Kerjääjät

Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Nii, annoin tossa pari päivää sitten 2 euroa kerjääjälle. Se oli joku vanhahko nainen. Oli olevinaan joku moldolavainen, ainakin siinä lapussa luki mitä se esitteli. Se vaan ihmetyttää että miten se sitten niin hyvin osaa kirjottaa suomea, kun se ei kuitenkaan kovinkaan hyvin puhunut suomea tai kyl se jotenkuten. Varmaa joku huijjari. Mut iha sama. Pari euroa sinne sun tänne ja saapahan se sitten sen päivän heroiiniannostuksen.

Oletteko te lahjoitelleet kerjääjille rahaa? Mikä on hyvä tapa kieltäytyä tai vältellä näitä kerjääjiä? Mikä on isoin summa minkä oot antanu?

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Kommentit (13)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Mä annoin Puolasta lähtiessäni loput kolikkoni jollekin kerjäläiseukolle aseman nurkalla. Sillä oli rääsynen lapsi sylissään. Kävi sääliksi.

Suomessa en ole antanut enkä anna, koska kerjäläisistä kyllä huoli pidetään. Yömajoja on ja leipäjonoja sen verran ettei nälkään tai lylmään tarvi kuolla. Puolasta en ole niin varma...

Hämmentää.

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Nii, annoin tossa pari päivää sitten 2 euroa kerjääjälle. Se oli joku vanhahko ämmä. Oli olevinaan joku moldolavainen, ainakin siinä lapussa luki mitä se esitteli. Se vaan ihmetyttää että miten se sitten niin hyvin osaa kirjottaa suomea, kun se ei kuitenkaan kovinkaan hyvin puhunut suomea tai kyl se jotenkuten. Varmaa joku huijjari. Mut iha sama. Pari euroa sinne sun tänne ja saapahan se sitten sen päivän heroiiniannostuksen.

Oletteko te lahjoitelleet kerjääjille rahaa?

Juu.

Mikä on hyvä tapa kieltäytyä tai vältellä näitä kerjääjiä?

Ansiotulojen muuttaminen pääomatuloiksi tai kaikkien tulojen pyöräyttäminen ulkomaille käyttäen alv:n hävitykseen bulvaania.

Mikä on isoin summa minkä oot antanu?

Vuoden sisään n. 38 000 euroa.

Päivittäin jokaisen ostoksen yhteydessä 8-22% ostoksen loppusummasta, riippuen siitä, mitä ostaa.

Toope
Seuraa 
Viestejä23176
Liittynyt23.7.2006

Soittajille joskus heitän lantin, pelkille kerjääjille en koskaan.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija

Soittajille joskus ja Suomessa joskus harvoin näille aitosuomalaisille deekuille (klanipäille en anna eikä siskokaan).

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Ai nii! Oon muuten antanu Suomessakin rahaa kerjäläiselle! Pultsari oli koura ojossa, tuli oleen bussirahaa vailla. Mä sanoin että saat kympin (markka-aika oli sillon) jos tunnustat mihin oikeesti tän käytät. Arvakkaa tunnustiko ukkeli.

Hämmentää.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Vatkain
Ai nii! Oon muuten antanu Suomessakin rahaa kerjäläiselle! Pultsari oli koura ojossa, tuli oleen bussirahaa vailla. Mä sanoin että saat kympin (markka-aika oli sillon) jos tunnustat mihin oikeesti tän käytät. Arvakkaa tunnustiko ukkeli.

Mihi se käytti sen rahan? Varmaanki siihen bussilippuun?
ei kyl kympillä sitä saa.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Suomessa en koskaan. Meillä on sen verran käypä sosiaaliturva, että kenenkään (kansalaisen) ei tarvitse kerjätä kadulla; suomeksi kerjääviä kehotan joskus menemään sossuun. Katusoittajia en laske tähän, koska niiltä sentään saa musiikkia vastalahjaksi, mutta silloinkin soittotaidosta täytyy löytyä joko osaamista tai intoa.

Ulkomailla asia on hiukan eri. Venäjällä ostan aina villasukkia sukkamummoilta, koska paikalliset eläkkeet ovat jotain uskomatonta. Maissa joissa kerjääminen on ns. kunniallinen ammatti tai joissa sosiaaliturva on olematon yritän aina katsoa jonkun oikeasti hädänalaisen näköisen, ei säälinkerjääjän, ja antaa jotakin.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija
TERÄS NALLEPUH

Oletteko te lahjoitelleet kerjääjille rahaa? Mikä on hyvä tapa kieltäytyä tai vältellä näitä kerjääjiä? Mikä on isoin summa minkä oot antanu?

Veikkaan että se tapa mitä itse kukin keksii tilanteessa käyttää ei ole se törkein minkä ko. kerjääjä on uransa aikana nähnyt. Olen ymmärtänyt ettei kerjätty raha jää kerjääjänsä eduksi eli en anna hilkkuakaan. Omatunto hoidetaan pelastusarmeijan padalla ja yhteisvastuukeräyksessä.

Näin jossain reissussa kerjääjän joka oli niin littana maassa ettei se näyttänyt enää oikein ihmiseltä. Teki liki pahaa. Huivi peitti pään, hame jalkojen päällä ja ainoa pelkästä vaatemytystä erottava oli yhteen laitetut kämmenet jotka heiluivat konemaisesti. En usko että kerjääjä sitä ajattelee niin (jos kyse on bisneksestä), mutta pisti ajattelemaan miten alas (niin 'ihmisarvoltaan' kuin ihan fyysisesti) joku on valmis ryhtymään kolikoita kerätäkseen.

Tilanteen makaaberiudesta huolimatta, siitä heti miettimään että tuollaisen meininginhän koneellistaisi melko vaivatta. Koko hieman matkalaukkua suurempi. Liiketunnistimella ohjattu servomekanismi liikuttamaan kämmeniä ja kaiuttimesta hiljaista armon pyytelyä. Kolikkokupinkin voisi automatisoida niin että ympäristön rauhoituttua konat kipattaisiin laitteen uumeniin. Näin saanto ei näyttäisi liian hyvältä turistin silmään.
Tällaisia avolavapakettiauton lavalle joku pari kymmentä joita siirtelee paikasta toiseen. Akkujen lataus onnistuisi varmaan jollain tupakansytyttimeen liitettävällä virityksellä.
Voisin kuvitella että Suomen räntäsateessa voisi säälirahaa herua ihan hyvin.

En patentoinut, ideaa saa käyttää. Elinkeino? Ei varmaan moraaliltaan eroaisi jostain Romanian mustalaisruhtinaasta.

-

Toope
Seuraa 
Viestejä23176
Liittynyt23.7.2006
Vatkain

Aikoinaan, kun en vielä Helsingissä asunut mutta reissusin siellä, tuli Kampin bussiasemalta lähtiessäni kolme kerjäläistä minuutin sisällä vastaan. Kaksi ensimmäistä kerjäsivät johonkin rahaa johonkin typeryyksiin, mutta kolmas sanoi rehellisesti tarvitsevansa euron verran aamukaljaan, kun oli juuri päässyt putkasta ja olo oli hieman hutera.

Rehellinen mies sai rahaa. , koska olen filantrooppi.

Niin, suutansa soitti niin tyylikkäästi, että luokittelin hänet muusikoksi...

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija

Tämä voi nyt kuulostaa raa'alta, mutta sanotaanhan tietyistä muuttolintulajeistakin että niitä ei kannata ruokkia tai ne jäävät Suomeen talveksi, ja sitten on velvollinen ruokkimaan niitä koko talven jos ei halua että ne kuolevat hankeen.

Jos annetaan mielikuva että tänne vartavasten kerjäämistä varten tulleet pärjäävät täällä mukavasti, kerjääjä hilaa tänne tuotapikaa koko suvun kerjäämään. Aika hyvin muuten täytyykin kerjäämisellä tulla toimeen, että alunperinkin on ollut varaa matkustaa tänne asti.

Kliseitä, joo, mutta minulla ei valitettavasti ole sitä rahaa ihan jokaiselle tyypille kylvää. Ja vuosia sitten päätin että en ainakaan viinaan anna. Tämän takia jouduin kerran uhkaavaan tilanteeseen bussipysäkillä, kun joku äijä oli päättänyt että minun on kertakaikkiaan vain annettava. Kun sanoin ei, hän sanoi että naiset aina antavat. Jouduin odottamaan bussia tosi kauan ja se äijä hyppäsi siinä rähjäämässä, kävi välillä pubissa ja tuli sitten elehtimään siihen malliin että minun pitäisi hirttää itseni. Tässä vaiheessa bussi jo onneksi tulikin.

Perkele suojelurahaa en ainakaan maksa.

Aikoinaan etelässä asuessani annoin jollekulle, harmitti etten antanut jollekin vanhemmalle naiselle (en muista syytä miksen) joka valitti ettei eläke ollut tullut. Sen jälkeen en ole jaellut taalojani kellekään. Johtuen yleensä siitä että minähän en absolutistina muidenkaan alkomahooliharrastuksia kustanna.

Eli vastaan EN, 2000-luvun suhteen.

Vierailija

Minulta tuli jokin aika sitten yksi näistä romanialaiskerjäläisistä pyytämään rahaa. Sain joululahjaksi kalliin puhelimen ja kalliin takin, joten varmaan näytän siltä, että rahaa on jaeltavaksi asti. Totuus on kuitenkin, että olen ollut viimeiset 3kk nollatuloilla, koska olen poissaolevana koulusta (ohjaaja sanoi sen olevan kannattavampaa kuin koulusta eroaminen) ja Kela katsoo, että en siksi ole oikeutettu työttömyysturvaan. En siis voi käydä koulua enkä olla työtön.

Kävi mielessä pyytää kerjäläiseltä pari euroa.

Vierailija

Yhdellekkään romanialaiskerjäläiselle en anna kuin korkeintaan turpaan. Tai no, pikku britanniasta sain hyvän vinkin että koiranpaskapussin voi tipauttaa kerjäläisen kuppiin.

En helly kotimaisellekkaan kerjäläiselle, yksi pummi lähti menemään kun sanoin että olen maksanut jo sen työttömyyskorvaukset ja sosiaaliavut ja aloin uhata takaisinperinnällä.

Uusimmat

Suosituimmat