaus?

Värillä väliä. Suunnitelmia on poispääsemiseksi.
Varmaankin useimmlla.

Tilaahan siellä Kiihtelysvaaralla riittää. Ongelmahan onkin siinä että elinkeinorakenne on aiheuttanut suomessa syrjäseutujen tyhjenemisen ja selviytyjät sopeutuu. Sama se on eriväristenkin keskuudessa. Osa ei sopeudu. Sehän ei ole mitenkään ihonväristä kiinni kuka sopeutuu mitenkin.

Naisethan ne on taloista yleensä lähtijöinä ja naisten perässä miehet menee. Pillu se on mikä maailmaa pyörittää eikä o kiinni pimpan väristä..
Meikäläinen on aina voinut luottaa siihen että saa, joten mun ei oo tarvinnut ruveta häätämään suomesta pois erivärisiä pimppejä..
Meillä naispuolisilla harvemmin on noita peräkamaripoikaongelmia. Mulle ihan minkävärinen nainen tahansa on sisko jos persoonallisuus sen sallii.. Näin on marjat.

Vierailija
fmiles
Pönni

Mikä sen sivistyksen olennainen sisältö sitten mielestäsi on?

Tasa-arvo. Esmes minä voi kohdata lähimmäiseni vertaisinani eikä tarvii vetää kättä lippaan ja huom! mun ei tarvi esiintyä kaikkitietävänä, ei parempana, ei aina niin esimerkillisenä, siis ei neuroottisena kukkahattusosiaalimarttatätinä jolla olis uskontokontekstin heristävä sormi pystyssä. Voin vaikka näyttää ahteriani jos oon erimieltä, omapahan on takapuoleni. Kysehän on nonverbaalisesta kommunikaatiosta.

Tavallaanhan me elämme täällä hyvinvoinnissamme anarkiassa, missä yksilö on vastuussa omastaan ihan itse. Jos minä mokaan, minä saa sanktion. Minä olen se tyhmä jos minä olen eikä voida syyttää mun ihonväriä, sukupuolta, jne..

Joittenkin kanssa on ihan pakko välillä laskeutua sille tasolle missä tykkäävät olla tai etenkin jos piruuttaan mukaovat vaikka yltäisivät parempaan.

Fidduilemalla mä välillä lastanikin jouduin kasvattamaan kun alkoi olla liki aikuinen ja piti minua äitiään välillä kait aika tyhmänä ja yksinkertaisena. Annoin samalla mitalla takaisin ja välillä niin että näki kaapinpaikan. On se hierarkia anarkismissakin. Mä en oo ihan mikään toptoptyyppi mutta en kynnysmattokaan..
Siperia opettaa.

Mutta siis.. länsimaisen sivistyksen luonteeseen ei kuulu rasismi. Kaikki tapaukset riippumatta viitekehyksestä tutkitaan yksilöllisesti.

sigfrid
Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007
Pönni

Ei kaikki länsimaisessa kulttuurikontekstissakaan opi ja ymmärrä mitä on ihmisarvo. Tarkoitan tätä modernia tieteelliseen tutkimukseen pohjautuvaa sivistystä, en mitään aavikkouskontopohjaista "ei jumala laiskoja ruoki" juttua. Muinaisaikoina ei ollut mahdollisuutta hyyssätä parantumattomasti sairaita, vammaisia, vanhuksia tai ylipäätään heikompia. Ne jätettiin kyydistä ja laumahierarkisesti vielä vauhditettiin lähtöä.

Tuo on tietenkin totta, ennen heikot tiputettiin kyydistä. Käytännössä se merkitsi korkeaa lapsikuolleisuutta (tästä syystä sivistys=matala lapsikuolleisuus) ja lyhyttä elinkää, noin joka toinen meistä täällä p..kaa jauhavista olisi entisaikaan ollut jo pitkään vähemmän nokkelana mullan alla. Toinen oleellinen ero jota nämä jup-fasistit eivät yksinkertaisuudessaan ymmärrä on se, että ennen ei ollut pääomia, jotka nykyään mahdollistavat kaikille terveen nuoruuden, koulutuksen ym. itsestäänselvyyttä. Jokainen ansaitsi ennen omalla työllään oman toimeentulonsa joka päivä uudelleen 15 vuoden iästä alkaen. Naisille se merkitsi päivätyön ohessa keskimäärin 10 lapsen aikaasaamista, joista 5 eli tuurilla täysikäiseksi. Lapset olivat tarpeellisia perheyhteisön työvoimaksi. Tämä on yksinkertaisille liian monimutkaista. Nykyajan pääideologia on rusinoiden poimiminen.

Ehkä tämä läntinen oikeusvaltiomuoto on tullut tiensä päähän ja alkaa henkinen rappiokausi? Niinkin voi käydä. Ei ketään voi pakottaa arvostamaan ihmisyyttä sinällään. Tai lakivoimaisesti voi aikansa, mutta jos enemmistö on sitä mieltä että lakia on muutettava niin kyllä se voi täälläkin ruveta taas jonkun kirkonkellon kumina kutsumaan väkeä hyvinkin ahdasmielisen ja rajoittavan uskonnon puitteissa, ken ties..

Suomessa on uskonnonvapaus, ei sillä ole mitään tekemistä inhimillisyyden kanssa. Jos maahanmuuttaja haluaa täällä toimia islamin lain mukaan ja katkaista varkaalta käden, niin pitäisikö se sallia "inhimillisyyden ja suvaitsevaisuuden nimissä"? Vai pitääkö meillä olla laki takaamaan vähimmäisinhimillisyys, vaikka se merkitsisi pakkoa vapaaehtoisuuden vaihtoehtona?

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

Vierailija

Kun perustellaan maahanmuuttoa, ahtisaaren tavoin korostaen työperäistä maahanmuuttoa, niin sehän on ihmisten hyväksikäyttöä.
Toimii jonkun aikaa korkesuhdanteissa, mutta vastaavasti aiheuttaa ongelmia jatkossa.
Oletuksena voisi tietenkin olla, että työperäiset maahanmuuttajat ymmärtäisivät lähteä kotiinsa töiden loputtua.

Työ-perä mikä sellainen perätyö on?

David
Seuraa 
Viestejä8875
Liittynyt25.8.2005
Pönni

Suvaitsevaisuus on hieno sana, mutta mitä se käytänössä tarkoittaa. Miten pitkälle suvaitsevaisuudessa voidaan mennä?
Jos joku hakkaa ja potkii sinua ja ohikulkija vain virnistää ja sanoo, että koeta nyt vain suvaita kun kerran sitä niin suvaisevaisuutta niin toitotit.

Ne jotka suvaitsevaisuuden perään niin innokkaasti huutavat eivät yleensä joudu kärsimään niistä epäkohdista joita se tuo tullessaan. Kansan yksilöt eivät välttämättä halua ottaa vastaan niitä riskejä, joita päättäjät tahollaan lisäävät. Vallan päättää pitäisi sisältää myös kärsimysten taakan, pelkkä poliittinen vastuu (siirto vähempiarvoisiin tehtäviin) ei riitä.

Sivistystä edustaa älyllinen toiminta syiden poistamiseen, eikä seurausten paikkaaminen ja kärsimysten levittäminen laajemmalle ympäristöön.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat