Kahvikupposen pohja

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Miten arvon Herrat selittää ilmiön, jossa minun kahvikuppini pohjasta jää aina pöytään kahvirinkula :O
Yhtään ei ole läikkynyt yli, mistä se kahvi voi pohjaan päästä?

Sen takia pöydässä on paljon kahvikupin pohjan jälkiä ja niitä pitää aina puoli vuosittain pyyhkiä pois.

Jokin kosteus juttu voisi olla jos on pelkkää vettä mutta kun se on itse kahvia. Kuppi ei vuoda, siitäkin olen varma.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija
Leuka
Valskaava alahuuli

Kyllä. Veikkaan samaa. Valskaa lähes kaikilla juojilla. Toisilla enemmän toisilla vähemmän.

o_turunen
Seuraa 
Viestejä10596
Liittynyt16.3.2005

Käytä peiliä, ja katso, onko leuassasi kahvivana.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi.
Korant: Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Vierailija

Hörppäät, alahuuli kostuu ja koskettaa kupinreunaa, josta hiljalleen pieni tippamäärä valuu mukin alle. Olen ihmetellyt joskus samaa ja seurasin juomistani, kunnes selvisi ..erikoisjännää..

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Se johtuu siitä, että kofeiini reagoidessaan viileään ilmaan kuumassa vedessä, saa sen suprajohtavaksi jolloin se kumoaa painovoiman ja kykenee menemään lasinpohjan läpite tekemään rinkuloita joka paikaan.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
Sahrah
Eikai sentään pakko olla jokin muu selitys, minulla tuossa kahvikupin reunassa ei ole kahvivanaa pohjaan

Eipäs selitellä siellä! Sinulla on samalainen valskaava alahuuli kuin meillä kaikilla muillakin. Vai yritätkö olla meitä kaikkia muita parempi?!

HÄH! Sanon vaan.

(Onkohan muuten kuninkaallisilla lerppu alahuuli?)

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija

Hmm.. Piti sanomani että itse en ole huomannut samanlaista ilmiötä - tosin en juo kahviakaan enkä muita kuumia mömmöjä. Koskaan ei kuitenkaan ole mistään vesi-mehu-limu-maito-younameit - lasista valunut kamaa pöydälle. No pullosta pari kertaa juu kun on tapahtunu supercooling-ilmiö ja korkin auki rusauttamalla litku jäätyy yläosasta ja turpoaa kuplien takia ulos pullosta..

Vierailija

Yhdyn nallen mielipiteeseen tai sitte kahvi synnyttää pienen mustan aukon jonka singulariteetissa olevat kahvit hyppäävät kahvimukin pohjan verran alaspäin ja muodostavat rinkulan koska rinkulalla on pienin kehä suhteessa pinta-alaan

Vierailija

Se on niitä suprajuttuja Bohm-Einstein jotain joka kiipeää kupin reunaa ylös, mutta vain nolllapisteen lähellä.

o_turunen
Seuraa 
Viestejä10596
Liittynyt16.3.2005

Nojoo, minä selitä jutun, ettei teidän tarvitse arvuutella.

Kahvilla on aaltofunktio, ja sen arvo on nollasta poikkeva kupin pohjan muodostaman potentiaalienergiavallin toisella puolella. Kahvi tunneloituu kupin pohjan läpi ilman että se oikeastaan virtaisi pohjan läpi. Samanlaisia ilmiöitä ovat esimerkiksi Josephson-ilmiö ja tunnelidiodissa havaittu negatiivinen resistanssi.

Kahvi on oikeastaan yhtä aikaa kupin sisäpuolella ja ulkopuolella. Jännää, eikö totta?

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi.
Korant: Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Vierailija

Se voi selittää miksi mun mutteripannussa vesi muuttuu expessokahviksi ja päätyy pannun yläosaan, siis se täytyy toimia painovoimaa vastaan myös. Se näyttää toimivan dualistisesti koska se jättää renkaita myös. Hmmm.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat