Miksi ei Suomessa tehdä kunnollisia laivoja?

Seuraa 
Viestejä10637
Liittynyt16.3.2005

Tuossa mielenkiintoinen laiva:
Leveys 11 m, pituus 73 m, puupanssari 3 m.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wa ... Scots_Navy

Sitten tuohon Great Michael-kohtaan enteriä.

Suomessa voitaisiin mäntypuusta tehdä vastaavia. Niihin sopisi yksi rekka ajamaan sisään.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi.
Korant: Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Kommentit (7)

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

syy lienee siinä että sellaistenmarkkinat ovat niin pienet.

toinen syy on se että täällä on erikoistunutta laivateollisuutta joka on mm. kehittänyt uppoamattoman teräksen.

toisen polven pilkkuvirhe

Vierailija
sinnipirtti
syy lienee siinä että sellaistenmarkkinat ovat niin pienet.

toinen syy on se että täällä on erikoistunutta laivateollisuutta joka on mm. kehittänyt uppoamattoman teräksen.




lol

hauskaa noh genesis, freedom of the seas, liberty of the seas, oasis of the seas kaikki suomesta Turusta. Avaukseen en viittiny vastata kun katoin et trolli. Kyl Suomesta laivoja lähtee ympäri maailmaa.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

tosin suomessa tehdyt veneet ovat pitkälti lasikuidutettuja. tosin mikäli Eino Antinoja olisi vielä parhaissa voimissaan voisi häneltä tulla hienoja veneitä. lienee vain 89 vuoden ikä syönyt jo osan terästä.

bella boats lienee tämän ajan hengen mukainen "laiva" yksityisille joita myös menee jonkinverran lamasta tai taantumasta huolimatta. on kuitenkin saanut kiitettävästi jalkaansa ulkomaan markkinoiden oven väliin. ellen nyt aivan väärin ole ymmärtänyt ovat turbaanipäät olleet varsin kiinnostuneita bellan huippumallistosta.

esimerkkejä huippuosaamisesta löytyy paljon ja osa on vielä kirkkovene/tervavene puolelta tuttuja tai jääneet sille tielleen.

toisen polven pilkkuvirhe

Vierailija

Yksikin "kalamies" osti hirmutelkun jotta voi katsella kalastusjuttuja lautasella ympäri maailmaa. Voi fittu. Niin ja tuon vehkeen näkee puolimetrisenä.

Oikeat alkaa jo tärisemään päästä vesille kun kevään rantarapakkojen löyhkä osuu nenään.

Vierailija

Ei kunnollisia laivoja? Melkoinen osa maailman loistoristeilijöistä valmistetaan Suomessa.
Siihen on arvatenkin syyt.

Lippa Luke
Seuraa 
Viestejä484
Liittynyt18.12.2005
o_turunen
Tuossa mielenkiintoinen laiva:
Leveys 11 m, pituus 73 m, puupanssari 3 m.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wa ... Scots_Navy

Sitten tuohon Great Michael-kohtaan enteriä.

Suomessa voitaisiin mäntypuusta tehdä vastaavia. Niihin sopisi yksi rekka ajamaan sisään.




Miksi tarvittaisiin 3m paksu panssari ja puusta, kylla laivan kylkivahvuudeksi merenkulku tarkoituksiin varmaan riitta ohuempikin ?! Jos panssarointia haetaan niin nykyisilla komposiitti materiaaleilla se voi olla paljon ohuempi ja kestavampi.

Ihminen kuolee muutenkin… Miksi siis tapamme toisiamme? Me kuolemme ennemmin tai myöhemmin kuitenkin. Maa jää, mutta me poistumme. Miksi siis sotia maan vuoksi,..

o_turunen
Seuraa 
Viestejä10637
Liittynyt16.3.2005

No joo. Trollasinpa trollaten.
Tuohon linkissä mainittuun aikaan tuskin rakennettiin 73 metriä pitkiä sotalaivoja. Ja jos olisikin rakennettu, niin niiden leveys olisi ollut ainakin 15 metriä. Jos leveys olisi ollut 11 m, ja laidan paksuus 3 m, niin keskelle olisi jäänyt 5m leveä kansi. Tavanomainen tammikyljen paksuus taisi olla jossain kahden jalan paikkeilla noihin aikoihin. Voi verrata vaikkapa Henry VIII:n samanaikaisiin laivoihin.

Hehhee. Että sen verran wikipedioista.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi.
Korant: Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Uusimmat

Suosituimmat