Työpöytäsi kertoo millainen olet

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Brittiläinen tutkimus väittää, että ihmisen persoonallisuus on havaittavissa työpöydän taustakuvasta ja ikonien asettelusta:

http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutise ... /-07042009

http://www.theregister.co.uk/2009/02/27 ... top_study/

Ja sitten niitä kuvia niistä työpöydistä tännekin vaan, seuraavassa omani:

Sivut

Kommentit (28)

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Mitenkäs kun mun windowssin työpöytä ei vastaa lainkaan mun fyysistä työpöytää. Ruudulla kaikki on yksinkertaisella ja loogisella tavalla järjestyksessä, mutta koneen ympärillä mikään ei ole missään järjestyksessä.

Vierailija
CE-hyväksytty
Mitenkäs kun mun windowssin työpöytä ei vastaa lainkaan mun fyysistä työpöytää. Ruudulla kaikki on yksinkertaisella ja loogisella tavalla järjestyksessä, mutta koneen ympärillä mikään ei ole missään järjestyksessä.

Vähän sama juttu meikäläisellä. Taustakuvana pelkkää mustaa eikä yhtään kuvakettakaan. Fyysinen työpöytä puolestaan täynnä papereita, jotka eivät ole missään loogisessa järjestyksessä.

Vierailija
CE-hyväksytty

Sama vika täällä. Tosin tuo Logon linkittämä artikkeli sanoo:
However, a desktop with numerous neat rows of icons means you’re the sort of person who needs to have everything to hand and who likes to feel in control.

Eli siisti työpöytä ei tarkoita, että olisit siisti ihminen. Se tarkoittaa vain, että haluat kaiken olevan koko ajan käden ulottuvilla, ja sen voin allekirjoittaa. Fyysisellä työpöydällä "käden ulottuvilla oleminen" tarkoittaa sitten vain käytännössä sitä 30 sentin kerrosta papereita, kyniä, kirjoja ja vastaavaa roinaa. Tietokoneella ne saa nätisti riveihin ja kansioihin.

Ja mitä siihen työpöydän kuvaan tulee:

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Näkyy olevan 44 ohjelmaa ja 4 kansiota, joista pääsee projektikansioihin. Luultavasti olen täysi luuseri. Mutta ei se mitään. Ohjelmat on silti kätevä käynnistää työpöydältä ja 5 eniten käytettyä alapalkin pikapainikkeista. Projektit ovat aktiivisten projektien kansiossa ja jo uinuvien vuosikirjoissa vuosittain. Joka projektilla on juokseva numeronsa ja kohteen nimestä joku pätkä.

Eli kaiken lisäksi laiska luuseri. Kateeksi käy niitä joilla on puhtia selata työpöydältä kaikki projektit, jotka ovat sekaisin juurihakemistossa eksoottisilla nimitunnisteilla.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija

Työpöydälläni oli aina kvintiljoona ikonia autuaassa kaaoksessa, mutta sitten löysin ohjelman nimeltä fences. Tekee vähän samaa virkaa kuin KDE:n plasma. Nyt ne on kaikki nätisti omissa lokeroissaan. Mutta siis "oikeasti" ne on ihan levällään niinkuin myös työpöytä, eli se siis kertoo "organisoimattomuudesta ja huonosta itseluottamuksesta".

Vierailija

Avauksen aforismi on vanhempi kuin tietokone, joten se saattaa tarkoittaa myös jotakin toista asiaa, kuin mitä nyt kysytään.

Itselläni (olen vanhempi kuin aivan nuori virkamies) todellinen työpöytäni on aina sekaisin ja täynnä erilaisia asiakirjapinoja. Tahtoisin kovasti, että minulla olisi sihteeri, joka istuisi polvellani.

Mutta vakavasti puhuen: Jos työpöydällä tarkoitetaan tietokoneen aloitussivua, tutkimus varmaankin pitää paikkansa; varsinkin, jos kysymyksessä on työnantajan kone...

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Mutta mitä mielenkiintoista löytyy oikealta työpöydältä? Minulla on taottu tulusrauta muun roinan ohessa. Sillä on mukava iskeä muutama kipinä kun tulee sellainen olo.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Mulla on työpöydällä kaikenlaista. Siellä on raketteja, auringonkukansiemeniä, dödöä, papereita, kirjoja, papereita sikin sokin, cdtä, jotai rojuja, tyyny, jotai muita pilailupommeja, muovikassi, seinähylly on työpöydällä kans, tyhjiä karkkipapereita, shamppoota, vitammiineja, kyniä, puh-pyyhekumi, sakset välil.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Toope
Seuraa 
Viestejä23147
Liittynyt23.7.2006

Vaikken koskaan naisia lyö, olisin valmis vetämään turpaan tuollaista typerystä. Luojanluoma hänkin kai on, vaikkakin maanantaiaamun tavaraa.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Oikea työpöytäni on aika sekaisin kaikkia keskeneräisiä projekteja. Ylimäärästä tavaraa kieltämättä. Roskaakin. Pöytään olen rakentanut avattavan valopöydän ja sen työpöytävalaisimen voi kääntää sen alle ja lisäksi sen päällä on laskettava kolmiosainen valaisin varjojen ehkäisemiseksi. Lisäksi pöytä on pyöreä kun tykkään pyöreästä ja kävelen usein sitä ympäri työskennellessäni ja siihen on liitetty viivaimia ja mittoja ja astelukuja jotka helpottavat niitä töitä mitä yleensä siinä askartelen. Suunitelmissani olisi liittää eräänlainen peilisysteemi seinään sitä pöytää varten. Kerran sen alla oli myös matto johon olin laittanut mustia viivoja jotka auttoivat työssäni. Kuitenkin jäi tarpeettomaksi niin poistin sen ja kaikki muutkin matot kämpästä. Matot katsos pölisee ja paljaalla lattialla kun kulkee paljain jaloin huomaa heti kun on aika imuroida.

Tietokoneen työpöydällä on taas kaikenlaista kun siihen tulee ja menee tiedostoja kaikkiin suuntiin. Kuitenkin turhat tiedostot lähtee siitä aika sukkelaan. Työpöydän taustakuvana on piirrokseni eräänlaisesta informaatiomaksimista, millainen on naiskauneus omasta mielestäni. Inspiroi siinä kun toimittaa mun muusan virkaa.

Työpaikan työpöydälläni on kaikki tarpeellinen ja keskeneräinen aina ulottuvillani. Kaikki pysyy hyvin tallessa kumminkin mun jäljiltä. Vanhempi työtoverini on liimannut seinään Hitlerin kuvan jossa mainitaan että palauta työkalut paikalleen. Kuitenkaan jotkut eivät palauta joten olen ajatellut laittaa ison julisteen vaikka palavasta omakotitalosta seinälle vähän samallaisella tekstillä. Työpöytä on paineilmalla toimiva joten sen korkeutta voi säätää ja sillä voi nostaa raskaita tavaroita. Työpöytä on lisäksi pehmustettu parilla kerroksella keinonahkaa sekä vaahtomuovilla. Lisäksi on muita pöytiä jossa on paljon sellaista millä tarpeen vaatiessa itseään satuttaa.

Mielenkiintoista olisi nyt tietää mitä se minusta kertoo?

Vierailija
Barbaari

Mielenkiintoista olisi nyt tietää mitä se minusta kertoo?

Ainakin kuulostaa siltä, että teet työksesi jotain varsin jännittävää.

Ja että sinulla on resurssit hankkia juuri sellainen työpöytä kuin haluat. Olisipa mullakin. Tällä hetkellä pöytänä on rikkinäinen Ikean kahden hengen ruokapöytä, ja tilan loppuessa tavaravuori laajenee keittiön tiskipöytätasolle, missä se on hienoisessa tulvavaarassa.
Pöytä on, minullakin, jatkuvasti täynnä enemmän tai vähemmän keskeneräisiä projekteja, opiskeluun liittyvää roinaa ja ihan ylimääräistäkin tavaraa. Tällä hetkellä löytyy läppärin lisäksi penaali, laatikollinen piirrustustusseja, kolmen eri kurssin muistiinpanoja, kaksi kasviopasta, anatomian oppikirja, latinan sanakirja, kalenteri, nenäliinapaketti, pari likaista astiaa, sähkölasku, kamera. Tiskipöydän puolelta en uskalla edes arvailla, mitä kaikkea tuo pääasiassa paperista koostuva pino pitää sisällään.
Haluaisin sellaisen julmetun kokoisen kirjoituspöydän, johon kuuluisi hyvä, varrellinen loisteputkityövalo, lähellä olisi luonnonvaloa toimittava ikkuna ja jonka edessä oleva seinä olisi ilmoitustaulu. Tähän kompleksiin voisi vielä kuulua toinen pöytä, jolla tulostin ja valopöytä olisivat jatkuvasti saatavilla sen sijaan, että ne pitää joka kerta erikseen kaivaa säilytysnurkkauksistaan.

Vierailija

Noita kuvakkeita meinaa tosiaankin joskus kertyä työpöydälle ihan liikaa. Tykkään yleensä pitää työpöydän siistinä, mutta aina joskus homma lähtee hieman lapasesta. Kaikki alkaa vaikka siitä, että työpöydälle tulee kopioitua kamerasta yksi valokuva, jota pitää muokata. No siitähän pitää ottaa samantien varmuuskopiokin ja muokkauksistakin pari eri versiota... sama toistuu muutaman kerran, niin alkaapas olemaan kuvaketta. Sitä jaksaa viikon pari katella, kunnes parhaimmat napsitaan talteen ja lopuille suoritetaan ctrl + a + delete -loitsu. Tosin tuolla ne menee vasta roskakoriin ja sekin pitäisi kai tyhjentää joskus. Mulla on nyt roskiksessa näköjään 745 tiedostoa, joten tarttis kai tehdä jotain...

Reaalimaailman työpöydältä löytyy ainoastaan pari kokoon rutattua paperitolloa, sivuleikkurit, pari vesilasia, iso teemuki, kännykkä sekä sen nappikuulokkeet, puukko ja läjä dvd-elokuvia. Tosin tämän reaalimaailman työpöydällekin meinaa käydä joskus hieman samoin kuin tuolle tietokoneen työpöydälle.

Kuvakaappaus vielä tietokoneen työpöydästä. Eihän noin hienoa maisemaa kehtaisi kuvakkeilla peittääkään...

Vierailija

Hyvässä järjestyksessä.

Nettipöytä:

Koko helahoito:

..joka nykyisin on ihan liian ahdas etenkin ompeluspuoli. Kun alan väsätä jotain niin täällä onkin ihan hirvee kaaos.. Välillä papereita ja ties mitä opuksia on hujanhajan. Periaatteessa kyllä pyrin pitämään hyvän järjestyksen, siten pysyy ajatuksetkin ootringissa ja tykkään kun asiat on jämptisti.

Mä oon kait sit niuho?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat