Raamattu on panteistinen

Seuraa 
Viestejä1643
Liittynyt16.11.2005

Sen verta, kun olen raamattua lukenut se näyttäytyy minulle täysin panteistisena. En voi ymmärtää miten kierosilmäisesti sitä pitää lukea jotta siinä voisi nähdä jotain monoteistista. Kertokaapas nyt mistä olen jäänyt paitsi? Tai sitten pyyhitään kertaheitolla monoteismin taakka tästä teoksesta.

Every man is guilty of all the good he did not do. (http://www.youtube.com/watch?v=xaTKDMYOBOU)-Voltaire

Kommentit (2)

Vierailija
o
Sen verta, kun olen raamattua lukenut se näyttäytyy minulle täysin panteistisena. En voi ymmärtää miten kierosilmäisesti sitä pitää lukea jotta siinä voisi nähdä jotain monoteistista. Kertokaapas nyt mistä olen jäänyt paitsi? Tai sitten pyyhitään kertaheitolla monoteismin taakka tästä teoksesta.

Käsittääkseni on olemassa yksi kolmepersoonainen Jumala. Ihminenkin, olematta "pan-ihminen", kostuu hengestä, sielusta ja ruumiista. Korjaa, jos ymmärsin ajatuksesi väärin.

Vierailija

Sanotaanko siellä Raamatussa jossain kohtaa että Jumala on läsnä kaikessa olemassaolevassa? God inside?

Meinaan kun kristityt ovat aina teroittaneet että Jumala on ihan erillinen taho kaikesta tästä muusta.

Uusimmat

Suosituimmat