Ydinsota

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Vakava ja jopa ehkä kritikaalinen aihe. Pohjois-Koreaa vaikuttaa hallitsevan diktaattori kuka ei anna respektiä YK hallinnolle yhtään, eikä paljoa itse USAllekkaan.
Voiko tilanne suitsua raiteiltaan jopa niin pahasti että Kim(Pohjois-Korean iso D) määrää long range missiilit Japania ja Etelä-Koreaa päin?

Sivut

Kommentit (16)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Aika mahollista jos länsimaat provosoi niitä. Silloin iran saa hyvän aikaa kehittää omat ydinaseet jos niin käy.

Onneksi mää teen sen bunkkerin tänne metsikköön, nii mää oon sitten suojassa jos joskus se sota tulee kun mää saan sen bunkkerin valmiiksi.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Aika mahollista jos länsimaat provosoi niitä. Silloin iran saa hyvän aikaa kehittää omat ydinaseet jos niin käy.

Onneksi mää teen sen bunkkerin tänne metsikköön, nii mää oon sitten suojassa jos joskus se sota tulee kun mää saan sen bunkkerin valmiiksi.

Niinpä..provosointi on oikea vastaus..mutta se myös osoittaa sitä että jos pohjoiskorea ei anna respektiä edellämainituille maille niin he ovat itsetuhoisia (vaikuttaa siltä). pitää myös muistaa että vinosilmät saattaa olla jääräpäisiä, katso vaikka pearl harbour vai mikä olikaan.. tai meinaan niitä kamikaze tyyppejä.

Vierailija

Noin rauhanomaisella valtiolla ei ole ydinohjuksia. Ne ovat länsimaiden propagandaa, jolla Pohjois-Korean tieteelliseen avaruusohjelmaan kuuluvat satelliittien kantoraketit pyritään näyttämään ohjuksina.

Ei kai kukaan nyt niin tyhmä ole, että kuvittelee satelliittia ydinohjukseksi? Samalla perusteella voitaisiin tuomita kaikkien muiden maiden avaruusohjelmat sotilaallisina.

Yhdysvallat ja muut Nato-maat pyrkivät ajamaan omaa etuaan väittämällä Pohjois-Koreaa diktatuuriksi. Pohjois-Korean edellisissä vaaleissa 99,99% äänestysoikeudellisista kansalaisista päätti antaa tukensa Suurelle Johtajalle. Missään P-Koreaa kritisoivassa maassa ei olla päästy edes lähellekään näin suurta kansan tukea.

Yhdysvallat väittivät valheellisesti myös Irakissa olevan joukkotuhoaseita, joita sieltä ei ole löydetty vielä tähänkään mennessä. Kuka enää uskoo moista valehtelua Pohjois-Korean suhteen.

Myös propaganda Pohjois-Korean kansan nälänhädästä on täyttä puppua. Jos siellä olisi nälänhätä, niin miten Suuren Johtajan olisi mahdollista laukaista satelliitti.

Häpeisitte edes hieman väitteitänne.

Vierailija
McRoot
Noin rauhanomaisella valtiolla ei ole ydinohjuksia. Ne ovat länsimaiden propagandaa, jolla Pohjois-Korean tieteelliseen avaruusohjelmaan kuuluvat satelliittien kantoraketit pyritään näyttämään ohjuksina.

Ei kai kukaan nyt niin tyhmä ole, että kuvittelee satelliittia ydinohjukseksi? Samalla perusteella voitaisiin tuomita kaikkien muiden maiden avaruusohjelmat sotilaallisina.

Yhdysvallat ja muut Nato-maat pyrkivät ajamaan omaa etuaan väittämällä Pohjois-Koreaa diktatuuriksi. Pohjois-Korean edellisissä vaaleissa 99,99% äänestysoikeudellisista kansalaisista päätti antaa tukensa Suurelle Johtajalle. Missään P-Koreaa kritisoivassa maassa ei olla päästy edes lähellekään näin suurta kansan tukea.

Yhdysvallat väittivät valheellisesti myös Irakissa olevan joukkotuhoaseita, joita sieltä ei ole löydetty vielä tähänkään mennessä. Kuka enää uskoo moista valehtelua Pohjois-Korean suhteen.

Myös propaganda Pohjois-Korean kansan nälänhädästä on täyttä puppua. Jos siellä olisi nälänhätä, niin miten Suuren Johtajan olisi mahdollista laukaista satelliitti.

Häpeisitte edes hieman väitteitänne.

Väitätkö ettei Pohjois-Korealla ole ydinaseita? Kyllä mä uskon että niillä on jos jopa USA niin luulee. En usko että ne ihan turhaa vaan niitä kiusaa. Ja mikä on Irakin suhteen, on ymmärrettävää että USA hyökkäsi Irakkiin koska se oli potentiaalisesti terroristien telttailualuetta ja Saddam Hussein ei todellakaan välittänyt USAsta kovin paljoa. Saddam Hussein oli terroristi ja sitä sun ei edes tarvii mulle selitellä, koska ymmärrän sen ite. Hän oli diktaattori ja ajatteli vain omaa itseänsä. Hän oli sovinisti ja sotahullu.

Vierailija
nuubi

Väitätkö ettei Pohjois-Korealla ole ydinaseita? Kyllä mä uskon että niillä on jos jopa USA niin luulee. En usko että ne ihan turhaa vaan niitä kiusaa. Ja mikä on Irakin suhteen, on ymmärrettävää että USA hyökkäsi Irakkiin koska se oli potentiaalisesti terroristien telttailualuetta ja Saddam Hussein ei todellakaan välittänyt USAsta kovin paljoa. Saddam Hussein oli terroristi ja sitä sun ei edes tarvii mulle selitellä, koska ymmärrän sen ite. Hän oli diktaattori ja ajatteli vain omaa itseänsä. Hän oli sovinisti ja sotahullu.

Kyllähän USA vakuutti samaa Irakista, mitään vaan ei ole löytynyt.

Ainoat löydökset joukkotuhoaseista Irakista ovat niiden pommien jäänteitä, joilla USA tappoi ja tappaa viattomia siviilejä.

Vierailija

Jos tuosta sotilaallisesta ydinohjelmasta ei ole mitään näyttöä, on turha yrittää levittää täällä siitä propagandaa. Kerro jos tiedät asiasta tarkemmin.

IAEA:kin tuli vakuuttuneeksi Pohjois-Korean ydinohjelman rauhantahtoisuudesta, sillä he lopettivat tutkimuksensa ja poistuivat maasta.

Vierailija

Kyllä on vahva kutina että pohjois-korean zydeemit on lavastettu mukamas vaaralliseksi uhkailuksi. Ja vielä kun pistän pahemmaksi niin sanon että pohjois-korealla olisi täysi oikeus valmistaa ydinaseita siinä missä sellaiset roistovaltiot kuten USA, Israel ja Venäjä. Kuinka paljon pohjois-korea on tappanut viattomia siviilejä verrattuna esim USA:an tai Israeliin?
Mielestäni ei pitäisi ottaa mitään vakavasti mitä länsimaiden tahdolta osoitetaan pohjois-korean suuntaan. Propagandaa (sama skeidaa heitetään Iranin niskaan).
Ei näin.

R4D4
Seuraa 
Viestejä1566
Liittynyt25.3.2009

Ei P-Korealla mitään pitkän kantaman ydinohjuksia vielä ole, kun ei ole ydinpommiakaan.

Jatkuva uhoaminen on vain keino saada rikkailta valtioilta vähän luksusta suurelle päällikölle. Niin kauan, kuin sen maan pomolla on limusiinissa löpöä ja kylpyhuoneessa 60-tuumainen plasmatelkkari, ei ydiniskuista ole pelkoa.

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Liittynyt8.12.2007
Korea is an independent and sovereign state, but the South is still controlled by the imperialist interests and the U.S. troops .If any South Korean citizen tries to visit North Korea crossing the big concrete wall, he'll be killed by the american soldiers. The 'Security Law' in South Korea forbides to any South Korean citizen to talk or read about the North or else he'll be punished with jail or even death penalty.

http://www.korea-dpr.com/reunification.htm
Puhtaita pulmusia ovat aina asiassa kuin asiassa.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Vierailija
nuubi
Noh katsokaas tätä ohjusta mikä p-Korealla on käytössä.
http://en.wikipedia.org/wiki/Taepodong-2
Eli jos katsotaan muiden maiden näkökulmasta kuin p-Korean niin miksi turhaa ottaa riskejä? Niillä kuitenkin on tuommonen diktaturismi jne, muutenkin erikoista käytöstä niitten kannalta.

Miten Taep´o-dong 2 eroaa muista satelliittien laukaisemiseen suunnitelluista kantoraketeista, jotta se voidaan luokitella ohjukseksi, ilman että kaikki kantoraketit voitaisiin luokitella ohjuksiksi?

Käyttöhän tuossa merkitsee, Pohjois-Korea käyttää ko. kantorakettia rauhanomaiseen avaruustutkimukseen.

Mikä ihmeen diktatuuri? Juurihan siellä oli vaalit ja kansa tuki täysin valtion johdon toimintaa. Toisin on muualla, kuten Suomessa, jossa valtion toimintaa tukee vain osa äänestäneistä ja iso osa ei edes äänestä.

The latest election was held on March 8, 2009. The following day, North Korean media announced that Kim Jong-il was unanimously re-elected to parliament, though none of his sons were among the appointments.[3] The election committee also stated that 99.98% of all registered voters took part in voting, with 100% voting for their candidate in each district.[4] All seats were won by the Democratic Front for the Reunification of the Fatherland, under the control of the Worker's Party.[5]

http://en.wikipedia.org/wiki/Elections_in_North_Korea#Latest_election

Vierailija

No mutta pojat, ettekös te ole koskaan käyneet "Rakkaan Johtaja" kotomaassa? Minä olen, ja voin taata että se on mieleenpainuva kokemus kaikille ihmisille.

Vierailija
emmak
No mutta pojat, ettekös te ole koskaan käyneet "Rakkaan Johtaja" kotomaassa? Minä olen, ja voin taata että se on mieleenpainuva kokemus kaikille ihmisille.

Olen, ja olen muuttamassa sinne tai Kambodzaan muutaman vuoden sisään. Länsimaalainen elämäntapa ja propaganda ei sovi minulle.

R4D4
Seuraa 
Viestejä1566
Liittynyt25.3.2009
McRoot
Olen, ja olen muuttamassa sinne tai Kambodzaan muutaman vuoden sisään. Länsimaalainen elämäntapa ja propaganda ei sovi minulle.

Kyselin aikoinaan vaihto-opiskelumahdollisuutta Pohjois-Koreassa. Kv-vastaava ei selvittänyt asiaa edes pyynnöstäni.

Suomalaiskansalliseen tapaan kannattaisi ehkä hankkia mökki P-K:sta. Olet oikeassa, McRoot.

Suomi ja P-K ovat aika samanlaisia maita. Tässä Suomen suuri johtaja:

Vierailija
Moukale
McRoot

Kyselin aikoinaan vaihto-opiskelumahdollisuutta Pohjois-Koreassa. Kv-vastaava ei selvittänyt asiaa edes pyynnöstäni.

Suomalaiskansalliseen tapaan kannattaisi ehkä hankkia mökki P-K:sta. Olet oikeassa, McRoot.

Suomi ja P-K ovat aika samanlaisia maita.

Pohjois-Karjalassa on nihkeämmät työmahdollisuudet, kuin Pohjois-Koreassa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat