Onko olemassa ABSOLUUTTINEN TOTUUS?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Matematiikassa on logiikaksi kutsuttu päähaara, mutta alunperin tuo oli filosofian heiniä!

Onko olemassa jokin absoluuttinen totuus, johon meidän tekojamme ja sanojamme, ajatukset mukaanluettuna voi verrata. ON! Raamattu kutsuu sitä Pyhäksi Hengeksi, ja omantunnon ääneksi... Lapsella on jo syntymästään lähtien Pyhä Henki, ne jotka kastetaan lapsina, ja jos kaste tapahtuu aikuisena, nämä saavat Pyhän Hengen hivenen kypsemmässä iässä, näin kristillisen opin mukaan... EN tarkoita vesikastetta...

Ne jotka lapsena hyvin kuuluvan "omantunnon" äänen vaientavat eli "paaduttavat", lankeavat kaikenlaisiin himoihin, joista rahanhimo ei ole vähäisin...

Mutta Absoluuttisen logiikan mukaan, ihmisellä hänen eläessään tulee olla, joitakin ruumiillisia tarpeita, ei hän muuten olisi inhimillistä elämää saanut. Ne jotka haluavat kaikki fyysiset himonsa vaientaa, ovat askeetikkoja, jotka yleensä kuolevat nuorina, mutta viisaina. "Bhagavad Gita" kertoo himojen voimasta, että se pyrkii hävittämään kaiken viisauden ja tiedon, mutta joita(himoja) ilman, emme olisi lihallisiksi olennoiksi koskaan syntyneetkään... Eli tämä nykyinen, syntiinlankeemuksen kovettama 3D-maailmamme, ei mahdollista himojen voittamista, ilman jonkinlaista lobotomiaa tai viettelevän käden irtileikkaamista...

Hellävaraisimman lobotomian himoista tarjoaa moni kristillinen lahko, kun sillä on omien pastoriensa ihanteet nostettuna korkeammalle kuin Jumalan Absoluuttinen totuus, liharuumiissa elämisestä. Mutta eräät kirjoitukset kertovat(Elian ilmestys), että lopulta koko ihmiskunnalta poistetaan näiden liha, ja heistä tulee Jumalan Voiman kuvia. Se viittaa siihen, että tullaan käymään tuhoisia sotia, jotka johtuvat siitä, että johonkin himoon ei ole enää riittävästi tyydykkeitä tarjolla...

Mutta Absoluuttinen totuus, mitä se on? Se on ELÄMÄN YLLÄPITOON tarvittava tieto... Kaikki muut "tiedot" jotka nousevat sitä vastaan - johtavat kuolemaan...

Älkää valehdelko ellette halua hyvää vitsiä murjaista... Juuri valhe, joka saa jonkun hämmentymään on yleensä se paras vitsi, jos TOTUUTTAKAAN ei tämän jälkeen salata...

Mutta valhe on pakokeino, silloin kun totuus vaikuttaa liian raskaalta... Ja vaikuttaako? Kristus ristillä! Meidän kaikkien kohtalo, jossain muodossa, jotka haluamme maksaa elämämme jälkeen ravinnoksi syödyille ja tapetuille eläimille, oikeamieliselle kostolla - itsellemme...

Mutte Te(älä samaistu, jos et halua), jotka haluatte elätellä valhekuvia siitä, että saatte elää, vaikka olette tehneet syntiä, sanon: Ei ole teillä yhtäkään puolustajaa, sen jälkeen, kun Taivaassa jo etsinkuulutettu Pääperkele löydetään valepuvuissaan ja otetaan kiinni, ja heitetään meidän muiden perkeleiden sekaan - tänne maan päälle!

Mutta, yksi puolustaja senkin jälkeen on, ja Hänen nimensä tiedätte ja tunnette, mikäli olette kristittyjä...

Kommentit (6)

syytinki
Seuraa 
Viestejä8914
Liittynyt18.8.2008

Joskus ennen tuhatlukua? kirkon kaksi päähaaraa riitaantuivat ja ovat kyräilleet toisiaan siitä pitäen.

Yksi riidan sivujuonteista oli ehtoollisleipä. Toisen mielestä sen piti olla hapanta ja toisen happamatonta.

Onkohan ehtoollisleivän laadusta jo löytynyt absoluuttinen totuus.

Vierailija

Lienee ainoa lähes absoluuttinen totuus mitä on, se on ikuinen muutos. Kun ikuisuus on kulunut loppuun, niin osien summista ehkä voitaisiin ehkä pelkistää jonkinlainen karkea tottuus, mitä tapahtui. Tässäkin teoriassa on ongelmana se, että ikuisuus ei lopu, eikäpä varsinkaan lopu muutos.

Joten, voimme kait todeta että mitään totuutta, mitä on, sitä on aikansa, ja se ei ole paljoa, sinänsä, ikuisuuteen verrattuna. Enkä nyt todellakaan puhu ns. kristillisestä ikuisuuden käsityksestä, vaan tästä olemassa olevasta universumista, joka se pirulainen on ikuinen, muotoaan muuttava kummajainen.

Niinpä tähän sopinee parhaiten vanha letkautus, "aikansa kutakin". Enkämä ymmärtänyt sun viestistä kuin alle prosentin. Täh ?

Vierailija

Intialaissyntyinen filosofi J. Krishnamurti sanoi aikanaan:
"Mikä on, se on."

Tohtiiko tuota totuutta kukaan yrittääkään kumota?
Minä pitäisin tuota toteamusta absoluuttisena totuutena.

Vierailija

"minä olen" -ilmaisussa on oikeastaan kysymysmerkki perässä. "Minä olen - mitä minä olen?"
Luominen on jatkuvaa, ääretöntä tutkimista jokaisen meidän kauttamme.
Jokaisella ihmisellä on erilainen elämä ja erilainen elämä ja erilaisia kysymyksiä tutkittavana.
Olemme kaikki kirjaimellisesti Jumala tutkimassa itseään äärettömässä elämän tanssissa.

Elämän pieniä totuuksia, universaalejakin totuuksia on ripoteltuna tässä linkissä - kevyttä iltalukemista.

http://www.phpbbserver.com/phk/viewtopi ... mforum=phk

se, että tämä voi olla toiselle totuutta, voi se hyvinkin olla toiselle epätotuutta.
Esimerkiksi tieto siitä, että keho jossa olet, on ollut elossa ikuisuuden. Se tulee päättymättömästä elämänvirrasta ja palaa Suureen alkuräjähdykseen ja sen tuolle puolen!

Tutkipas agison huolella

Uusimmat

Suosituimmat