Likainen pyyhe

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Miksi pyyhe likastuu? Mä ainakin pesen itseni aina ennen pyyhkeen käyttöä.

Kommentit (7)

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

Pyyhkeeseen tarttuva, kuivaajan liaksi mieltämä aines on osaksi eri tavaraa kuin iholta pois pesty, kylpijän liaksi mieltämä materiaali. Pesutarvikkeiden avuin on tarkoitus poistaa iholta vieras aines sekä hiki siihen sekoittuneine bakteereineen. Mutta normaali puhdistus ei poista ihan jokaista likahiukkasta, ja niiden lisäksi pyyhkeeseen tarttuu kuollutta ihosolukkoa, joka kuivausliikkeen myötä irtoaa. Pyyhe on lisäksi yleensä valmistettu materiaalista, joka kerää pintaansa erilaisia partikkeleita, joten se nuhjaantuu helposti naulassa tai kassissa.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Erinomainen vastaus yllä, mutta lisäisin vielä jotakin minkä olen huomannut: erilaiset saippuoiden ja shampoiden hajusteet jäävät niin ikään pyyhkeeseen, ja vähän ajan kuluttua löyhkäävät sietämättömästi. Siksi olenkin siirtynyt lähes kokonaan hajustamattomiin tuotteisiin, säilyvät pyyhkeet parempina pidempään.

Lisäksi jostakin syystä pyyhkeiden silittäminen ennen käyttöönottoa parantaa käyttömukavuutta ja pidentää käyttöaikaa olennaisesti. Olisiko jollakulla tähän selitystä?

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Lippa Luke
Seuraa 
Viestejä484
Liittynyt18.12.2005
Pikku Gen
Erinomainen vastaus yllä, mutta lisäisin vielä jotakin minkä olen huomannut: erilaiset saippuoiden ja shampoiden hajusteet jäävät niin ikään pyyhkeeseen, ja vähän ajan kuluttua löyhkäävät sietämättömästi. Siksi olenkin siirtynyt lähes kokonaan hajustamattomiin tuotteisiin, säilyvät pyyhkeet parempina pidempään.

Lisäksi jostakin syystä pyyhkeiden silittäminen ennen käyttöönottoa parantaa käyttömukavuutta ja pidentää käyttöaikaa olennaisesti. Olisiko jollakulla tähän selitystä?

Silittaminen/kuumentaminen muokkaa/kutistaa kuituja. Kokeilepa silittaa sanomalehti, tuntuu myos mukavammalta kadessa.

Ihminen kuolee muutenkin… Miksi siis tapamme toisiamme? Me kuolemme ennemmin tai myöhemmin kuitenkin. Maa jää, mutta me poistumme. Miksi siis sotia maan vuoksi,..

Vierailija
Pikku Gen
erilaiset saippuoiden ja shampoiden hajusteet jäävät niin ikään pyyhkeeseen, ja vähän ajan kuluttua löyhkäävät sietämättömästi. Siksi olenkin siirtynyt lähes kokonaan hajustamattomiin tuotteisiin, säilyvät pyyhkeet parempina pidempään.

Itse olen käyttänyt tähän ongelmaan ratkaisuna sellaista keinoa, jossa pyyhe aika ajoin pestään pyykinpesukoneessa. Tällä välin käytän toista pyyhettä, jonka olen ottanut puhtaana kaapista.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8913
Liittynyt18.8.2008
Olen
Pikku Gen
erilaiset saippuoiden ja shampoiden hajusteet jäävät niin ikään pyyhkeeseen, ja vähän ajan kuluttua löyhkäävät sietämättömästi. Siksi olenkin siirtynyt lähes kokonaan hajustamattomiin tuotteisiin, säilyvät pyyhkeet parempina pidempään.

Itse olen käyttänyt tähän ongelmaan ratkaisuna sellaista keinoa, jossa pyyhe aika ajoin pestään pyykinpesukoneessa. Tällä välin käytän toista pyyhettä, jonka olen ottanut puhtaana kaapista.

Käytän myös pesukonetta. On ihan hyvä konsti. Säilyy käsien ihokin parempana.

On minulla pyyhe kaapissakin, mutta miten se siellä voi puhdistua.

Uusimmat

Suosituimmat