Barcelona

Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Lähden kesäkuussa Barcelonaan.

Ulkomailla en liiemmin ole käynyt.

Englanninkielentaito on ok.

Jotka olette käyneet Barcassa, kertokaa mitkä on ns. "must see" paikkoja.

Ps. hotelli on diagonal-kadulla, joka nimensä mukaisesti halkaisee diagonaalisesti kaupungin.

La Ramblalle matkaa 1.5km.

Kokemuksia, kertomuksia, yms.

Kiitos jo etukäteen.

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Sivut

Kommentit (16)

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Sagrada Família oli aika huikea nähtävyys.

Rantalomapäivän viettoon Sitges on loistava. Jos mahdollista, niin visiitti kannattaa tehdä 11.6. jolloin vietetään Corpus Christia.

Hotelli kannattaa varata ajoissa, jos aikoo olla yötä. Sijaitsee n 30 minuutin junamatkan päässä Barcelonasta.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

No lento lähtee 10. päivä illalla, ja hotelli on joo varattu toki.

Eipä taida keretä heti eka päivänä sitten sitgesiin.

Mutta rantalomapäiviä en edes halaja. Päivällä kierrellään ja kattellaan, kilometrejä tulee kertymään.

illalla sitten La Ramblan vilskeessä saattaa mennä pitkäänkin.
Sen olen jo kuitenkin päättänyt, että ns. kännejä en tule vetämään. Se ei kannata oudossa suurkaupungissa.

Mutta kuulemma Barcan yleinen ilmapiiri on ns. haxshish -myönteinen, ja olen niitä miehiä. Ehkä sitä sitten.

Perhana on se lomakuume kumma juttu.

Nytkin oon tutkinu nettiä, karttoja, kaikenmaailman turistiopuksia Barcelonasta ja tiedonjanoa riittää...

Sitte kun on paikan päällä, ni on ku öö aapisen laidalla.

Ja toki pitää hommata semmonen Barcelona-card vai mikä se nyt oli, että saa julkisia käyttää, sisältyy siihen muist. jotain muutakin.

En oo kööpenhaminaa kauempana käynyt (tästä aikaa varmaan 15v), joten nuo suurkaupunkien melskeet ja vilskeet ei oo niin tuttuja.

Edit: Tuo Sagrada familia on kertakaikkisen hieno. Muutenkin Gaudin tuotokset on tod. hienoja.

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Sagrada Familia:

Helskutti, se on 170! metriä korkea.

Toinen kuva.

Aika hieno, Unescon perintökohdehan tuo onkin.

Mutta mutta, siellä on paljon muutakin.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Kannattaa oikeasti kierrellä kaupunginosa kerrallaan, muuten on koivet ruvellä aika hätäseen. Tai sitten hypätä niiden turistibussien kyytiin.

Ei se Ramblas mikään kummoinen latu ole. Porukoita menee ja tulee ja turistia piisaa. Se on vain hieman pidempi bulevardin pätkä oikeastaan. Tai en minä ainakaan siinä mitään hohdokasta nähnyt, vaikka olen sitä tallannut kahteen eri otteeseen.

Satama on hieno, siellä on vilinää ja vilskettä. Must see.

Tuo kirkko näyttää kuvissa aika nololta pytingiltä, sillä paljon hukkuu sen massiivisen koon takia. Se on rakenteilla edelleen, rakennustyöt etenevät turismirahoituksella. Iisakinkirkko kakkonen siis.

Tässä kuvassa on yksi sisäänkäynti. Saa hieman mittasuhteita, kun kuvassa on ihmisiä.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Joo.

Aloitan varmaan ramblalta, ostan niiltä oluenmyyjiltä sitten omaa juttuani,ei enempää siitä.

Ja, joo, tulee varmaan otettua joku sightseeing-bussi kierroskin otettua. Mut julkisilla tosiaan kaupunginosia kerrallaan on hyvä tapa. Halpa ja bussista näkeekin jotain.

Mutta olen varautunut 10km. per päivä kävelyyn.

Jos jalat puutuu ni ainahan voi hypätä bussiin. Tai istahtaa johonkin kuppilaan kaffelle. Käypi sitten puistoissa välillä jointilla.

Ajattelin, et päivä per kaupunginosa, niitä keskustan kaupunginosia oli muist. 4-5, mitä olen oppaista lukenut.

Loput päivät voi sitten hurvitella miten huvittaa.

Mitään suunnitelmaa en kuitenkaan aio tehdä paitsi: kävelen ensin hotellilta diagonaalia pitkin kohti ramblaa ja sitten sen päähän rantaan. Rannan läheisyydessä poltan paukut. Muun ajan käytän sitten niin kuin parhaaksi näen. Mutta tosiaan tuo kaupunginosa/päivä ei ole yhtään hullumpi idea.

Hotellini on tuosta kuvasta katsoen aivan ensimmäisiä rakennuksia, jommalla puolen katua, en ole varma. Hulppeat on kadut verrattuna tänne suomen korpeen, joo myös Hesaan...

siinäpä kadunpätkää.

Vähän mä oon maaninen nyt...

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

No niin, nyt olen palannut, enkä voi muuta sanoa, kuin, että se oli todella kaunis kaupunki kaikin puolin.

Arkkitehtuuri kerrassaan upeaa, kadut siistejä, julkinen liikenne toimi hyvin. Paremmin, kuin vaikkapa hesassa, paljon paremmin.

Kaikki oli halpaa, jopa ihan kunnon ravintolassa syöminen verrattuna Helsingin vastaaviin oli tod. halpaa.

Ihmiset olivat ystävällisiä, ja yöelämä kerrassaan mahtavaa.

Joo, eka päivänä huomasin, että rambla on tehty vain turisteille!

Mutta esim. Passeig de Gracia, Rambla de Catalunya ja muut "ostoskadut" olivat upeita paikkoja viettää aikaa.

Tibidabo ja Montjuickin kukkula olivat myös mahtavia paikkoja, koska niistä näki halki koko kaupungin.

Todellakin atmosfääri oli todella mahtavaa, ei mitään örveltämisiä sun muita, mitä Suomen "yöelämässä" tapahtuu, en nähnyt yhtään!

Toki paikalla oli paljon poliiseja, jotka olivat muuten erittäin kielitaitoisia, joten jos tuntui esim. olevansa eksyksissä yms. tarvitsi jotain neuvoa, he auttoivat mielellään.

Kaikki pakolliset nähtävyydet tuli toki kierreltyä.

Rahaahan meni aika paljon, vaikka kyllä satasella koko päivän pärjäsi, vaikka söi hyvin ja kävi yökerhoissa yms.
Mutta maksaahan lennot ja hotellitkin muutaman eurosen...

Esimerkiksi kadut olivat niin hyvin kunnossa pidettyjä, että ei niillä ollut roskia, tupakantumppejakaan kuin muutama. Koko ajan joku oli siivoamassa kaduilta roskia pois.

Ja palvelu pelasi tosi hyvin.

Hiekkarantakin oli todella puhdas, eikä tähän aikaan vuodesta ollenkaan tungoksinen.

Voin laittaa muutaman nätin kuvankin...

Suosittelen kaikille, jotka haluavat yhdistää kaupunkilomailun, rantalomailun ja tiettyjä underground-väreitä.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Ompa kiva että- sulla on ollut kiva loma

Laita kuvia, olis kiva nähä. En ole itse käynyt koskaan Barcelonassa, mutta vois laittaa listalle kun niin hyvin kehuit

Hämmentää.

kaiketikenties
Seuraa 
Viestejä629
Liittynyt4.10.2008

Ai kávit jo..

Kiva ettá oli hyvá loma. Tyttáreni olI nákójáán samoihin aikoihin kuin siná luokkaretellá Barcelonassa. Oli myós tyytyváinen reissuun.

Barcelona ja Madrid on kuin kissa ja koira. Ne onkin aika erilaisia. Kieli on eri, tavat, siisteys, nightlife -Madrid ei nuku koskaan. Ennen kun támá menee Madridin mainostuksessi Barcelonaketjussa, kehotan ihmisiá tutustumaan myós Madridiin. España es diferente...

Kávitkó muuten Gaudí-puistossa. Se on kuin uni ja taika. Gironan Figuerassa on Dalín museo. Ei ole kovin kaukana Barcelonasta ja kannattaa káydá jos taiteet, surrealismi, eksentrisism, dali, oudot persoonat tms kiinnostaa.

Pian páásen suomeen.....JESH

Puedes imaginar un mundo sin música............

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005
JuurikinNiin
No niin, nyt olen palannut, enkä voi muuta sanoa, kuin, että se oli todella kaunis kaupunki kaikin puolin.

Arkkitehtuuri kerrassaan upeaa, kadut siistejä, julkinen liikenne toimi hyvin. Paremmin, kuin vaikkapa hesassa, paljon paremmin.
...

Suosittelen kaikille, jotka haluavat yhdistää kaupunkilomailun, rantalomailun ja tiettyjä underground-väreitä.

Tervetuloa takaisin!
Barcelona on siitä kumma paikka, ettei se tuota juuri pettymyksiä. Jokaiselle jotain.

Hienoa, että viihdyit ja reissu sujui.

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Itse asiassa, nyt kun mainitsit castilian,Madrid.

Olen jo vähän suunnitellut Madridiin menoa, ihan vain testin vuoksi...

Kuvien lataamisessa menee vielä hetki.

^^tuo siis nim.merkille kaiketikenties.

kaiketikenties
Seuraa 
Viestejä629
Liittynyt4.10.2008

Táállápáin sanotaan, ettá ainoa miká Madridista puuttuu on meri. Kaivoslouhoksia on, uima-altaita ihan liikaa ja jokia lóytyy kyllákin. Kun kesá on pitkállá joet kuivuu ja pitáá koluta ylemmás vuoristoon jos haluaa uida virrassa. Kaupungissa -niinkun varmaan Barcelonassakin- on tietysti kosottain arabien perintóná erilaisia vesimonumenttejá joihin voi ujo mies jalkansa kastella.
Váhán rohkeempi ottaa kylvyn

Puedes imaginar un mundo sin música............

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

No niin, nyt niitä kuvia sitten.

En laita kuin ihan muutaman, parempia kuvia tietyistä paikoista olisi saanut yöllä, mutta vaikka sivistysvaltiossa olinkin ajattelin kuitenkin, että kameran paikka yöelämässä on hotellilla!

Vanhaa ja uutta sekaisin

Pikkukatu, näitä on sitten todella paljon goottilaisessa kaupunginosassa, Barri Goticissa.

Bulevardi, jossa sekoittuu, taide, fashion, pilvenpiirtäjät ja öisin Barcelonalaisittain kalliit drinkit.

Arkkitehtuuria, Antoni Gaudi, kuvasta ei oikein näe mistä on kysymys...

Rantaa, siellä ei paljon ujosteltu, aika monelta naiselta puuttui bikinit... Välimeressä on kiva lillutella jalkoja ja poltella paikallista Ganjaa...

Ihan vain katu.

Tibidabosta, vuori tjsp kaupungin laidalla, näkee koko metropolin, kuva on huono.

Tyypillinen tienristeys Barcelonassa...

Camp Nou, euroopan suurin jalkapallostadion, kuva huono, mutta tuo rakennelma on niin massiivinen ja minä olen huono kuvaaja...

Yksityiskohtia Sagrada Familiasta, tätä mä tarkoitin arkkitehtuurilla, aika monessa talossa on aivan huikeita ykstityiskohtia. Tässä ne on tosin aivan omanlaisiaan, tosin paljon värikkäämpiäkin löytyy.

Tälläisia suihkulähteitä yms. paikkoja, joissa voi lillutella jalkoja löytyy kaupungista varmaan 500. Tosin minä lilluttelin jalkojani ihan vaan välimeressä... Taustalla näkyvä mielestäni ruma rakennus on paikallinen Stockmann, eli el corte de ingles. Rakennus on iltavalaistuksees täysin erinäköinen kuin tuossa kuvassa. Sama pätee moniin paikkoihin.

Kuvat on otettu suurimmaksi osaksi turistibussista, jolla ajoin yhden täyden rundin. Tosin kahdesti, koska reittejä on kaksi...

Sitten kun on saanut vähän yleiskuvaa kaupungista, siihen voi tutustua kävellen. Välillä vain vaihtaa kaupunginosaa metrolla yms. Liput on halpoja.

Noista kuvista ei oikeastaan näe mistä on kysymys, tunne puuttuu. Se mahtava aivan tietynlaisensa atmosfääri, josta kaikki Barcelonassa käyneet ovat puhuneet, näin myös minä nyt!!!

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Joko Vatkain on menossa?

Syyskuussa näyttäisi pääsevän halvalla, just silloin voi sopivasti jatkaa kesää, kun täällä alkaa syksy.

Voi tosin olla, että silloin paikka on täynnä Brittiläisiä jalkapallohuligaaneja...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat