Viranomaismääräykset ja lainkuuliaisuus pikkuasioissa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Alkuviikosta ajelin autolla harrastushommissa. Tie oli maantie ja ylinopeutta ei ollut. Takana roikkui Skoda, jonka olisin olettanut ohittavan matkalla olevilla suorilla osuuksilla.

Sen sijaan takana syttyi muutaman kilometrin jälkeen siniset ja punaiset vilkkuvalot. Poliisihan se siellä. Puhallutuksen ja paperin tarkastusten jälkeen poliisi sanoi, että olette ajanut epävarman näköisesti.

Koetin vastata, että ajan ja olen aina ajanut kulumisurien vierellä, varsinkin kun joutuu ajamaan nastarenkailla kuivalla asfaltilla.

Poliisi opasti minua, että parantakaa ajotapojanne. Muuten he saavat väärän käsityksen.

P.S. Häkki ei heilahtanut, mietin kyllä jälkeenpäin, että mitä haittaa olisi ollut, jos olisi haastanut poliisin keskusteluun nastojen kuluttavasta vaikutuksesta.

Kommentit (3)

Vierailija

Alkuviikosta ajelin autolla harrastushommissa. Tie oli maantie ja ylinopeutta ei ollut. Takana roikkui Skoda, jonka olisin olettanut ohittavan matkalla olevilla suorilla osuuksilla.

Sen sijaan takana syttyi muutaman kilometrin jälkeen siniset ja punaiset vilkkuvalot. Poliisihan se siellä. Puhallutuksen ja paperin tarkastusten jälkeen poliisi sanoi, että olette ajanut epävarman näköisesti.

Koetin vastata, että ajan ja olen aina ajanut kulumisurien vierellä, varsinkin kun joutuu ajamaan nastarenkailla kuivalla asfaltilla.

Poliisi opasti minua, että parantakaa ajotapojanne. Muuten he saavat väärän käsityksen.

P.S. Häkki ei heilahtanut, mietin kyllä jälkeenpäin, että mitä haittaa olisi ollut, jos olisi haastanut poliisin keskusteluun nastojen kuluttavasta vaikutuksesta.

Vierailija
TPa

Poliisi olisi sakottanut, ja jos olisi vielä sanonut jotakin, olisit saanut putkaa. Poliiseille tiedoksi, että teillä ei ole tippaakaan huumoria, vaikka jo Enskakin opasti, että älkää ajako kulutusurilla....

kairamo
Seuraa 
Viestejä1517
Liittynyt13.12.2006

Rohkaisua tarjonnut olutmainos sensuroitiin Britanniassa
[size=85:326a85xe]16.4.2009 13:58[/size:326a85xe]
A A
STT-AFP
LONTOO. Mainontaa valvovat viranomaiset saivat Britanniassa tarpeekseen eräästä olutmainoksesta. Mainos vihjasi oluen auttavan ujoa nuorta miestä olemaan itsevarmempi naisseurassa.

Courage-oluen mainosjulisteessa hermostuneelta näyttävä nuorukainen istuu suurehkolla takalistolla varustetun naisen vieressä. Mainoksen teksti yllyttää: Take Courage my friend – Ota rohkeutta ystäväiseni. Mainostettava olutmerkki on, yllätys yllätys, Courage.

Mainoksesta valittaneet kansalaiset ihmettelivät, että mainoksesta ei selviä, mihin nuorukainen juuri sillä hetkellä tarvitsee rohkeutta. Tarvitseeko hän sitä uskaltaakseen loukata naista ? Vai tarvitseeko hän rohkeutta käyttääkseen naista hyväkseen ?

Couragea valmistavan Wells And Young’s -panimon edustaja pitää sensuuritoimia merkillisinä.

"Halusimme vain esittää humoristisesti arkipäivän tilanteen, jollaiseen Couragen juojat voivat kuvitella joutuvansa."

On niitä tiukkapipoja näköjään muuallakin kuin Suomessa.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
(Axel Oxenstierna)

Uusimmat

Suosituimmat