Seuraa 
Viestejä45973

Moottori on käytössä pelletinkuljettimessa pannuhuoneessa.
valovirtamoottori n.500w ei tahdo jaksaa käynnistyä niin olisiko konstia miten sen saisi käynnistymään helpommin.
Sitten kun sen käynnistyy niin se kyllä jaksaa pyöriä mutta käynnistyksessä välillä jää vaan jurisemaan.
Heiluttelemalla kuljetinta saan sen yleensä käynnistymään.
neuvoja!!

Kommentit (17)

härvelimies
Moottori on käytössä pelletinkuljettimessa pannuhuoneessa.
valovirtamoottori n.500w ei tahdo jaksaa käynnistyä niin olisiko konstia miten sen saisi käynnistymään helpommin.
Sitten kun sen käynnistyy niin se kyllä jaksaa pyöriä mutta käynnistyksessä välillä jää vaan jurisemaan.
Heiluttelemalla kuljetinta saan sen yleensä käynnistymään.
neuvoja!!
Käy kuitenkin ensin kaikki mekaaniset ongelmakohdat läpi. Laakerit ja kaikki muut käynnistyskitkaa suurentavat osat laitteessa. Siellä vika yleensä piilee, jos kuljetin on aiemmin jaksanut käynnistyä.
Onko moottorissa kondensaattori? Se voi olla 'kuivahtanut', joten sen vaihtaminen (tai suurentaminen?) voisi auttaa. Se muodostaa yksivaiheisessa moottorissa sen käynnistysvirran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

ei ole johto poikki ja muutenkin virta tulee.
konkka on mutta kokoa en muista.
kerran koitin toista saman näköistä ja ulkoisesti saman kokoista mutta ei vaikutusta.
siellä on varmaankin sitä purua niin paljon että vaatii enemmän tehoa kun normaalisti.
Mutta miten saan sen käynnistymään vaikka siellä olisi miten paljon sitä purua?
miten ison konkan vaihdan?

Valovirtamoottorin käynnistysmomentti on heikko vastaavan tehoiseen 3-vaihe moottoriin. Ongelmat voi tietysti johtua ruuvin rakenteesta tai ylimääräisestä esineestä ruuvissa jos ne ovat kunnossa niin ratkaisuksi isompi moottori tai ehkä vaihteen vaihto isommalla välityksellä.

sinnipirtti
kuljettimen pitäisi aina olla tyhjänä ennen käynnistämistä varsinkin jo on kyse kierrukkakuljettimesta.



sehän on mahdotonta!

Paul M
Miten?



Sulkusyöttimellähän se voisi onnistua, jota käytetään yleensä kun materiaalia tuodaan ruuvikuljettimelle pneumaattisesti. Tässä tapaukuksessa voisi auttaa myös ruuville tulevan materiaalin aukon pienentäminen, holvaantumisongelmat sitten saattavat kyllä lisääntyä.

ttszz
Paul M
Miten?



Sulkusyöttimellähän se voisi onnistua, jota käytetään yleensä kun materiaalia tuodaan ruuvikuljettimelle pneumaattisesti. Tässä tapaukuksessa voisi auttaa myös ruuville tulevan materiaalin aukon pienentäminen, holvaantumisongelmat sitten saattavat kyllä lisääntyä.



Juttelin jokin aika sitten pellettilämpökeskuksien kanssa tekemisissä olevan automaatiovelhon kanssa. Yleisessä paskaa laatua (Siis muiden järjestelmätoimittajien, tietenkin) käsittelevässä seläntaputtelukeskuksessa puhuttiin juur sulkusyöttimistä ja sen asentamatta jättämisen kustannusvaikutuksista, tosin siinä mielessä että sulkusyötin katkaisee avoimen paloreitin siiloon.

Keskusvoitelujärjestelmä? Todella ökologinen ratkaisu: Pyydät naapureilta vajan perälle kertyneet jäteöljyt ja laitat magneettiventtiiliohjatun tiputuksen ruuvin alkupäähän. Voitelee mahdollisesti ruuvia ja pelletit palavat iloisesti.

-

^ Pitää lisätä että huonosti suunniteltu sulkusyötinkin voi aiheuttaa ongelmia, esimerkiksi päätyihin kertyvä pöly alkaa ahdistamaan pyörimistä.

Öljy ja puuppöly yhdessä tuottaa vain ongelmia. Parempi keino on asentaa ilmasuuttimia paikkoihin joista haluaa pölyn pysyvan poissa. Kytkentä joka tohauttaa vaikka käynnistäessä hetken ajan (sen määrän mikä säiliössä on). Auton pyörä säiliöksi ja pikkukompura riittää ilmantuottoon.

Helpoimmalla selviät kun vaihdat tilalle 3-vaihemoottorin. Jos käytössä ei ole 3-vaihevirtaa, niin sitten väliin valovirtasyöttöinen taajuusmuuttaja.

härvelimies
Moottori on käytössä pelletinkuljettimessa pannuhuoneessa.
valovirtamoottori n.500w ei tahdo jaksaa käynnistyä niin olisiko konstia miten sen saisi käynnistymään helpommin.
Sitten kun sen käynnistyy niin se kyllä jaksaa pyöriä mutta käynnistyksessä välillä jää vaan jurisemaan.
Heiluttelemalla kuljetinta saan sen yleensä käynnistymään.
neuvoja!!



Jos ei mikään paikka ole jumissa ja vekotin on ennen toiminut, käynnistyskondensaattori on kulahtanut/kosketusvika.
Sen arvo lasketaan moottorin tehon mukaan, en kyllä nyt muista miten.
Kun laittaa vähän suuremman kondensaattorin, vääntöä tulee lisää.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä35911

Itsekin veikkaan simahtanutta konkkaa. Katso arvot konkan päältä ja hommaa samanlainen. Tärkeitä ovat kapasitanssi, jännite ja tyyppi (käynnistys vai käyttökondensaattori, luultavasti tuon kokoisessa koneessa on jälkimmäinen).

Fiksumpi ratkaisu on tosiaan kolmivaihekone, jos budjetti kestää.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8643

Tein ammattikoulussa vuonna 1976 laboraatiota 3-vaihemoottorin käyttämisestä yksivaiheisena. Kondensaattorin koko vaikutti niin, että suurimmat konkat saivat aikaan aivan tautisen ison käynnistysmomentin. Mutta samalla ne aiheuttivat ison jättämän. Tuo iso käynnistysmomentti on oikea muistikuva mutta en ole aivan varma tuosta isosta jättämästä.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Paul M
Tein ammattikoulussa vuonna 1976 laboraatiota 3-vaihemoottorin käyttämisestä yksivaiheisena. Kondensaattorin koko vaikutti niin, että suurimmat konkat saivat aikaan aivan tautisen ison käynnistysmomentin. Mutta samalla ne aiheuttivat ison jättämän. Tuo iso käynnistysmomentti on oikea muistikuva mutta en ole aivan varma tuosta isosta jättämästä.



Iso konkka latautuu kauemmin, kai pulssi jää siksi vähän jälkeen, vääntö lisääntyy ja kierrokset laskevat?

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat