Puheradio raivostuttaa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Radiokanavasta riippumatta ohjelmien taso on laskenut hävettävän alas. Olen kyllästynyt juontajaparien lätinöihin ja haluaisin kuunnella radiosta vain musiikkia.

Onko olemassa tekniikkaa, joka tunnistaisi radiokanavalta tulevan puheäänen ja käynnistäisi esim. 5 sekunnin päästä kanavahaun, joka pysähtyisi vasta sellaiselle kanavalle, jolta tulee sillä hetkellä musiikkia?

Kommentit (11)

Vierailija
tesalon
Radiokanavasta riippumatta ohjelmien taso on laskenut hävettävän alas. Olen kyllästynyt juontajaparien lätinöihin ja haluaisin kuunnella radiosta vain musiikkia.

Onko olemassa tekniikkaa, joka tunnistaisi radiokanavalta tulevan puheäänen ja käynnistäisi esim. 5 sekunnin päästä kanavahaun, joka pysähtyisi vasta sellaiselle kanavalle, jolta tulee sillä hetkellä musiikkia?

Itse olen päätynyt sellaiseen ratkaisuun, että soitan levyltä/kasetilta/muistikortilta/joltain muulta tallenteelta itse valikoimaani musiikkia, ei ärsytä juuri mikään paitsi ehkä se ettei valikoima uudistu itsekseen.

Vierailija
tesalon

Jos radiossa sattuu olemaan semmoinen volyymitasoa ilmaiseva palkki, niin puhe pitää sen pomppivassa liikkeessä, mutta musiikki - ainakin tyypillinen iskelmä/pop/rock - iskee sen tappiin lähes koko kappaleen ajaksi. Siltä pohjalta voisi ainakin kehitellä.

Vierailija

kuunnelkaa vaikka pasiradiota tai putkista? foliohatut pitää pitää tiukasti kuulassa. hra. viherahon juttuja jaksaa jopa joskus kuunnella...
eka viesti

kuningas
Seuraa 
Viestejä1246
Liittynyt10.12.2007

Nettiradioissa on paljon kanavia joilta ei tule puhetta esim muistaakseni spraydio.

War doesn't determine who's right but who's left.

There is no such thing as an atheist in a foxhole.

Vierailija

jos on winamp niin sieltä shoutcast radio kohdasta löytää monia mainioita radiokanavia jotka soittavat musiikkia 24/7. jokaiselle musiikinlajille on useita kanavia.

Vierailija

Itse olin kyllä ihan mielissäni Yle puheesta, sillä sieltä tulee usein laadukasta ohjelmaa.

Musiikkikanavilla taas on täysin turhaa lässytystä ja musiikki on valmiiksi pureskeltua, jopa klassista musiikkia soittavilla kanavilla.

Onneksi nykytekniikalla voi mukaan ottaa haluamansa puhepodcastit ja sekoittaa niitä sitten oman musiikin kanssa.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Edu
tesalon

Jos radiossa sattuu olemaan semmoinen volyymitasoa ilmaiseva palkki, niin puhe pitää sen pomppivassa liikkeessä, mutta musiikki - ainakin tyypillinen iskelmä/pop/rock - iskee sen tappiin lähes koko kappaleen ajaksi. Siltä pohjalta voisi ainakin kehitellä.

Juu. Hyvällä spektrianalysaattorillakin voisi tunnistaa puheen.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
McRoot
Itse olin kyllä ihan mielissäni Yle puheesta, sillä sieltä tulee usein laadukasta ohjelmaa.

Mäkin tykkään siitä. Joskus vaan ei huvita kuunnella mitään musiikkia, mutta ei viitsi aivan hiljaisuudessakaan mököttää.

Vierailija

Niinpä, ja puheen kuuntelu pitää vireystilan korkeammalla kuin pelkän musiikin.

Tästä on hyötyä varsinkin väsyessä ajettaessa, ja ajaessahan ihmiset tuppaavat kuuntelemaan radiota.

o_turunen
Seuraa 
Viestejä10609
Liittynyt16.3.2005

Minä tykkään kuunnella naapurimaiden kansallislauluja, varsinkin, jos niissä on sanoitus karaoketyyliin. Karaokesanoitus valitettavasti puuttuu monelta asemalta.

Tässä suosikkini:
http://www.youtube.com/watch?v=lEb2hFOS ... re=related

Myös Wacht am Rhein on ihan siedettävä, vaikka sanat pitää kirjasta etsiä.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi.
Korant: Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Uusimmat

Suosituimmat