Timo Soinin EU -venkoilu

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Itse näytän auliisti fingeriä tämän palstan loputtomille maahanmuutto- ja rasismiketjuille, mutta tässä on ihan mielenkiintoinen uutinen varsinkin perussuomalaisten kannattajille.

Vistbacka ja Soini antoivat nämä lausunnot Perussuomalaisten Pohjanmaan piirikokouksessa.

Pohjalainen 22.3.2009

[list:38e3llbd]Raimo Vistbacka varoittaa puoluetta antamasta periksi rasistisista kannanotoistaan tunnetun Helsinkiläisen Jussi Halla-ahon eurovaaliehdokkuudelle. Piirikokouksessa puhuneen Vistbackan mukaan puoluejohdon on oltava asian suhten tarkkana.

- Nyt kerätään nimiä Halla-ahon valitsijayhdityksen nimissä, ja yritetään sillä ikään kuin vaikuttaa puoluehallituksen nimeämään ehdokkaaksi joku puolueeseen kuulumaton. Hänen taustajoukkonsa tekemä toiminta ei kuulu demokraattisiin toimintatapoihin, Vistbacka painottaa.

Vistbacka huomauttaa, ettei hänellä ole mitään Halla-ahoa vastaan. Hänen taustajoukkonsa toiminta ei vain kaikkia miellytä.

Vistbacka pelkää, että taustajoukot tuhoavat toiminnallaan myös Halla-ahon mahdollisuuden olla ehdolla kevään 2011 eduskuntavaaleissa perussuomalaisen ehdokkaana.

- Minä en ainakaan siedä puolueen hajottajia. Siitä minulla on varsin henkilökohtaisia kokemuksia runsaan kymmenen vuoden takaa[/list:u:38e3llbd]

Soini:
[list:38e3llbd]Kesken olevaa ehdokas-asettelua hän ei kommentoi, mutta myöntää, että puolue kelpaa, kun kelkka liikkuu.

- Jussi Halla-aho ei ole minulle minkäänlainen ongelma, mutta hänen liepeillään pyörii kaikenlaista porukkaa, hän kuittaa kyselyn Halla-ahon mahdollisesta ehdokkuudesta.[/list:u:38e3llbd]

Nämä ovat minusta ihan viisaita kannanottoja siksi, että Halla-ahon tulisi joko liittyä perussuomalaisiin tai sitten pysyä täysin erillään. Liittymällä puolueeseen hän sitoutuisi puolueohjelmaan ja saisi ainakin hieman hälvennettyä rotutohtorin leimaa.

Mitä nämä kauheat kannattajajoukot taas tarkalleen ovat, jää uutisessa epäselväksi.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Anteeksi vain PS, johon en tunne kuin kiinnostusta, mutta Halla-ahojuttu tuntuu tietoiselta provolta kerätä huomiota. Se ei ollut mikään megapuhujan esiintulo, vaikkei se teemoista ollut kiinni.

Vierailija
fmiles

Mitä nämä kauheat kannattajajoukot taas tarkalleen ovat, jää uutisessa epäselväksi.

Aika paljon niitä tuntuu pyörivän täällä (en toki tarkoita sinua).

Vierailija
Moses Leone
fmiles

Aika paljon niitä tuntuu pyörivän täällä (en toki tarkoita sinua).

Itse ehkä keskittyisin enemmän Hoomafoorumin, Halla-ahon vieraskirjan sekä Suomen Sisun linkittämän kansallismielisen palstan keskustelijoihin (itselläni ei muuten ole tunnuksia yhteenkään näistä, pitäisi ehkä luoda). Samoin esimerkiksi Halla-ahon Facebook-ryhmässä eräs aktiivisimpia jäseniä on antihumanisti ja ”roturealisti” Mikko Ellilä, jonka kanssa olen lähes joka asiasta eri mieltä.

Soini on käsittääkseni melko hyvin perillä siitä, mitä netissä kirjoitellaan ja minkälaisen sosiaalisen ilmiön Jussi on saanut aikaan. Olen ymmärtänyt, että hän tuntee muun muassa Halla-ahon vieraskirjakeskustelut ja kaikki nämä mikkoellilät.

Tiedefoorumin keskustelijat näyttävät olevan pikkutekijöitä noihin verrattuna ja monet heistä jonkinasteisia häiriköitä. Joitain ihan kunnon perusteltuja mielipiteitä, asiallisia ehdotuksia ja sivistynyttä keskustelua olen kyllä nähnyt, mutta osa ainakin entisistä palstan halla-ahoilijoista ovat lähinnä keskittyneet oksentamaan palstoille tuntemuksiaan siitä, miten vastenmielisiä monikultturismi ja vihervasemmisto ovat. Se ei johda mihinkään.

Mutta takaisin aiheeseen.

Soini ja Vistbacka kritisoivat tässä mielestäni erityisesti tätä ehdokkuusasettelua ja Halla-ahon kannattajajoukon hajanaisuutta. Monet Halla-ahon tukijoukosta kuuluvat käsittääkseni perusteilla olevaan puolueeseen Suomen Konservatiivit ja Jussi itse on sitoutumaton.

Soini tahtoisi Halla-ahon ja hänen ympärillään pauhaavan ilmiön integroituvan Perussuomalaisten leiriin. Hän tahtoisi, että siitä tulee perussuomalainen ilmiö. Todennäköisesti maahanmuuttokritiikki on se, mikä tuo PS:lle reilusti ääniä monissa tulevissa vaaleissa.

Jos maahanmuuttokritiikkileiri kuitenkin toimii itsenäisenä, mutta silti PS:n suosiolla ratsastaen, seurauksena on SMP-tyylinen puolueen hajoaminen. Tottakai. Maahanmuuttokriittinen lohko nousee puoluetta tärkeämmäksi ja eroaa erilliseksi poliittiseksi liikkeeksi.

Tämä myös Halla-ahon, hänen kannattajakuntansa, Sisulaisten ja koko maahanmuuttokriittisen liikkeen tulisi tajuta. Perussuomalaisia ei hävitetä tällä verukkeella.

Vierailija

Olen seurannut viime aikoina omituista panettelua hallitusta lähellä olevien valtamedioiden ja kannatuksistaan huolissaan olevien puolueiden taholta (Yle, SDP ja Helsingin Sanomat etunenässä) perussuomalaisten Timo Soinia vastaan.

EU-kriittisyys näyttäisi olevan myrkkyä tänä päivänä, samoin kuin ilmastokriittisyyskin konsanaan. En kannata perussuomalaisia henkilökohtaisesti, mutta mielestäni pitäisi sentään pitää kiinni perus-eurooppalaisesta demokratia-käsitteestä, jossa perustelluille kriittisille "itsestäänselville" asioiden vastustamisille olisi sijaa.

Timo Soinia kritisoidaan jo pelkästään ehdokkuudesta, joka on aivan uskomatonta mm. Ylen TV2:n ajankohtaisessa kakkosessa 31.3.2009, jossa Soinia syytettiin "venkoilusta".
Soini puolueensa johtajana kuitenkin kantaa vastuuta puolueensa kannatuksesta ja miehekkäästi otti niskoilleen kaupunginvaltuutetun Halla-Ahon blogi-kirjoittelut.

Sama epämääräinen "venkoilu"-ilmaisu Timo Soinista oli Helsingin Sanomissa päivää aikaisemmin.

Demokratiaa peliin hyvät ihmiset.

Vierailija

Demokratiaan kuluu, että poliitikkoja voi kritisoida. Jopa julkisesti. Jopa Soinia. Kun Nasse ensin ilmoittaa, ettei lähde EU-vaaleissa ehdokkaaksi, tai jos lähtee niin ei ota paikkaa vastaan, ja sitten kotvan kuluttua ilmoitta ehdokkaaksi lähtevänsä ja ottaa paikankin vastaan, niin tuleehan siitä keskustelua. Nyt Nasse siis lähtee ehdokkaaksi, mutta ilmoittaa samantien myös asettuvansa ehdokkaaksi seuraavissa eduskuntavaaleissa, niin mistähän muusta tuo kertoo kuin siitä, että mies suunnittelee mahdollisen uransa EU-parlamentissa jäävän puoleentoista vuoteen. Tuommoinen aika kuluu pätevältäkin mieheltä pelkkään parlamentin toiminnan opetteluun ja kontaktien luomiseen, mitään siinä ajassa ei ennätä saada aikaan.

Vierailija

Soini voisi perustaa yhden miehen puolueen, jos ainoa syy äänestää perussuomalaisia on Timo Soini. Onhan tuo vähän samanlaista venkoilua kuin Väyryseltä vähän aikaa sitten. Onneksi nyt edes sen vähän aikaa aikoo olla siellä, kun jossain välissä puhui sitäkin, että osallistuu vaaleihin, mutta ei ota paikkaa vastaan.

Vierailija
fmiles
Itse näytän auliisti fingeriä tämän palstan loputtomille maahanmuutto- ja rasismiketjuille, mutta tässä on ihan mielenkiintoinen uutinen varsinkin perussuomalaisten kannattajille.

Vistbacka ja Soini antoivat nämä lausunnot Perussuomalaisten Pohjanmaan piirikokouksessa.

Pohjalainen 22.3.2009

[list:10i4tsel]Raimo Vistbacka varoittaa puoluetta antamasta periksi rasistisista kannanotoistaan tunnetun Helsinkiläisen Jussi Halla-ahon eurovaaliehdokkuudelle. Piirikokouksessa puhuneen Vistbackan mukaan puoluejohdon on oltava asian suhten tarkkana.

- Nyt kerätään nimiä Halla-ahon valitsijayhdityksen nimissä, ja yritetään sillä ikään kuin vaikuttaa puoluehallituksen nimeämään ehdokkaaksi joku puolueeseen kuulumaton. Hänen taustajoukkonsa tekemä toiminta ei kuulu demokraattisiin toimintatapoihin, Vistbacka painottaa.

Vistbacka huomauttaa, ettei hänellä ole mitään Halla-ahoa vastaan. Hänen taustajoukkonsa toiminta ei vain kaikkia miellytä.

Vistbacka pelkää, että taustajoukot tuhoavat toiminnallaan myös Halla-ahon mahdollisuuden olla ehdolla kevään 2011 eduskuntavaaleissa perussuomalaisen ehdokkaana.

- Minä en ainakaan siedä puolueen hajottajia. Siitä minulla on varsin henkilökohtaisia kokemuksia runsaan kymmenen vuoden takaa[/list:u:10i4tsel]

Soini:
[list:10i4tsel]Kesken olevaa ehdokas-asettelua hän ei kommentoi, mutta myöntää, että puolue kelpaa, kun kelkka liikkuu.

- Jussi Halla-aho ei ole minulle minkäänlainen ongelma, mutta hänen liepeillään pyörii kaikenlaista porukkaa, hän kuittaa kyselyn Halla-ahon mahdollisesta ehdokkuudesta.[/list:u:10i4tsel]

Nämä ovat minusta ihan viisaita kannanottoja siksi, että Halla-ahon tulisi joko liittyä perussuomalaisiin tai sitten pysyä täysin erillään. Liittymällä puolueeseen hän sitoutuisi puolueohjelmaan ja saisi ainakin hieman hälvennettyä rotutohtorin leimaa.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/56686-h ... attaa-taas

" Halla-aho yllättää – taas

Julkaistu: 13.4.2009

Uuden Suomen tavoittama Helsingin kaupunginvaltuutettu Jussi Halla-aho ei sulje edelleenkään pois mahdollisuutta ryhtyä eurovaaliehdokkaaksi. Kolme puoluetta on kohuvaltuutetun kertoman mukaan vokotellut häntä ehdokkaaksi.

Perussuomalaisten hylkäämä Halla-aho kirjoitti aprillipäivänä blogissaan, että ”ellei ensi viikon lopulle tultaessa ole erittäin paljon enemmän allekirjoittajia kuin valitsijayhdistykseen vaaditaan, minä ja muut asiaan liittyvät tahot katsomme, ettei ehdokkuudelleni ole kysyntää.”

Halla-aholle valitsijamiesyhdistystä keräävä Juha Mäki-Ketelän mukaan valitsijakortteja on kasassa nyt 1600, kun yhdistyksen perustamiseen tarvitaan 2000.

Nyt Halla-aho kertoo Uudelle Suomelle, että blogiin kirjoitettu nootti oli pelkkää ”tsemppaamista”. Hän ilmoitti asiaan liittyen kannattajilleen myös blogissaan, että ”lupaukset on toki tehty rikottaviksi”

- Tarkoitus oli saada ihmiset ymmärtämään, mistä on kyse. Tämä näkyy ulospäin ja vahva kannatus nyt on jatkon kannalta ajatellen erittäin tärkeää, Halla-aho toteaa.

Tällä hän viittaa etenkin vuoden 2011 eduskuntavaaleihin. Hän ei kiellä pitävänsä niitä tärkeämpinä kuin kesän eurovaaleja.

- Kyllä minä luulen, että eduskuntavaaleja pidetään yleisesti tärkeämpinä. Tämä näkyy myös alhaisessa äänestysaktiivisuudessa. Eurovaaleilla on kuitenkin psykologinen merkitys. Ne kertovat, mihin suuntaan yhteiskunta on menossa.

Samalla Halla-aho painottaa, ettei hän ole sitoutunut Mäki-Ketelän valitsijamiesyhdistyksen ehdokkaaksi, jos sellainen syntyy. Hän kertoo pitävänsä vielä kaikki vaihtoehdot auki.

- Olen saanut kolmelta rekisteröityneeltä puolueelta tarjouksen ryhtyä ehdokkaaksi heidän listoiltaan, Halla-aho kertoo paljastamatta kuitenkaan puolueita.

- Mutta minä en ole loikkariluonne. Pitäisin hyvin ihmeellisenä tilannetta, jossa lähtisin ehdokkaaksi jonkin toisen puolueen listoilta.

Halla-aho valittiin Helsingin kaupunginvaltuustoon Perussuomalaisten listoilta, mutta puolueen jäsen hän ei ole. Hän kuitenkin kokee olevansa sitoutunut puolueeseen - ainakin täksi vaalikaudeksi. Todennäköisintä siis on, että Halla-ahosta tulee Mäki-Ketelän valitsijamiesyhdistyksen ehdokas.

Näin uskoo Mäki-Ketelä itse, ”ellei Soinilla ole takataskussaan vielä yllätystä”. "

Vierailija

fmiles on sitten mennyt mukaan Soinin ja Vistbackan populismiin?

Jotkin Halla-Ahon äärimmäisistä kannattajista ja hänen mustatusta maineestaan voisi helposti luoda jo jonkinlaisen ihmishirviön kuvaa, joka on kuitenkin pahasti ristiriidassa hänen kirjoitustensa kanssa, jotka valitettavasti ovat hyvinkin asiapitoisia.

Se että hänen vastustajansa eivät pysty mihinkään todellisiin vasta-argumentteihin vaan lähinnä vain vääristelevät hänen sanomisiaan, irroittavat tekstejä asiayhteyksistään sekä suoraan mustamaalaavat hänen persoonaansa, kertoo oikeastaan jo kaiken.

Itse en ole Halla-Ahon kanssa kaikista asioista samaa mieltä, mutta juuri mitään moitittavaa en ole löytänyt hänen Islam/mamu-kritiikistään.
Joistain sairaimmista ja kaikkein vähä-älyisimmistä kannattajistaan ja heidän edesottamuksistaan häntä ei voida pitää vastuullisena, ja joka tapauksessa kaikkien hänen kannattajiensa leimaaminen rasisteiksi osoittaa sitä samaa surkeaa argumenttien puutetta josta jo aiemmin mainitsin.

Vierailija

Selvennyksen paikka:

Tämän keskustelun alkuperäinen otsikko oli PS: Vistbacka ja Soini haukkuvat Halla-ahon kannattajat. Joku (moderaattori?) on muuttanut sen muotoon Timo Soinin EU -venkoilu.

Tämä ei ole olleenkaan minun tekstiäni, vaikka aloitus on minun nimelläni.

Ketju ei edes käsittele Timo Soinin EU-ehdokkuutta.

Vierailija
Dominatus
fmiles on sitten mennyt mukaan Soinin ja Vistbackan populismiin?

En kai minä ole mennyt mihinkään mukaan. En ole PS:n jäsen. Minusta he esittävät ihan perusteltuja näkemyksiä Halla-ahon poliittisesti kokemattomille kannattajille siitä, miten politiikkaa tehdään ja miten sitä ei tehdä.

Sitä ei tehdä näin, puolueen kustannuksella. Halla-ahoilijoilla ei ole oikeutta eikä lupaa omia perussuomalaisia itselleen omaksi ponnistuslaudaksi tai joksikin EU-vaalien apuraketiksi, jonka voi hylätä jos lähtö ei onnistu. Heidän tulee kannattaa puoluetta eikä puolueen heitä.

Soini teki oikein kun antoi opportunisteille ”punaisen kortin”.

Dominatus
Se että hänen vastustajansa eivät pysty mihinkään todellisiin vasta-argumentteihin vaan lähinnä vain vääristelevät hänen sanomisiaan, irroittavat tekstejä asiayhteyksistään sekä suoraan mustamaalaavat hänen persoonaansa, kertoo oikeastaan jo kaiken.

Dominatus
Itse en ole Halla-Ahon kanssa kaikista asioista samaa mieltä...

No millä tavalla sinä sitten vääristelet Halla-ahon sanomisia ja mustamaalaat persoonaa, kun argumentoit häntä vastaan?

Se, että joku bloggaaja on ikäänkuin poliittisessa marginaalissa tai loanheiton kohteena, ei todista tämän väitteiden oikeellisuudesta tietysti mitään. Sehän olisi aivan tyypillinen argumentointivirhe; ”vainottiinhan Jeesustakin”.

Toope
Seuraa 
Viestejä23176
Liittynyt23.7.2006
fmiles
Soini on käsittääkseni melko hyvin perillä siitä, mitä netissä kirjoitellaan ja minkälaisen sosiaalisen ilmiön Jussi on saanut aikaan. Olen ymmärtänyt, että hän tuntee muun muassa Halla-ahon vieraskirjakeskustelut ja kaikki nämä mikkoellilät.

Itse luulen, että Soini nimenomaan ei tunne sitä liikehdintää, mitä maahanmuuttopolitiikka ja Halla-aho etunenässä on aiheuttanut. Soini katkaisee välinsä siihen ryhmään, joka pitkälti toi PS:lle vaalivoiton viime kunnallisvaaleissa. PS ilman Halla-ahoa ja hänen tavoillaan ajattelevia ei tule kasvamaan juuri 5%:n osuutta suuremmaksi.

Luulen, että tuo ankkalammikkotaistelu PS:n soinilaisten ja "halla-aholaisten" välillä johtaa molempien tappioon. Ei Soini köyhien puolustamisella ja EU-vastaisuudella vaalivoittoaan saanut, minkä suurten kaupunkien vaalimenestys osoitti. Maahanmuuttopolitiikka oli ratkaiseva tekijä. Soini saattaa saada joskus mitättömän ministerinviran, mutta hänen johdollaan PS:stä ei tule merkittävää puoluetta, ei ikinä.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija
fmiles
Liittymällä puolueeseen hän sitoutuisi puolueohjelmaan ja saisi ainakin hieman hälvennettyä rotutohtorin leimaa.
Tuskin, saisi vain joidenkin silmissä junttileiman kaupan päällisiksi.

fmiles
Jos maahanmuuttokritiikkileiri kuitenkin toimii itsenäisenä, mutta silti PS:n suosiolla ratsastaen
Tähän mennessä asia on kyllä ollut päinvastoin.

fmiles
Monet Halla-ahon tukijoukosta kuuluvat käsittääkseni perusteilla olevaan puolueeseen Suomen Konservatiivit ja Jussi itse on sitoutumaton.
Olet ymmärtänyt olennaisesti väärin. Vaikka kaikki hommaforumilaiset eivät ole Halla-ahon kannattajia, niin jotain kuitenkin kertoo se, että vanhan hommaforumin gallupin mukaan puolet olivat perussuomalaisia, viidennes kokoomuslaisia, muita 15%. Kukaan ei kuitenkaan edes maininnut Konservatiiveja, joten sen kannatus tuskin oli merkittävää. Päivitetty gallup olisi mielenkiintoista nähdä, PS:n kannatus olisi nyt ehkä luokkaa neljännes.

Sepi
Seuraa 
Viestejä3262
Liittynyt16.3.2005

Perussuomalaisten normikannatus on alle viiden prosentin ja uusi äänekäs maahanmuuttajavastainen kannattajakunta on karistanut smp-pölyt kengistään.

Yhden asian miesten ajamat uudet puolueet ovat jonnin joutavaa puuhastelua ja hajottavat aiemmin perussuomalaisille kanavoituneen kannatuksen taivaan tuuliin.

Soini lähtee EU-hun ja puolue jää kärvistelemään Vistabackan johdolla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat