Huono ohjelmointi

Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Nii, voiko huono ohjelmointi aiheuttaa pysyviä vaurioita koneelle? Et jos joku peli tai ohjelma on koodattu huonosti, nii voiko se vaikka aiheuttaa pysyvästi muistin menetystä tai jotai kamalaa?

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Kommentit (5)

Vierailija

Peleillä tai muulla normaalilla hääräilyllä et konettasi tuhoa.

Mikäli päivität emolevyn BIOSia, ja sammutat virran kesken päivityksen, kone ei välttämättä käynnisty ilman vaikeampia temppuja. Mutta tämä siis tapahtuu vain silloin kun tiedät olevasi tekemässä kyseistä asiaa.

Itse ohjelmointivirheet eivät aiheuta muuta kuin ihmisille raivokohtauksia, stressiä, vihaa yms. Tietokoneeseen ne eivät pysyvästi vaikuta.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Kyllä voi. Tosin nykyisissä järjestelmissä on tuota pyritty estämään.

Aikoinaan koodasin C64:n levyasemalle ohjelman, joka sai kyseisen laitteen toimimtaatomaksi - ei auttanut edes virran katkaisu.

Samoin ohjelmavirheen vuoksi olen saanut vanhan CRT-näytön hajoamaan - joku IO-osoiteiden päällekkäisyys vanhassa PC:ssä oli kyseessä.

Nykyisissä koneissa vauriota saa aikaan firmwaren päivityksissä. Kaveri päivitti polttavan DVD:nsä firmiksen väärin ja seurauksena koko vehje toimimaton.

Vierailija

Väärän firmwarepäivityksen valinta menee taas käyttäjän vastuulle. Niitähän ei missään automaattisissa päivityksissä tehdä.

Mä oon keskeyttäny näytönohjaimen biosin päivityksen. Älykäs juttu! Mutta mitäs siinä, toinen näyttis eri väylään kiinni ja flashaus uudelleen.

xyzzy
Seuraa 
Viestejä72
Liittynyt1.11.2007
TERÄS NALLEPUH
Nii, voiko huono ohjelmointi aiheuttaa pysyviä vaurioita koneelle? Et jos joku peli tai ohjelma on koodattu huonosti, nii voiko se vaikka aiheuttaa pysyvästi muistin menetystä tai jotai kamalaa?

C64 pystyi lukemaan levyaseman sektoria -1 jolloin lukupää hakkautui levyaseman seinään ja hajosi. PC.ssä pystyi ainakin joskus laittamaan CRT virkistys taajuuden suuremmaksi kun kuin näyttö sieti ja se saattoi hajota.

Ekoissa Pentiumeissa oli melkoisia lämpenemisongelmia mutta jäähdyttimet olivat vielä onnettomia. Oiskohan sen saanut hajalle laittamalla oikein tiukan loopin laskemaan jotain pariksi päiväksi?

Muuta ei nyt tule mieleen.

Uusimmat

Suosituimmat