Seuraa 
Viestejä45973

Joo, tattista vaan!
Kiitos virtuaalikukeista. Kauniita ovat. Mihinkähän mielen sopukoihin minä ne laittaisin.

Kyselen muuten vaan.
Montako palstaäitiä meitä on?
Minä mukana numerolla 1.

Sivut

Kommentit (33)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kiitos, sigge. Diggaan tuota enemmän kuin iänikuista Äideistä parhain-jollotusta.

Ihanimman äitienpäiväkortin sain Pojalta. Tokaluokan ope oli pannut piltit sepittämään kortteihinsa ikioman runon. Pikku-ukkoni pusersi sisimmästään:
"Äiti
Olet lämmin ja pehmeä
kuin nötkötti"

Joo, nro 3

Mummo
Kiitos, sigge. Diggaan tuota enemmän kuin iänikuista Äideistä parhain-jollotusta.

Ihanimman äitienpäiväkortin sain Pojalta. Tokaluokan ope oli pannut piltit sepittämään kortteihinsa ikioman runon. Pikku-ukkoni pusersi sisimmästään:
"Äiti
Olet lämmin ja pehmeä
kuin nötkötti"

Joo, nro 3

Hah!

on tunnustettava, että ajattelin juuri Mummon ilahtuvan tästä räväkästä menosta. (Äideistä parhain on kamalista kamalin)

Mutsi alias äitiliini numero 4 ilmoittautuu palveluks.. eikun nythän on se päivä vuodesta kun suitsutetaan miten ihana on se muulloin odipuskomplekseja aiheuttava, nalkuttava pirttihirmu, jonka tissit roikkuu imettämisestä, raskausarvet ei katoa koskaan ja vaihdevuosiässä tippalukko vuotaa, sitten kun on mummoaika..

Mä laitan kans tähän yhden ihan parhaan äitienpäivärunon, vai mikä mietelmä lienee. Sain textarilla muutama vuosi sitten ja tuli kyllä mahtava fiilis:

"Elämän suurin onni on
horjumaton varmuus siitä,
että joku rakastaa sinua;

Rakastaa sinua sinun itsesi tähden..
Tai paremmin sanottuna,
vastoin sinun tahtoasikin.

13.5.2001 klo.23.49"
Mun laps..

- - -

Kaikilla meillä on äiti.
Äiti on jotakin mikä on ja pysyy ja äidistä riittäisi juttua loputtomiin. Niin hyviä tarinoita kuin sellaisia mitkä hävettää niin ettei niitä halua muistaa. Sitten on hauskoja tarinoita. Hullunkurisia sattumuksia.
Ja vielä vanhoilla päivilläkin sitä joskus ajattelee että voi kun saisi olla vielä se rimppakinttuinen räkänokka ja juosta kotiin itkien ja huutaen "Äiti äiti.."
Äiti niistäis nenän ja sanois että kyllä se siitä ja mes ulos nyt että äiti saa hommat loppuun..
Kaikilla pienillä tytöilläkin on äiti..

Mummoille sopii tämä värssy:

"Kun mummot kuolevat/ heistä tulee kukkaniittyjä ja heinää/
ja joistakin mummoista tulee puita/ ja he humisevat lastenlastensa yllä,/
suojaavat heitä sateelta ja tuulelta/ ja levittävät talvella oksansa /
lumimajaksi heidän ylleen./ Mutta sitä ennen he ovat olleet intohimoisia.

Eeva Kilpi kokoelmassa Animalia (1987)."

Mummothan ne vasta ovatkin melkoisia epeleitä!

...

Mulla on täällä väsättynä kalaisa voileipäkaukkukakkunen ja venttailen jälkikasvustoa sumpille. Tarjolla on vielä Vappuista simaakin ja omatekoista punaherukkamehua. Mä oon nin nostalginen tyyppi kuiteskin..
Enempihän tämä on sellaista samaa kuin muutkin "pyhät", saa tikusta asiaa että voi viettää hetken aikaa yhdessä..

"Äiti on ihana. Minä halaan ja pussaan äitiä ja äiti minua. Äiti tottelee minua ja minä tottelen äitiä."

"Kevätruno

Keväällä ei ole lunta. Perhoset lentävät. Siili piikikäs metsässä. Sammakko lammessa. Sisilisko pyydystää. Puut kasvavat. Lomapäivänä hauskaa on. Lehmästä saadaan maitoa. Leskelehtiä ja aurinko. Leikkiä ystävän kanssa. Älä ole töissä pitkään, ota korttisi Äiti.

Hyvää äitienpäivää."

hcesar
Seuraa 
Viestejä13039

Tätä lukiessani pelästyin, että joku on kräkännyt tunnukseni, kun en taatusti kirjoittanut sitä äsken. Sitten huomasin, että se onkin jo vuoden vanha. Eipä siinä mitään, toivotus on voimassa edelleen.

Wiisas
Seuraa 
Viestejä3197

Äitienpäivä on jokavuotinen juttu ja aina on yhtä ihana saada äitienpäiväkortti. En tiedä, kuinka vanhaksi kakaran on kasvettava, että kortti ei ole enää jotenkin hellyyttävän "itsetehty". Tänä vuonna kun siinä ei ollut yhtään kirjoitusvirhettä, se aukesi väärinpäin. Ihana - mun oma kakara.

Eilen toisaalta vietettiin lapsettomien lauantaita. Ja ihan syystä. Usein varsinkin naisen arvo on jotenkin sidottu äitinä oloon. Eikä se ei toivottu lapsettomuus ole miehellekään pikku juttu. Eilen juuri sukutilaisuudessa mainittiin puheessa suvun mies, "jolla ei ole perhettä". Ja todettiin suvun ja perinteiden jatkumisesta seuraavassa sukupolvessa tämän veljen lapsissa. Kuinka vanhemmat ihmiset ovat niin kökköjä!

Muistan myös itse aikoinaan, että äitienpäivälounaat lapsettomana oli joskus aika karseita. Kerran lähdettiin ravintolasta ja kaikille äideille jaettiin ruusut. Olin jo äidin ikäinen, joten tarjoilija ojensi myös minulle ruusua, veljeni siihen sitten kovaan ääneen totesi, etten tarvitse kukkaa, koska en ole mikään äiti. Olisin kyllä itse pystynyt kohteliaasti kukasta kieltäytymään, mutta varsinkin äitienpäivänä naiset jaetaan hyvin tarkkaan ja tehden kaikille tiedoksi äiteihin ja ei äiteihin. Raakaa, hyvin raakaa ja toivon, että tahatonta.

Hyvää äitienpäivää ja tietysti hyvää nimipäivää Timolle!

"kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu"

hcesar
Seuraa 
Viestejä13039
Wiisas
Raakaa, hyvin raakaa ja toivon, että tahatonta.

Tuo on raakaa ja julmaa, ja etenkin miehet tuntuvat siihen sortuvan. Ymmärrän kuitenkin tilanteen. Itse olisin saattanut esimerkiksi oman siskoni kanssa möläytellä samoin. Siskoni sai lapsensa lähempänä 40-ikävuottaan.

Itse taas suhtauduin asiaan niin, että haluan lapsia, mutta jos niitä ei tule, niin se on sitten niin, eikä siinä ole mitään erikoista. Vasta enemmän aiheeseen tutustuttuani älysin, että lapsettomuus voi olla kertakaikkisen raastavaa ja ainakin sen lapsettoman henkilön mielessä ihan koko elämää määrittävä tekijä. Kannattaa tosiaan kiinnitää vähän huomiota siihen, mihin sävyyn puhuu ihmisistä, joilla lapsia ei ole.

Hyvää äitienpäivää ja tietysti hyvää nimipäivää Timolle!

Ja sekin tänään! Timolle toki hyviä nimipäiviä!

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä19204
asdf
Tätä lukiessani pelästyin, että joku on kräkännyt tunnukseni, kun en taatusti kirjoittanut sitä äsken. Sitten huomasin, että se onkin jo vuoden vanha. Eipä siinä mitään, toivotus on voimassa edelleen.

No voi sun... lupaan [size=50:1j51qk2t](sormet ristissä)[/size:1j51qk2t], että ensi kerralla avaan samasta aiheesta uuden ketjun. Aina ja aiheeseen katsomatta

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä19204
CE-hyväksytty
Ei meidän äite tätä palstaa lue.

Mitä sitten?
Muistit kai kuiten sitä omaa äitiä.

Eikä sen nyt ole väliä ketä äitiä onnittelee, sillä äitienpäivä on kaikkien äitien päivä.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat