Seuraa 
Viestejä45973

Miksi palamisreaktio kylmällä ilmalla on tehokkaampaa moottorissa. Mistä johtuu 20 asteen pakkasella mopon 10% vauhdin kasvu verrattuna 10 lämpöasteeseen? Seos ei ole rikkaalla eikä laihalla. Onko kuutiossa kylmää ilmaa enemmän happea kuin kuutiossa lämmintä?

Kommentit (9)

Miksi palamisreaktio kylmällä ilmalla on tehokkaampaa moottorissa. Mistä johtuu 20 asteen pakkasella mopon 10% vauhdin kasvu verrattuna 10 lämpöasteeseen? Seos ei ole rikkaalla eikä laihalla. Onko kuutiossa kylmää ilmaa enemmän happea kuin kuutiossa lämmintä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jaa, tuo vaudin kasvu... kun se moottori käy laihemmalla kun se saa ilmatäytöksen suurempana mutta samoin ilmanvastus kasvaa samasta syystä. Siksi jyrkkä mäkin koealustana on parempi.

toimittelija
Miksi palamisreaktio kylmällä ilmalla on tehokkaampaa moottorissa. Mistä johtuu 20 asteen pakkasella mopon 10% vauhdin kasvu verrattuna 10 lämpöasteeseen? Seos ei ole rikkaalla eikä laihalla. Onko kuutiossa kylmää ilmaa enemmän happea kuin kuutiossa lämmintä?




lämpölaajeneminen ohentaa ilmalle. tämän takia turbomoottoreissa on välijäähdytin joka kylmentää ilmaa jolloin moottori saa happea enemmän toki vaparissa toimii samoin

Kylmässä ilmassa ilmanvastus on suurempi, mutta ei se mopovauhdeilla paljoa paina.

Mopon nopein ympäristö on varmaankin sama kuin lentokoneilla, eli matalalla meren päällä. Moottori saa kylmää ja kosteaa happea, nam.

Kyse oli moposta, joten säädöt ovat yhä nyrkkimallia, paitsi ehä jossain ruiskumallissa.

50 kmh (ei kait kukaan aja 45) on ilmanvastus 80 %

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat