Waffen SS

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Eka kertaa yritin avata uutta aihetta.
Ja aihe onkin aika musertava.
Baltin sukellusveneketju sai mut tekemään tämän.
Hyvä Baltti.(tai miten sen nyt ottaa)

No siis Waffen SS

Waffen SS on näköjään aihe, josta kukaan ei sano mitään. Silmille syljetään jos jotakin.
Waffen SS tuomittiin sodan jälkeen rikollisjärjestöksi.
Samoin Suomessa Lotat. Voittajavaltiothan teki mitä lystäs.

Waffen SS oli toisen MM-sodan eliittisakkia. Niille oli paraskaikessamenttaliteetti lyöty jo alokasvaiheessa.

Waffessa palveli hurja määrä ulkomaalaisia vapaaehtoisia.
Nyt kun muka "Tiede" palstalla ollaan, niin vois tätäkin sotaporukkaa kommentoida.
Tossa Baltin sukellusveneketjussa jotakin sanoinkin.

Mä en oo natsi, mutta sotilas mä oon.
Ja ryssä on se, jota vastaan mut koulutettiin.

(Meneeköhän tuo läpi)
Tossa vapaaehtoisia niinkun suurinpiirtein..

Alankomaat 60 000
Unkari 50 000
Belgia 43 000
Ukraina 40 000
Latvia 32 000
Kroatia 25 000
Ranska 20 000
Viro 20 000
Italia 19 000
Luxemburg 10 211
Tanska 9 000
Norja 6 000
Albania 5 500
Romania 4 000
Suomi 1 221
Intia 1 150
Sveitsi 800
Bulgaria 550
Espanja 300
Ruotsi 180
Liechtenstein 80
Yhdistynyt kuningaskunta 75
Japani 10
Yhdysvallat 8
Thaimaa 3
Irlanti 2

(Ja Wiking oli huipputehokas, kiitos Suomalaisten SS miesten.)

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Waffen SS:llä oli aina paremmat välineet kuin maasotajoukoilla, Wehrmactilla.
Niillä oli uusin kalusto.
Waffen kenraaleissa oli vain harvoja, joita Wermachtin kenraalit arvostivat. Se on selvää, Hitlerin kenraalejahan ne oli. Oli siellä hyvääkin sakkia. Dietrich, ja sillä oli huippumies Jochen Peiper. Ilman Peiperiä Dietrich.. no oli se pätevä.

Mutta pahaa sai aikaan Waffen TotenKopf divisioona Venäjällä.
Totenkopfit oli keskitysleireillä olleita jätkiä.
Einsaztzgruppet oli osin Totenkopf... mutta pahaa.. pahaa jälkeä ne teki.
Ei siinä ollut sodankäynnin kannalta mitään.

Sotilaina Waffen SS oli lähes lyömätöntä porukkaa.

o_turunen
Seuraa 
Viestejä10655
Liittynyt16.3.2005

Runkkaamisesta tuli kuolemantuomio. Onko kukaan kuullut, että näitä tuomiota olisi langetettu?

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi.
Korant: Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Vierailija

Eipähän tässä sen kummenpaa.
Kunhan vaan lämpimikseni kirjoittelen..

Onhan täällä "Tiede" palstalla ketjuja, joissa kysytään: Miltä susta tuntuu.. tai miten menee.. tai meneekö mitenkään.. tai sanamato..tai matosana.. jne ei noita jaksa.

Vierailija

SS Wikingin suomalaisista oon tavannut yhden. Se sanoi, että kyllä meillä oli hyvä olla. Saatiin Suomesta kunnon villasukkia ja lapasia.
Harkovan lähellä kun taisteltiin, niin sakemannit paleltui. Me ei.
MG 42 pelasi kun pantiin pirtua laatikkoon

Vierailija
rebel327
SS Wikingin suomalaisista oon tavannut yhden.

Lapsena kotikulmillani pyöri eräs, joka oli ollut vapaaehtoisena SS:ssä. Ilmeisesti mielenterveysongelmainen ja alkoholisti. Höpötti itsekseen ja aina välillä karjaisi Heil Hitler natsitervehdyksen kera.

Vierailija
Moses Leone

Lapsena kotikulmillani pyöri eräs, joka oli ollut vapaaehtoisena SS:ssä. Ilmeisesti mielenterveysongelmainen ja alkoholisti. Höpötti itsekseen ja aina välillä karjaisi Heil Hitler natsitervehdyksen kera.

Noita on riittänyt useille kulmille. Sota ei sovi kaikille. Eikä edes Waffen SS.

Vierailija

Waffen SS oli, ja on edelleenkin, kommandoista kovinta.
BATTLE OF BULGESSA PEIPERIN TAISTELUOSASTO jyräsi liittoutuneiden maavoimat.
Peiperillä oli käytössään King Tigerit ja Panther kakkoset.
Liittoutuneilla ei ollut mitään vastaavaa. Tigereissä oli 88 mm. pak kanuuna, joilla Tiger tipautti minkä tahansa vihollisen panssarin kahden kilometrin päästä.
Pantherin kanuuan oli hiukka pienempi, mutta yhtä tehokas.
Peiper jyräsi kohteena Antwerpen, mutta:
Bensa loppui.
Peiperin taisteluryhmä, WaffenSS:ää joutui jättämään panssarit siihen..
Miehet eivät helpolla ottaneet pakkia. Peiper menetti 80% miehistään.

Vierailija

Kyllä me SUOMESSAKIN OLLAAN SAATU
TAISTELUKOULUTUS, JOKA MÄTSÄÄ WAFFEN SS:N OMIIN.
Rautavaaran sissit on niitä.
On kai ne muutkin sissit, mutta mä tiedän mun oman koulutuksen.
Ei oo panssareita, ei.
Ei oo tykistöä. Ei oo.
On vaan sissi, joka liikkuu piilossa.
Kertasinkoja on niin paljon kuin jaksaa kantaa. Miinat on jo tiputettu taistelualueelle.
Patruunoita kannetaan sen mitä jaksaa. ja mä en sano, mitä piti jaksaa..

Vierailija

Mä oon menettänyt miehistäni 95%
Ja mä oon yksin. Oon ollut aina.
Mä en jaksa enää taistella.
Mun vihollinen on sellainen, ettei sitä tässä voi sanoa.
Se tietää sen itse..

Vierailija
Paras tapaus oli, kun Mannerheimin viinat tuotiin. Silloin kaikki tajusivat heti, että ne menee hukkaan jos jokainen ottaa pikku ryypyn. Äänestyksellä valittiin korsun kaksi mukavinta miestä ja annettiin kaikki niille kahdelle. Istuivat jakkaroilla ja keskellä oli kolmas johon viinakset laitettiin. Niille se meni aikalailla päähän ja toinen niistä oli vielä hyvä haitarin soittaja. Muut istuimme korsun seinämillä ja kuunneltiin, kun ne puhu mukavia.

Mannerheimin viinaa, minulla on sellainen muistikuva, että jokaiselle annettiin pikku konjakkipullosta viidesosa miestä päälle.

Toope
Seuraa 
Viestejä23176
Liittynyt23.7.2006
Moses Leone

Voi hyvä luoja!

Useimmat suomalaiset, jotka palvelivat Waffen-SS:ssä olivat tavallisia sotilaita rintamatehtävissä. Isäni kaksi enoa heittivät (tietääkseni vuoden) keikan Kaukasuksen suunnalla, panttipataljoonassa.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija

Useista tavallisista sotilaista tuli vain sitten näiden rintamatehtävien jälkeen ja takia mielenterveysongelmaisia ja alkoholisteja. Ei siihen Luojaa tarvita. Ihan tuiki tavalliset rintamakokemukset riittävät monille.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat