Pahimmat simputtajat armeijassa?

Seuraa 
Viestejä1566
Liittynyt25.3.2009

Vaikka simputtamisella tarkoitetaankin yleensä esimiehen alaiseen kohdistamaa kiusaa, niin laajennetaan termiä tässä äänestyksessä koskemaan kaikkia armeija-ajan sosiaalisia ja hierarkisia valtasuhteita, myös vertaisten kesken.

Kommentit (8)

Vierailija

Alikersantit ja nuoret luutnantit. Tosin eipä armeijassa enää simputusta juuri olekaan. Ei ollut enää 2003:kaan. Joitain vittumaisia hommia tietenkin. En edes ymmärrä miten joku voisi simputtaa ketään nykyisillä ohjeistuksilla, mikä hyvin tarkkaan estää kaikenlaisen omavaltaisen päätöksenteon, erityisesti varusmiesjohtajilta.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Joo, varmaan ne aliluutnantit sun muut jotka tekee pommeja punkkiin aina. Mulle ei onneksi oo koskaa tehty, mut muille on.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

Simputus tuo vaihtelua rutiinitoimiin. Eikä kaikkea tule ottaa niin vakavasti. Yleensähän on luvassa liikuntanakkeja. Mikäli jotain riisuntanakkia tullee, niin esiinnytäänhän sitä suihkutiloissakin munasillaan.

Mahdollisissa sotatilanteissa miehistö saattaa joutua pahemman luokan "simutuksen" uhriksi. Vastapuoli voi ampua kovilla.

Vierailija

Kävin armeijaa 1975-1976.
Pahin simputtaja tuolloin oli komppaniaan vähäksi aikaa palkattu kersantti. Sitten eräänä aamuna komppanian ilmoituksessa komppanian päällikkö ilmoitti, että tässä komppaniassa ei enää sallita kirjoitustaidottomia vakihenkilöitä.

Komppania oli 1.ErVk ja komppanian päällikönä tuolloin toimi Majuri Lemettinen.

Vierailija

Meillä yritettiin saada Simppu varusmiesten hoidettavaksi kaikilla "Yksi mokaa, kaikki kärsii" jutuilla. Taidettiin sanoa suoraan että noin tunti hiljaisuuden alkamisen jälkeen päivystäjä on niin tottunut siihen että ei kuule enää muita ääniä. Tais meillä olla juoksulenkkejäkin urheilua harrastavien alikessujen johdolla kun pelkästään miehistöä ei saanu juoksuttaa kasarmeja ympäri. Ei sentään ollu mitään "käkikelloja" yms. leikkejä mistä mun sähkötekniikan opettaja joskus kertoi.

Palvelin KaiPr 1999.

Teekkari
Seuraa 
Viestejä2347
Liittynyt27.4.2008

Ei ollu kertaakaan simputusta, vaan koulutusta. Jos asiat tehtiin paskasti sai nopeasti tuta, että perseelleen meni tee uusiksi. Loppuajasta alkoi mennä kerralla oikein.

Everything you know, is about to change.

R4D4
Seuraa 
Viestejä1566
Liittynyt25.3.2009

Simputustakin on näköjään monenlaista. Itse olen nähnyt kylkiluun murtumisia, munillepotkimisia ja kaikenlaista muuta vähintään ruhjeita aiheuttavaa väkivaltaa. Kasarmin ympäri juoksuttamista en itsekään pidä simputuksena.

Ja jotenkin arvasin, että näissä keskusteluissa taas verrataan sotilaskoulutusta sotaan. Sillä perusteella armeijassa pitäisi ottaa rauhan aikanakin käyttöön niskoittelurangaistukseksi teloitus. Vai?

Uusimmat

Suosituimmat