Lääkettä uskon vastustajille

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ehkäpä jokaisen meistä tulisi itse henkilökohtaisesti ottaa selvää siitä mihin me itse uskomme... Yleensä tuomari on juomari, joten toisen uskon pakonomainen mustaleimaaminen on myös eräänlainen riippuvuus, joka tarvitsee lääkettä... mikäpä lääkkeeksi?

Huvittavaa on, että toisen ihmisen usko on täysin oman tulkinnan varassa ja siis itsessään jo uskon varainen tapahtuma...

Ja aina joku jaksaa väittää, ettei usko mihinkään, aina joku jaksaa väittää, että tämä ja tämä minkä minä näen on se ainoa oikea todellisuus, aina joku jaksaa väittää, että tieto lopulta voittaisi mielikuvituksen...

Onneksi korttipakassamme on jokeri... narri joka nauraa kaikille uskovaisille tietäjille... paljastamatta koskaan todellisia kasvojaan...

Narri on Tarot-pakan ikioma anarkisti, numeroimaton vaeltaja, joka herättää paheksuntaa ja hämmennystä missä ikinä liikkuukin. Narrin kanssa kulkiessamme -tai katsoessamme Narrin näkökulmasta - elämä näyttäytyy kaikessa tragikoomisuudessaan, välittömänä ja aitona, käsittämättömänä ja ihmeellisenä, pelottavana ja kuitenkin luotettavana, tässä ja nyt. Vilpittömän välinpitämätön, välinpitämättömän vilpitön, Narrin aseistariisuva vaikutus on kaikessa kaoottisuudessaan aidointa elämää itseään. Narrin myötä hajotamme ensimmäisen palan siitä muurista, jonka olemme rakentaneet itsemme ja elämän suoran kokemisen välille: tuntematon jaksaa kyllä odottaa.

http://www.youtube.com/watch?v=M_bvT-DGcWw

Mikäli Narrin ulkoasu herättää hämmennystä, vielä hämmentävämpi on Narrin katse: suuret, lähestulkoon pikimustat silmät, lautasmaiset pupillat, jotka näyttävät samanaikaisesti sekä surullisilta että tiedostavilta - aivan kuin henkilö, joka olisi saavuttanut suuren ymmärryksen, mutta jota kukaan ei ymmärrä. Yhteiskunnan ulkopuolinen - hyljeksitty, vihattu, pelätty - Primitiivinen, eläimellinen, arvaamaton - Narrin, "Jumalan hullun", elämä ei ole ollut helppoa ennen, eikä se ole sitä tänäkään päivänä. Vallitsevaa järjestelmää vastaan kapinoimisesta saa helposti maksaa kovan hinnan.

Miten tarttua kiinni "ei-mihinkään", ja saada siitä selkoa? Kuinka kohdata nolla, tyhjyys, joka sisältää itsessään jo kaiken? Narri on itsensä kumoava paradoksi, johon on kuitenkin äärimmäisen helppo samaistua. Ammu Narria päin analyyttisellä logiikalla ja saat päällesi sammiollisen hernerokkaa. Ilkikurinen virne kasvoillaan Narri saattaa ensi näkemältä vaikuttaa täysin turhanpäiväiseltä hahmolta, mutta kyynel silmäkulmassa kätkee sisäänsä kenties arvokkaimman lahjan, jonka elämä voi meille antaa: mahdollisuuden kokea oma olemassaolomme.

Korttipakan jokeri siis säilyy parhaana korttina, oma asianne on lätkittekö jokerinne pöytään kunkaina vai ässinä... Sirkuksessa on kyllä tilaa jokaiselle... oliko jokeri siis kuningas, vai 1 ... 14 on poissa laskuista... ei, ei jokeria lyödä pöytään se kulkee mukananne, minne ikinä menettekin...

http://www.youtube.com/watch?v=AReWsyBo ... re=related

Etsittekö elämän valttikortteja, kaivakaa se jokeri pakastanne... jokeria ei voi paljastaa kenellekään muulle... jokeri paljastaa sinut itsellesi... siinä vaiheessa kun yrität jokeria paljastaa, se pukee naamarin päähänsä... ja sinä palaat sirkukseen... jossa ei ole kuin häviäjiä ja voittajia...

Varoituksen sana kuitenkin on paikallaan, narrin polulta ei ole paluuta... etuna on kuitenkin se että saa vapautuneesti vittuilla kuninkaille, ja hoviväelle ... maksavat palkan naurattajalleen, joka sai sanoa ainoana mitä sylki suuhun toi... mutta eivät nuo koskaan ymmärtäneet mitä narri tarkoitti, narrilla kun oli naamari päässä... hohohoo... kuka olikaan narri...

T:the 14th, the penis, having been devoured by the fishes...

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Uskossa on helppo elää. On joku johtaja, joka kertoo kuinka elät ja olet

Pääsee ite helpolla. Se on addiktio kanssa.

Monet uskovaiset ovat entisiä narkomaaneja ja alkoholisteja jne...

Ei siin muiden sanomiset auta.

Ne elää kuin putkessa, eivätkä näe ympärilleen lainkaan.

Tuijottavat vain raamattua kaiket päivät.

Se on kuule helppoa elämää se.

Tunnen todella paljon jehovan todistajia ja olen tehnyt heistä havaintoja

Vierailija

Jos uskossa on helppo elää,vihjaat ikään kuin sinulla on vaikeaa? Kuka/mikä on jehovien johtaja? Millainen se käskee jehovaa elämään ja olemaan? Kuuluuko se mahti käsky olemiseen ja elämiseen pään sisällä luettuasi raamatun? Kuuluuko se samalaisena kaikille jehoville?

Mikset helpottaisi elämääsi, ja olisi onnellinen uskovainen... vaikka jehova, hurahtelisit muitten mukana… Onko kaikkien jehovien elämä väistämättä helppoa, koska uskovat? Eikö sinulla ole mitään addiktiota, elämää helpottamassa? Eikö addiktiot tee juurikin elämästä vaikeaa, kun pitää joka päivä hoitaa ne addiktiot… eikä ehdi tekemään mitään sellaista josta oikeasti tykkää… ajatella jahvea joka 8 sek, etkö sinä ajattele koskaan seksiä samoin, saatko seksiä joka 8 sek, saisitko koskaan, jos et sitä ajattelisi ensin?

Onko uskonto ja usko sama asia? Jos tunnistan että johonkin uskon, tuleeko minusta väistämättä uskovainen, lahkolainen. Entäpä jos en tunnista kuuluvani mihinkään lahkoon, määritätkö sinä lahkoni, ja syyt lahkoiluuni? Onko uskovainen nimitys, jonka toinen uskovainen on halunnut antaa luokitellakseen, ikään kuin järjeestääkseen oman logistisen uskonsa..?

Ovatko kaikki jehovat jehovia, suomalaiset on kai sitten kaikki suomalaisia, millainen on perus jehova… miten se eroaa perussuomalaisesta, tarvitsevatko molemmat ryhmät lääkettä, mikä on lääke, entäpä sopiva annostus… mitä haittaa sinulle on addiktiosta joka helpottaa toisen elämää? Mitä haittaa minulle on jos uskon olevani suomalainen? Määrääkö suomalaisuus minut, vai määrääkö uskoni suomalaisuuteen millainen suomalainen olen sinulle. Mitä jos sanon, että en usko suomalaisuuteen, ja pidät minua silti suomalaisena? Valehtelenko minä vai sinä?

Toimisiko aivopesu? Vangitaan jehova tai suomalainen vaikka riippuvuussuhteeseen, joka naamioidaan avioliitoksi ja syötetään omia oikeita ajatuksia jehoville/suomalaiselle, väärien, addiktiivisten, elämää helpottavien tilalle vaihdetaan elämää vaikeuttavat oikeat ajatukset? Tehdään jehovan/suomalaisen elämästä sellaista todellista helvettiä, sellaista kun elämä oikeasti on…

Mihin sinä uskot, että tyypillinen jehova edustaja uskoo havaintojesi perusteella… vai perustuvatko havaintosi kenties tietoon… määrittele omin sanoin millainen se jumala on johon ne jehovat uskovat? Taidat olla perin kokenut havaitsija, kun olet havainnut sellaisen olemattomuuden, jota jehovatkaan eivät sano näkevänsä vaan uskovansa…

Oletko havainnut koskaan itseäsi harrastamassa minkäänlaista addiktiivista puuhaa, vailla uskoa tahi tapa kulttuuria… voiko toisten havainnoinnista tulla addiktio? Tarviiko sekin siis lääkettä?

Miksi naapurin mummo tarkkailee minun elämääni… tuntuu aivan kun se ei muuta tekisi, kyttää päivät päästään elämääni, näytin sille peppuni … ei se enää jaksa minua tiirailla.. voisin vaikka vilauttaa uudestaan… harmi sinänsä kun ei enää kyttää… tunsin oloni niin luonnolliseksi paljaana…

Johtuuko uskomaton putkettomuutesi kenties siitä, että sinä tiedät totuuden, ymmärrät mikä on totta ja mikä ei, tiedät tarkasti mihin piirtyy raja historian, sadun, myytin, tiedon, uskon, mielikuvituksen, totuuden, tämän hetken ja tulevaisuuden välille… varmastikin myös tunnet erinomaisesti kuka on tuo mainitsemasi havaitsija, ja miten se vaikuttaa edellä mainittuihin tarkkarajaisiin ilmiöihin… havaitsija on siis ms horton… onko se sukua kenties mr hortonille… tunnet jehovat hyvin, tunnetko itsesi, havaitsijan

Katselin hiljan sen (MR) Horton:in lasteni kanssa, ehkäpä nimesikin perustuu elokuvan tapahtumiin… jotka olivat satua vai olivatko… siinä oli semmonen mr norsu, joka löysi universumin pölyhiukkasesta… eivät sitä muut nähneet tahi kuulleett... onko teille tulossa häät… jonkin asteinen vihkimys… Mr ja Ms Horton… puuttuva parisi?

Millä lääkkeellä pääsen mahdollisesta piilevästä uskovaisuudestani eroon... haluaisin niin elää uskottomassa todellisuudessa, vaikka juuri sellaisessa putkettomuudessa kuin sinulla on… suostuisitko sinä opastamaan minut takaisin todellisuuteen… mistä voin tietää, etten usko mihinkään… pelkään alati, sitä että hurahdan johonkin uskonlahkoon… jos näen sen mihin uskon, ja uskoni toimisi vipuvartena luomiseen, voisin ikään kuin vahingossa liittyä lahkoon, nähdessäni jotain, mitä tahansa… tulenko sokeaksi jos lakkaan uskomasta tähänkin?

Auttaisiko se jos huomaisin muut ympärillä, kas tossahan noi kersatkin taas vilistää, jopas huomasinkin… saako seinään tuijottaa uskomatta mihinkään, ja havaita siitä mitä ihmeellisempiä asioita… ei minulla raamattua ole, lukenut olen silti sitäkin… putkettomuus, onko se tie totuuteen… mikä on totuus, mistä voin tietää, että jokin tulee totuudenperästä, ja mistä alkaisin etsimään totuutta, löytyykö totuus tiedepalstalta?

Onko elämäni pilalla, polttelin joskus nuorempana kerran hassuheinää, huumeet on muuten varmaan tosi vaarallisia, onneksi en kuollut siihen heinään… Porttiteoria on varmastikin totta...sillä juon nyt vanhempana alkoholia, olenko riippuvainen alkoholista? Missä kulkee raja alkoholismin ja alkoholismittomuuden välillä, mikä on se hetki kun minusta tuli alkoholisti, mistä tiedän olenko alkoholisti? Jos lopetan alkoholin juomisen ja alan juoksemaan, kuinka paljon viikossa juostuani olen riippuvainen urheilusta?

Kuulostaisi paljon totuudenperäisemmältä jos minullekin keksittäisiin auktoriteetti, lahko, oppi tahi jokin muu ideologia… alkoholismi, huumehörhöily… tai yksinkertainen selitys ajatuksiini, joita et voi nähdä… mutta jotka sinä kuitenkin tulkiset ja kuulet. Uskotko sinä todella, että minä sanoin jotain? Mikä, se on se semmoinen ääni pääsi sisällä, joka sanoo tititiii… Eihän tässä monitorilla ole kuin kirjaimia, lähestulkoon sattumanvaraisessa järjestyksessä.

Luulitko, että kirjoitin jotain merkittävää... ehkäpä sinä luot uskosi avulla tällekin merkityksettömyydelle merkityksen... tai ehkäpä keksit sen vasta myöhemmin?

T:minä olen se joka olen, mutta kuka sinä olet?

Vierailija
pienisieni
Millä lääkkeellä pääsen mahdollisesta piilevästä uskovaisuudestani eroon... haluaisin niin elää uskottomassa todellisuudessa, vaikka juuri sellaisessa putkettomuudessa kuin sinulla on… suostuisitko sinä opastamaan minut takaisin todellisuuteen… mistä voin tietää, etten usko mihinkään… pelkään alati, sitä että hurahdan johonkin uskonlahkoon… jos näen sen mihin uskon, ja uskoni toimisi vipuvartena luomiseen, voisin ikään kuin vahingossa liittyä lahkoon, nähdessäni jotain, mitä tahansa… tulenko sokeaksi jos lakkaan uskomasta tähänkin?

Ateismin nimeen vannovien ja "uskovaisten" haukkujien heikkous onkin selvästi eräänlainen piiloutuminen. Piiloutuminen miltä? Uskovaisilta?
Huvittavaa sinällään, että jos ateisti kävelee vaikkapa diakonin puheille, ei hänen uskoaan kysellä, vaan sinne saa mennä sellaisena kuin on.

Piiloudutaanko sitten toisten "ateistien" hörönauruilta kun itsellä menee huonosti? Ei, eihän kenelläkään saa mennä huonosti tai ei saa ainakaan näyttää heikkouttaan. Luonto tulee ja korjaa pois.

Millainen on se ateistien instituutio, johon voi kävellä "uskovainen" eikä hänen uskoaan kyseltäisi ilman hörönaurua, pilkkaamista ja hihhuliksi haukkumista?

Tällä palstalla erityisesti näkyy rivien välistä kovimpien uskonhaukkujien "herranpelko". Huvittavaa sinällään, eikö juuri jumalan valtakuntaan uskovien pitäisi elää herranpelossa?

Kolikolla on kaksi puolta, mutta aniharvoin se sattuu putoamaan kupeelleen.

Vierailija
ronko7eus
Millainen on se ateistien instituutio, johon voi kävellä "uskovainen" eikä hänen uskoaan kyseltäisi ilman hörönaurua, pilkkaamista ja hihhuliksi haukkumista?

Onko ateisteilla instituutioita, joihin voi kävellä?

Vierailija

Sinä joka olet olen, ja estät minua olemasta se mikä olin… kerrohan lisää, eikö ateisti todellakaan usko mihinkään…

Eikö ateisti ole se joka uskoo, että jumalaa ei ole… saanko minäkin olla ateisti, jos uskon näin… ei minulla ole mitään estettä uskoa näin…

T:Olin se mikä olin, nyt olen ateisti

Vierailija
ronko7eus

Tällä palstalla erityisesti näkyy rivien välistä kovimpien uskonhaukkujien "herranpelko". Huvittavaa sinällään, eikö juuri jumalan valtakuntaan uskovien pitäisi elää herranpelossa?

Onkohan sinulla vähän vääristyneet kuvitelmat, kenenkään ei tarvitse elää "herranpelossa", oli se olemassa tai ei.
Jumalan pelko on varhaishihhuleiden keksimä pelottelukeino.
Päähihhuleilla on taipumus syyllistää ihmisiä, missä "hp" toimii välineenä.
Näin saadaan uskovaiset ahdistumaan ja sitä kautta hakemaan apua entistä tiiviimmin uskonnollisesta yhteisöstä.
Serotoniinireseptoreiden vähäisestä määrästä ja henkisestä uskonnollisesta väkivallasta ym. johtuva ahdistus korjaantuu kun uskovainen saadaan taas tuntemaan itsensä ryhmään kuuluvaksi, syntyy itseään ruokkiva kierre, josta saattaa päästä irti kun ajattelee itse.

Vierailija
-:)lauri
pienisieni
Eikö ateisti ole se joka uskoo, että jumalaa ei ole…

Ei välttämättä ole.

Voisiko joku määritellä ateistin haluaisin niin olla ateisti. Mihin minun tulisi uskoa, vai enkö saisi uskoa mihinkään?

fenomenologi
.
Serotoniinireseptoreiden vähäisestä määrästä...

Onko mahdollista, että ellei lääketiede saa lisättyä serotoniini reseptoreitani minusta ei tule oikeaa ateistia koskaan? Mitäpä jos minulla ei ole vain riittävästi serotoniiniä, ehkäpä se on korvautunut sukulais aineella... pitäisikö minun syödä serotoniinia tai alkaa käyttämään sen takaisin oton estäjiä...

T:ateisti oppilas

Vierailija
pienisieni
pienisieni

Ei välttämättä ole.

Voisiko joku määritellä ateistin haluaisin niin olla ateisti. Mihin minun tulisi uskoa, vai enkö saisi uskoa mihinkään?

Onko mahdollista, että ellei lääketiede saa lisättyä serotoniini reseptoreitani minusta ei tule oikeaa ateistia koskaan?

T:ateisti oppilas

Ole mielummin idiootti. Se tuntuu luonnistuvan helposti.

Seuraa 
Viestejä27002
Liittynyt13.5.2005
pienisieni
pienisieni

Ei välttämättä ole.

Teismi tarkoittaa jumaliin uskomista:
[list:2u29m2tt]Teismi (kreikan sanasta theos, jumala) eli jumalausko on käsitys, jonka mukaan on olemassa persoonallinen jumala tai jumalia.[1] Olemassaoloa koskevan eli ontologisen teismin määritelmän mukaan teismi on väitelause ”jumala tai jumalia on olemassa”.[2]
http://fi.wikipedia.org/wiki/Teismi[/list:u:2u29m2tt]

Ateismi tarkoittaa pääsääntöisesti jumaliin uskomattomuutta:
[list:2u29m2tt]Ateismi (muinaiskreikaksi ἄθεότης, atheotes) eli jumalattomuus tarkoittaa jumalauskon puuttumista tai käsitystä, jonka mukaan jumalia ei ole olemassa.[1] Ateismin vastakohta on teismi eli jumalusko.[2]
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismi[/list:u:2u29m2tt]

Riittoisampi keskustelukumppani.

Vierailija
PML

Määrittelevätkö ateistit kaikki jotka johonkin uskovat idiooteiksi? Olen vasta ateisti oppilas, yritä nyt ymmärtää, että haluan eroon idioottimaisesta uskostani, joka johtuu serotoniini reseptorien vähyydestä... haluan ehdottomasti ateisti opettajan itselleni opettamaan mihin voin uskoa ja mihin en...

Kiitos lauri, nyt hokasin, eli jos käsitän, että jumalaa ei ole voin olla ateisti... millainen käsitys on käsitys ja miten se poikkeaa uskosta... en käsittänyt vielä sitä...

T:nyt olen idiootti uskovainen

Vierailija
pienisieni
PML

Määrittelevätkö ateistit kaikki jotka johonkin uskovat idiooteiksi? Olen vasta ateisti oppilas, yritä nyt ymmärtää, että haluan eroon idioottimaisesta uskostani, joka johtuu serotoniini reseptorien vähyydestä... haluan ehdottomasti ateisti opettajan itselleni opettamaan mihin voin uskoa ja mihin en...

Kiitos lauri, nyt hokasin, eli jos käsitän, että jumalaa ei ole voin olla ateisti... millainen käsitys on käsitys ja miten se poikkeaa uskosta... en käsittänyt vielä sitä...

Määrittelevätkö kaikki pienetsienet kaikki ateistit idioottimaisesta uskostani, joka johtuu serotoniini reseptorien vähyydestä... haluan ehdottomasti ateisti opettajan voin uskoa itselleni opettamaan . Aattelepa ite!!!!!!!

Vierailija
fenomenologi

Onkohan sinulla vähän vääristyneet kuvitelmat, kenenkään ei tarvitse elää "herranpelossa", oli se olemassa tai ei...

Vääristyneet, kierot ja hihhulit muutenkin?

Ei ole, en elä herranpelossa, mutta sinä elät. Jos et herran pelossa niin ainakin pelkäät jotakin. Vai väitätkö vastaan ettet pelkää mitään? Etkö pelkäisi katsoa kuolemaa silmästä silmään? oletko kenties katsonut?

Etkö pelkää edes omaisiesi vuoklsi koskaan? Millainen ihminen olet?

Kun ei usko mihinkään niin ei tarvitse pelätä niinkö?
Kun serotiinit on kohillaan niin ei ole tuntematonta? Niinkö?

Opetatko mullekin miten ollaan uskomatta mihinkään?

Seuraa 
Viestejä27002
Liittynyt13.5.2005
pienisieni
PML

Jos jollakulla ei ole käsiä, olisi ainakin aika mielikuvituksellista väittää, että jotain konkreettista ja käsiin verrattavaa olisi hänellä puuttuvien käsien tilalla. Joissakin tapauksissa sama "mielikuvituksellisuus" liittyy ateismiin jos väittää, että uskomattomuudesta seuraisi aina jotain jumaliin liittyvää uskomista tilalle.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Vierailija
PML

Määrittelevätkö kaikki pienetsienet kaikki ateistit idioottimaisesta uskostani, joka johtuu serotoniini reseptorien vähyydestä... haluan ehdottomasti ateisti opettajan voin uskoa itselleni opettamaan . Aattelepa ite!!!!!!!

Pienisieni on vain merkityksetön nimimerkki, uskoin vain että feno tiesi eikä uskonut mistä puhui ja liimasin ja leikkasin sen tähän, en ajatellut itse mitään uskoin fenon puhuvan asiaa...miksi minua syytät ajattelemattomuudesta, tahtoisin opettajan joka opettaa minua ajatettelemaan, taidat olla hyvä ajattelija, kuinka paljon omia ajatuksia sinulla on, onko sinun ajatus aina oikea ajatus? Jos ajattelen väärin opetatko minua ajattelemaan oikein... en haluaisi uskoa olevani idiootti…nyt minun täytyy uskoa koska uskon sinun suuri ajattelija ajattelet niin…olet idolini...

Jos jollakulla ei ole käsiä, olisi ainakin aika mielikuvituksellista väittää, että jotain konkreettista ja käsiin verrattavaa olisi hänellä puuttuvien käsien tilalla. Joissakin tapauksissa sama "mielikuvituksellisuus" liittyy ateismiin jos väittää, että uskomattomuudesta seuraisi aina jotain jumaliin liittyvää uskomista tilalle.

Sanoinko, että ihminen joka ei ole ateisti uskoo aina jumalaan? Mistä tuon keksit mielikuva(tus), tulkinta, usko, käsitys?

Ei minulla ole mitään käsitystä jumalasta, joten miten voin siihen edes uskoa, tai käsittää...

T:liimaten ja leikaten

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat