Muinaisen kadonneen kulttuurin jäljillä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kirjoitusta Pääsiäissaarelta:

Siinä on ilmeisesti yläreunassa egyptiläisiä hieroglyfejä, mutta en nyt tällä erää ole siitä kiinnostunut.

Kirjoitusta Indus-kulttuurista:

Mikä aiheuttaa samankaltaisuudet? Sattuma?

Aion tässä ketjussa tulevaisuudessa puhua laajemminkin mahdollisesta enemmän tai vähemmän yhtenäisestä maailmanlaajuisesta kulttuurista jonka oletan vallinneen hamassa menneisyydessä ennen edellisen jääkauden loppumista. Oman kiinnostukseni keskipisteenä ovat lähinnä megaliittiset rakennelmat ja tietyt tieteelliseltä informaatiolta vaikuttavat piirteet vanhoissa kertomuksissa. Näistä siis enemmän jatkossa.

Halukkaat esittäkööt materiaalia ja näkemyksiään otsikon puitteissa (yritin jättää mukavasti liikkumavaraa, joten ei tarvitse takertua yhteen teoriaan, yhteen myyttiin jne.)

Sivut

Kommentit (256)

Vierailija

Odotinkin sinun aloitustasi Qadesha, kiitos siitä.

Seuraavassa linkissä on seuraavanlaisia varsin mielenkiintoisia aiheita jotka kertovat rotujen kehityksestä ja kulttuureista ja valottaa asioita tältä kantilta. Hyvin laaja selvitys ja vaatii paneutumista.
Näitä selvityksiä voi sitten kukin verrata muihin selvityksin.

1. Kantarotujen kehitys neljännessä kierroksessa

2. Ihmiskunnan alkuaikaiset Manut (Manu=kollektiivinen ihmiskunta)

3. Kolmannen ja neljännen Rodun sivistys ja tuho

4. Kyklooppisia raunioita ja valtavan suuria kiviä todistamassa jättiläisiä

5. Viides Rotu ja sen jumalalliset opettajat

6. Sideeriset ja kosmiset merkit

7. Jumalalliset opettajamme

8. Saatana-myytin alkuperä

9. Nooa oli Kabiiri, joten hänen täytyi olla demoni

10. Vanhimmat persialaiset traditiot navoista ja vajonneista mantereista

http://www.teosofia.net/teos/SO/SO2-301-402.htm

eli läpikäydään aiheita seitsemästä jumalallisesta dynastiasta, maan seitsemästä lemurialaisesta ja seitsemästä atlantilaisesta dynastiasta, maan seitsemästä lemurialaisesta ja seitsemästä atlantilaisesta jaksosta ja kuinka ne vaikuttivat ihmisen kehitykseen ja muusta.

Vierailija

Äh, no joo. Olin nuorena vannoutunut teosofi, mutta sittemmin olen liikkunut sanoisinko tieteellisempään suuntaan ja keskittynyt lähinnä Graham Hancockin ja sensellaisten hivenen maltillisempiin kirjoihin. Tämä sen vuoksi että en halua että menneisyyden penkominen jää yksinomaan uskon asiaksi, jolloin suurin osa porukoista kuittaa koko aiheen olankohautuksella ja se siitä sitten.

Mutta miten vain, kukin antaa sen oman antinsa.

Eikä Hancockiakaan tietyissä piireissä hyväksytä. Tietyissä piireissä ei hyväksytä oikeastaan yhtikäs mitään sellaista joka viittaisi siihen että nykyistä globaalia kulttuuriamme olisi edeltänyt korkeakulttuuri joka on saattanut olla samanveroinen tai ehkä jopa kehittyneempikin kuin tämä meidän länsimainen kulttuurimme.

Itseasiassa jopa uskon ettei nykyistä kulttuuriamme edes olisi ilman tätä myyttien pohjamutiin vajonnutta edeltävää kulttuuria, koska on mahdollista että kreikkalaiset, arabialaiset ynnä muut keksijät pohjasivat toimintansa jo olemassa olevalle informaatiolle.

John Carter
Seuraa 
Viestejä7513
Liittynyt17.2.2006

Käsittääkseni rapanuin kielessä käytettyä kirjoitusjärjestelmää "rongorongoa" ainakin on verrattu Egyptin varhaiseen hieroglyfikirjoitukseen, mutta sitä ei ole kyetty tähän päivään mennessä tulkitsemaan.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Vierailija
Qadesha
Äh, no joo. Olin nuorena vannoutunut teosofi, mutta sittemmin olen liikkunut sanoisinko tieteellisempään suuntaan ja keskittynyt lähinnä Graham Hancockin ja sensellaisten hivenen maltillisempiin kirjoihin. Tämä sen vuoksi että en halua että menneisyyden penkominen jää yksinomaan uskon asiaksi, jolloin suurin osa porukoista kuittaa koko aiheen olankohautuksella ja se siitä sitten.

Mutta miten vain, kukin antaa sen oman antinsa.

Eikä Hancockiakaan tietyissä piireissä hyväksytä. Tietyissä piireissä ei hyväksytä oikeastaan yhtikäs mitään sellaista joka viittaisi siihen että nykyistä globaalia kulttuuriamme olisi edeltänyt korkeakulttuuri joka on saattanut olla samanveroinen tai ehkä jopa kehittyneempikin kuin tämä meidän länsimainen kulttuurimme.

Itseasiassa jopa uskon ettei nykyistä kulttuuriamme edes olisi ilman tätä myyttien pohjamutiin vajonnutta edeltävää kulttuuria, koska on mahdollista että kreikkalaiset, arabialaiset ynnä muut keksijät pohjasivat toimintansa jo olemassa olevalle informaatiolle.




Itse olen täysin sen kannalla että nykyistä globaalia kulttuuria on edeltänyt korkeakulttuuri ja ihmiskunta on jälleen kohoamassa galaktisen yhteisön yhdeksi sivilisaatioksi muiden mukaan. Henkisyys ja tiede balanssissa on suuri mahdollisuus.
Ja jos alastaantuminen oli pitkä ja hidas prosessi niin tietoisuuden kohoaminen on, niin kuin jokainen voi mittareista havaita, hyvin paljon nopeampi prosessi.
Näinhän meille kerrotaan.

Tuo linkki edellä vain osoittaa millaisesta sekasotkusta eri kulttuurit ammentavat traditionsa ja minkälaiseen sekasotuun se on tuhansien vuosien aikana saatettu ja hyvin paljon salattu tietoa ja se on johtanut jos jonkinlaisiin kärsimyksiin. Mutta kuitenkin "tekohengitys" on vienyt ihmiskuntaa ylös suuntautuvalle kurssille.
Eletään hyvin mielenkiintoisia hetkiä... 2012-2013

Sepi
Seuraa 
Viestejä3262
Liittynyt16.3.2005
Qadesha
Kirjoitusta Pääsiäissaarelta:

Siinä on ilmeisesti yläreunassa egyptiläisiä hieroglyfejä, mutta en nyt tällä erää ole siitä kiinnostunut.

Kirjoitusta Indus-kulttuurista:

Mikä aiheuttaa samankaltaisuudet? Sattuma?

Aion tässä ketjussa tulevaisuudessa puhua laajemminkin mahdollisesta enemmän tai vähemmän yhtenäisestä maailmanlaajuisesta kulttuurista jonka oletan vallinneen hamassa menneisyydessä ennen edellisen jääkauden loppumista. Oman kiinnostukseni keskipisteenä ovat lähinnä megaliittiset rakennelmat ja tietyt tieteelliseltä informaatiolta vaikuttavat piirteet vanhoissa kertomuksissa. Näistä siis enemmän jatkossa.

Halukkaat esittäkööt materiaalia ja näkemyksiään otsikon puitteissa (yritin jättää mukavasti liikkumavaraa, joten ei tarvitse takertua yhteen teoriaan, yhteen myyttiin jne.)


Aiheuttaa mitkä samankaltaisuudet?
Virität keskustelun mistä?

Vierailija

Sepin kommentista varmaan nyt kaikki näkevät lainauksesta ne kuvat.

Niin, siinähän niitä on sitten kummassakin kuvassa samankaltaisia vinkuroita. Esim. ne U:n muotoiset joissa on väkäsiä, ja sitten on > muotoinen merkki; sellainen toki voi löytyä useammastakin kulttuurista, mutta löytyvätkö nuo U:t väkäsineen?

Minähän en siis itse ole tätä samankaltaisuutta alunperin bongannut, vaan jossakin kirjassa jota en enää muista tästä huomautettiin. Ja vieläpä siitäkin että Indus-kulttuurin ja Pääsiäissaaren välissä olisi tasan puoli maapalloa, joten melkoinen on matka samankaltaisuuksien välille.

Thor Heyerdahlia luettuani pidän mahdollisena että Pääsiäissaaren ns. pitkäkorvat tulivat alunperin Etelä-Amerikasta, mutta millä tavoin tämä sitten liittyisi Indus-kulttuuriin? Intiassa on toki harjoitettu korvalehtien venyttämistä aivan kuten Pääsiäissaarellakin (mm. Buddha tästä esimerkkinä), ja liekö tapa löytynyt myös intiaanien korkeakulttuureista?

Suoraa yhteyttä ei välttämättä tarvitse olla, vaan voidaan ajatella että oli kulttuuri X josta erinäisiä muoti-ilmiöitä levisi vähän sinne sun tänne ympäri maapallon, kenties hyvinkin pitkän ajanjakson kuluessa.

Vierailija

Näitä Pääsiäissaaren kyklooppiseen tyyliin rakennettuja kivien alustojen rakennustyyliä löytyy myös Pachacamacin temppelien seinärakenteista Tiahuanacon raunioista Perussa.
Luonnottoman suuret korvat symboloivat kaikkitietävää viisautta ja niiden tarkoitus oli muistuttaa Hänen voimastaan, joka tietää ja kuulee (selvätietoisuus/selväkuuloisuus) ja jonka hyväntahtoista rakkautta ja huolenpitoa kaikista olennoista ei mikään voi estää.
Arjalainen hindu Buddha sanoo runossa: "Armelias Herra, Mestarimme, kuulee pienistä pienimmänkin olennon tuskanhuudon laaksojen ja vuorten takaa ja rientää sitä pelastamaan". Venytettyjä suuria korvia tavataan ainoastaan mongolilaisten burmalaisten ja siamilaisten joukossa, jotka pidentävät niitä keinotekoisesti, kuten Cochinissa.
Buddhalaiset arhatit löysivät iisi suurta patsasta (ja monia muita) aikoinaan, jotka ovat nyt murentuneet. Kolme niistä oli suurissa syvennyksissä heidän tulevien asuntojensa sisäänkäytävällä, jotka he peittivät muurilaastilla ja muotoilivat vanhojen patsaiden päälle uudet esittämään Herra Tathâgataa.
Nuo viisi patsasta ovat neljännen Rodun vihittyjen tekemiä, niiden jotka mantereensa upottua etsivät suojaa Keski-Aasian vuoristojen linnakkeista ja huipuilta. Lisäksi nämä patsaat ovat häviämättömänä todisteena rotujen asteittaista kehitystä koskevasta esoteerisesta opista.
Suurin niistä on tehty kuvaamaan ihmiskunnan ensimmäistä Rotua, ja sen eteerinen ruumis on ikuistettu kovaa kestävää kiveä käyttäen tulevien sukupolvien opetukseksi, koska sen muisto ei olisi ehkä muuten kestänyt yli Atlantiksen suuren vedenpaisumuksen. Toinen kuvaa toista Rotua. Kolmas patsas ikuistaa sen rodun, joka lankesi ja siten aloitti ensimmäisen fyysisen, miehestä ja naisesta syntyneen rodun, jonka viimeisiä jälkeläisiä kuvaavat Pääsiäissaarelta löydetyt patsaat. Patsaiden suurikokoisuus vastaa senaikaisia kokorakenteita, joka osoittaa myös asteittaisen kokopienentymän näissä rotuihmisissä aikakausittain Lemurian uppoamiseen saakka, sen jälkeen kun vulkaaniset tulet kadottivat vähitellen suunnattoman suuret saaret toinen toisensa jälkeen ja lopullinen luonnonmullistus nielaisi viimeisetkin rippeet. Vulkaaninen merenpohjan kohoaminen nosti arkaaisten aikojen pinen jäännöksen, sen oltua muiden lailla vesien alla, koskemattomana pinnalle tulivuorineen ja patsaineen todistaman Lemurian olemassaolosta. Tämä tapahtui Champlain-kaudella. Sanotaan, että muutamat Australian heimoista ovat viimeisiä jäännöksiä kolmannen Rodun myöhäisemmistä jälkeläisistä.
Malaijilaisilla roduilla australialaisilla ja papualaisilla (etenkin papualaisilla) ja Polynesian alkuasukkaiden välillä on paljon yhtäläisyyttä.
Lemuria oli muinainen suuri manner, joka vajosi vähitellen Intian valtamereen. Nykyisen Aasian eteläpuolella se ulottui itään päin Taka-Intiaan ja Sundasaarille, toisaalta länteen päin Madagaskariin ja Afrikkaan.
Lemurian manner tiettynä aikana murtui monesta kohdasta ja muodosti uusia mantereita. Tuona aikana Afrikka eivätkä Amerikat eikä Eurooppa olleet vielä olemassa. Kaikki ne lepäsivät vielä valtameren pohjassa. Aasian ja Himalajan tämän puoleiset seudut olivat merien peittämät.
Aikojen kuluessa kohosi uusia maa-alueita ylös ja muodostivat monien saarten ja niemimaiden yhdistymisestä atlantilaisena tunnetun suuren neljännen Rodun kotipaikan.

lähde; Salainen oppi II

Vierailija

Jokusenkin vuoden olen jatkuvasti törmännyt prekessio-ilmiön merkillisen suureen merkitykseen menneisyyden kulttuureissa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Prekessio

Prekessioon liittyvät numerot toistuvat niin astroarkeologisissa kohteissa kuin myyteissäkin suorastaan pakkomielteenomaisesti. Asiasta on itsellenikin tullut vuosien mittaan yksi suurimmista intohimoistani; prekessiosta, astroarkeologiasta ja sen sellaisesta. Tässä jotain eksämppeliä:

Kun prekessioliike saa Maan akselin piirtämään ympyrää avaruuteen, tämä johtaa siihen että kevätpäiväntasauspiste tähtikuvioiden suhteen siirtyy koko ajan eläinradalla taaksepäin. 72 vuodessa piste siirtyy noin yhden asteen verran.

Luku 72 kaikenlaisine johdannaisineen (esim. 2 x 72 = 144, johon voi sitten lisäillä nollia jos tykkää olla taivaaseen menossa!) ponnahtaa esiin sieltä sun täältä erinäisistä kulttuureista, ja asiasta voi lukea esim. kirjasta Heaven's Mirror, Graham Hancock & Santha Faiia. Tämä kirja onkin mielenkiintoisimpia aiheesta viime vuosina lukemiani. Nimittäin siinä sanotaan että kun Giza asetetaan nolla-asteen pituuspiiriksi, Angkor Wat -temppelin seutu asettuu siitä 72 asteen päähän. (Kirjassa myös esitetään viittaus Angkor > Ankh Hor.)

Aivan kuten Robert Bauval on todennut että Gizan alueen 3 suurta pyramidia (ja muutama muu) esittää Orionin tähtikuvion tiettyjä tähtiä, Sfinksi Leijonan tähtikuviota ja Niili kuvastaisi Linnunradan taivaalla nököttävää tähtivyötä, arvelee Hancock että Angkor Watin alue useampine temppeleineen esittäisi Lohikäärmeen tähtikuviota.

Bauvalhan on katsonut että Egyptiin luotu taivaan kuva esittäisi vielä nimenomaan taivaan kuvaa vuoden 10.500 eaa seuduilta (mistä ei välttämättä tarvitse päätellä että pyramidit olisi jo silloin rakennettu, Sfinksi tosin on geologi Robert Shockinkin mukaan vanhempaa kamaa kuin virallinen arkeologia antaa ymmärtää).

Prekessioon liittyvien numeroiden mukaisesti Hancock sijoittaa Pääsiäissaaren 144 asteen päähän Angkor Watista. Hän myöntää että oikeasti asteita kertyy vain 143, mutta tietty uloke saaresta olisi kuulema joskus aiemmin ollut merenpinnan yläpuolella ja osunut juuri tuohon 144 asteeseen (Angkor Watista lukien).

36 asteen (72:2) päässä Pääsiäissaaresta löytyy Paracas, jossa sijaitsee ns. Kynttelikkö. Tätä Hancock pitää Etelän Risti -tähtikuvion symbolina (Zecharia Sitchin puolestaan on kyseisessä kuviossa nähnyt erään mesopotamialaisen jumaluuden tunnuksen, muistaakseni Teshub-jumalan).

Vierailija
Qadesha
Jokusenkin vuoden olen jatkuvasti törmännyt prekessio-ilmiön merkillisen suureen merkitykseen menneisyyden kulttuureissa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Prekessio

Prekessioon liittyvät numerot toistuvat niin astroarkeologisissa kohteissa kuin myyteissäkin suorastaan pakkomielteenomaisesti. Asiasta on itsellenikin tullut vuosien mittaan yksi suurimmista intohimoistani; prekessiosta, astroarkeologiasta ja sen sellaisesta. Tässä jotain eksämppeliä:

Kun prekessioliike saa Maan akselin piirtämään ympyrää avaruuteen, tämä johtaa siihen että kevätpäiväntasauspiste tähtikuvioiden suhteen siirtyy koko ajan eläinradalla taaksepäin. 72 vuodessa piste siirtyy noin yhden asteen verran.

Luku 72 kaikenlaisine johdannaisineen (esim. 2 x 72 = 144, johon voi sitten lisäillä nollia jos tykkää olla taivaaseen menossa!) ponnahtaa esiin sieltä sun täältä erinäisistä kulttuureista, ja asiasta voi lukea esim. kirjasta Heaven's Mirror, Graham Hancock & Santha Faiia. Tämä kirja onkin mielenkiintoisimpia aiheesta viime vuosina lukemiani. Nimittäin siinä sanotaan että kun Giza asetetaan nolla-asteen pituuspiiriksi, Angkor Wat -temppelin seutu asettuu siitä 72 asteen päähän. (Kirjassa myös esitetään viittaus Angkor > Ankh Hor.)

Aivan kuten Robert Bauval on todennut että Gizan alueen 3 suurta pyramidia (ja muutama muu) esittää Orionin tähtikuvion tiettyjä tähtiä, Sfinksi Leijonan tähtikuviota ja Niili kuvastaisi Linnunradan taivaalla nököttävää tähtivyötä, arvelee Hancock että Angkor Watin alue useampine temppeleineen esittäisi Lohikäärmeen tähtikuviota.

Bauvalhan on katsonut että Egyptiin luotu taivaan kuva esittäisi vielä nimenomaan taivaan kuvaa vuoden 10.500 eaa seuduilta (mistä ei välttämättä tarvitse päätellä että pyramidit olisi jo silloin rakennettu, Sfinksi tosin on geologi Robert Shockinkin mukaan vanhempaa kamaa kuin virallinen arkeologia antaa ymmärtää).

Prekessioon liittyvien numeroiden mukaisesti Hancock sijoittaa Pääsiäissaaren 144 asteen päähän Angkor Watista. Hän myöntää että oikeasti asteita kertyy vain 143, mutta tietty uloke saaresta olisi kuulema joskus aiemmin ollut merenpinnan yläpuolella ja osunut juuri tuohon 144 asteeseen (Angkor Watista lukien).

36 asteen (72:2) päässä Pääsiäissaaresta löytyy Paracas, jossa sijaitsee ns. Kynttelikkö. Tätä Hancock pitää Etelän Risti -tähtikuvion symbolina (Zecharia Sitchin puolestaan on kyseisessä kuviossa nähnyt erään mesopotamialaisen jumaluuden tunnuksen, muistaakseni Teshub-jumalan).




Viisaat tai "käärmeet" "lohikäärmeen pojat", niin kuin viisaita hierofantteja nimitettiin mm. Egyptissä , Babyloniassa ja Intiassa muinoin, pitivät "lohikäärmettä" kautta koko muinaisuuden kuolemattomuuden ja viisauden, salaisen tiedon ja ikuisuuden symbolina. Ei ihme jos Angor Watin alue esittäisi lohikäärmeen tähtikuviota.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat