Huijaustako taas sähköpostiliikenteessä...
Huijaustako taas sähköpostiliikenteessä...
Sain tänään sähköpostiini oheisen viestin:
"Wed, 13 May 2009 22:39:25 +0900
Lähettäjä: Western Union Support Team
Vastaanottaja: misj@sunpoint.net
Otsikko: Western Union Transfer MTCN: 8158892179
Osa(t):
2 MTCN_87723.zip
application/zip 99,90 KB
Tämä viesti on kirjoitettu eri merkistöllä kuin mikä sinulla on käytössä. Jos viesti ei näy oikein, niin napauta tästä aukaistaksesi viestin uudessa ikkunassa.
Dear Client!
The money transfer you have sent on the 13th of March wasn't collected by the recipient.
Due to the Western Union agreement the transfers which are not received in 30 business days are to be returned to sender.
To collect funds you need to print the invoice attached to this mail and visit the nearest Western Union office.
Thank you!"
Viestissä mainittu vastaanottaja ei ole minun käyttämäni osoite, joten arvelen virtuaalisen mato-ongen hypähtelevän nyt mitä useimpiin sähköpostiosoitteisiin. Latin latia saati euron euroa tai Yhdysvaltain dollarin Yhdysvaltain dollaria en ole läntisliitolle lähetellyt, joten ei minulta sieltä saamisiakaan ole...
Tällä tavoinko petkupetet testaavat sähköpostiosoitteita ynnä kalastelevat tietoja juuri nyt?
Itse harrastan Nigerialaiskirjeiden keräilyä. Esimerkki:
Minä voitin muutama päivä sitten päävoiton hollantilaisessa internetlotossa, johon me kaikki 800 miljoonaa käyttäjää olimme osallistuneet.
Tähän on pakko tarttua. Tämähän on liian hyvää ollakseen totta. Minusta tulee RIKAS !!!
Mun vehkeestä oli raportoitu, ja niinpä pilleriposti tarjosi kahta lisätuumaa 100% takuulla. Kuka meni vasikoimaan?