Nenä aina tukossa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minulla on aina vähintään toinen sierain tukossa. Mitään flunssaa tämä ei tosiaankaan ole, vaan jotain häikkää sieraimissa. Mikä rööreissä voisi olla vikana ja miten tämän saa korjattua. Olisi mukava olla välillä kuorsaamatta ja niistämättä nenää puolen tunnin välein.

Kommentit (11)

nypy
Seuraa 
Viestejä14
Liittynyt17.4.2009

vastaavassa tilanteessa omana kokemuksena tuli muun tutkimuksen yhteydessä esiin, kun kävin erikoislääkärillä, nenän välilevy on vinossa ja aiheuttaa toisen sieraimen tukkoisuutta, omana kokemuksena olen huomannut, että koska sitä parempaa tulee toisinsanoen käytettyä enemmän, meinaa sekin tukkeutua helpommin, tai ainakin tuntuu siltä, koska se rasittuu enemmän ja limakalvot keräävät siihen enemmän epäpuhtauksia ilmasta.

toinen vaihtoehto on lievä allergia, mahdollisesti niin monelle aineelle, ettei eroitu mikään erikseen, silloin alempi sierain menee helposti tukkoon nukkuessa

Vierailija
nypy
.. omana kokemuksena olen huomannut, että koska sitä parempaa tulee toisinsanoen käytettyä enemmän, meinaa sekin tukkeutua helpommin, tai ainakin tuntuu siltä, koska se rasittuu enemmän ja limakalvot keräävät siihen enemmän epäpuhtauksia ilmasta.

Eli toisin sanoen Suomen lääkärikunta ei osaa tehdä stabiilisuusanalyysiä, eikä varmaan tunnen koko käsitettä. Eivät edes yritä.

En ihmettele. Sen hallitseminen edes jotenkin vaatii vuosien sulattelun.

Juppejänis
Seuraa 
Viestejä504
Liittynyt17.5.2007

Jos nyt osa tukkoisuudesta aiheutuu jonkinasteisesta limakalvojen kuivumisesta tai turpoamisesta niin kannattaa kokeilla A-vitamiinitippoja, joita saa apteekista.

Ainakin minulla nämä tuntuvat tehoavan.

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005
babun
Yks tuttu kehu tällaista Näyttää vähän radikaalilta, mutta voishan tuon kuvitella toimivan.
http://personal.fimnet.fi/laaketiede/sa ... onsti.html

Noita saa vissiin apteekeista tms?

Voin vahvistaa että toimii. Tukkoisuus on vähentynyt huomattavasti säännöllisen huuhtelun myötä. Myöskään talvipakkasten aikainen kuiva sisäilma ei enää vaivannut.

Vaikeaa voi tosin olla, jos nenä on niin tukossa ettei vesi pääse edes läpi. Voi olla että pitää aloittaa nuhasprayn vaikutuksen alaisena, ja pikkuhiljaa lopettaa sprayn käyttö kun huuhtelu alkaa sujumaan ilmankin.

Vierailija

Izellä samaa vaivaa, ei ole allergiaa, tutkittu on. Jonkinlainen synnynnyäinenen vaiva/rakennevika kyseessä ainakin omalla kohdalla. Vitu**aa kun ei ole mitään ratkaisua oireisiin, mutta minkäs voit? Kaupan päälle on ajoittaisia nenä/poskiontelon lieviä tulehduksia aika ajoin, jotka menee ohi ilman hoitoa.

Vierailija

Mun isällä on todettu jokin vinouma nenässä, joka aiheuttaa tukkoisuutta. Mulla on myös aina vähintään toinen sierain tukossa. Vaivaan auttaa pysyvästi vissiin ainoastaan leikkaus. Ukko on joskus käynyt leikattavana ja vaiva ainoastaan paheni, mutta siitä on kuitenkin jo aikaa ja nykyisin onnistuu paremmin leikkaukset. Vai?

Uusimmat

Suosituimmat