Työtön nuori maksaa vuodessa 70 000 euroa suomelle.

Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Nii, se maksaa sen verran. Miksi hitossa se niin paljon maksaa? Näin oli kun kävin tuolla typissä puhumassa.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Sivut

Kommentit (50)

Vierailija

Ei voi maksaa 70 000 euroa. Höpö + höpö.

Valtio sen sijaan on kallis härpäke nuoren työttömän kannalta, veroja kun pitää maksaa työttömyyskorvauksistakin.

Ystävä hyvä, valtio on ihmistä varten, ihminen ei ole valtiota varten. Kun saat tämän tatuoitua aivojesi muistikeskuksiin niin asiat alkavat sujua paremmin.

Vierailija

En minä ainakaan maksa yhtään mitään.

Ensimmäisen kerran kävin helmikuussa työkkärissä ja nyt tuli sitten postia, että en ole oikeutettu mihinkään tukeen, kun ei ole ammatillista koulutusta eikä työssäoloehto täyty.

Olin viimeiset 3 vuotta koulussa. Se jäi kesken, koska siellä keskityttiin enemmän englannin (joka on minulla jo hyvä) ja taloushallinnon opettamiseen kuin varsinaiseen pääaineeseen. Pääopinnot olivat sitä tasoa, että opettaja antoi tehtävän ja lähti itse kahville, luennot pidettiin näyttämällä satunnaisia sivuja Googlehauista ja videoita YouTubesta. Lisäksi kaikissa tietokoneella tehtävistä tenteistä suurin osa luokasta lunttasi hakien tenttimateriaalin omilta palvelimilta ja jakamalla vastaukset Messengerillä.

He ovat tietysti valmistuttuaan oikeutettuja kaikkiin tukiin.

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Nii, se maksaa sen verran. Miksi hitossa se niin paljon maksaa? Näin oli kun kävin tuolla typissä puhumassa.

Työvoimakoulutus on kallista puuhaa.

Vierailija

Pahin kulu on mun mielestä hidastuva kansantalous. Jos nuoren kautta kiertäisi edes 2000 € yksityistä rahaa kuussa, kansantalous rullaisi huomattavasti kovempaa.

Vierailija
HaukiOlli
valtio on ihmistä varten, ihminen ei ole valtiota varten.

Mutta valtio ajattelee sen toisinpäin. Kelalta opintotuki on erittäin herkkä lähtemään pois, sen lisäksi että se ei kata läheskään kaikkia kuluja.

Vanhanen sanoo että opiskelijat olisi saatava mahdollisimman nopeasti opinnot suoritettua ja työelämään, mutta valtio ei tule vastaan yhtään. Opiskelijoille ei jää muuta vaihtoehtoa, kuin joko käydä töissä, jolloin opinnot viivästyvät (ja opintotuki lakkaa) tai lopettaa opinnot ja mennä töihin.
Jos olet koulun kirjoilla ja jäljellä olevat opinnot ei riitä opintotukeen, et ole oikeutettu mihinkään tukeen.
Sossun tuki edellyttää että olet ottanut kalliin opintolainan. Toki valtio takaa ja maksaa opintolainan, mutta sen jälkeen olet maksuhäiriörekisterissä (en varma) 10 vuotta, mikä tarkoittaa, että mm. et voi saada pankista minkään näköistä lainaa, et voi hankkia internet-yhteyttä, ... jne.
[size=85:9km8rfrg]Niin mikäs olikaan jokelan ja kauhajoen ampujien taloustilanne.[/size:9km8rfrg]

Vierailija
TERÄS NALLEPUH

Pyydä lähde ensi kerralla.

Vierailija
kolki
HaukiOlli
valtio on ihmistä varten, ihminen ei ole valtiota varten.

Mutta valtio ajattelee sen toisinpäin. Kelalta opintotuki on erittäin herkkä lähtemään pois, sen lisäksi että se ei kata läheskään kaikkia kuluja.

Valtio ei saa ajatella sitä toisinpäin, ei kait täsä ny missää orwellin kirjasessa eletä. Se raja kulkee just siinä ja top tykkänään. Joku järki johonkin. Joku roti.

Valtio on mua varten, tai jos ei ole niin sitten heitän kapuloita rattaisiin niin että pärinä käy. Vanhanen voi minun puolesta imeskellä vaikka patukkaa, Annelin takiahan kepu pääsi valtaan kuitenkin alunperin...ettei nyt ihan totuus unehtuisi. Ei kukaan äänestänyt kromosomihäiriöistä killisilmää joka on kotoisin sisäsiittolan maalaiskunnasta. Onko kukaan muuten laskenut vanhasen sormia ?

abskissa
Seuraa 
Viestejä3654
Liittynyt9.10.2008
kolki

Vanhanen sanoo että opiskelijat olisi saatava mahdollisimman nopeasti opinnot suoritettua ja työelämään, mutta valtio ei tule vastaan yhtään. Opiskelijoille ei jää muuta vaihtoehtoa, kuin joko käydä töissä, jolloin opinnot viivästyvät (ja opintotuki lakkaa) tai lopettaa opinnot ja mennä töihin.
Jos olet koulun kirjoilla ja jäljellä olevat opinnot ei riitä opintotukeen, et ole oikeutettu mihinkään tukeen.
Sossun tuki edellyttää että olet ottanut kalliin opintolainan. Toki valtio takaa ja maksaa opintolainan, mutta sen jälkeen olet maksuhäiriörekisterissä (en varma) 10 vuotta, mikä tarkoittaa, että mm. et voi saada pankista minkään näköistä lainaa, et voi hankkia internet-yhteyttä, ... jne.

Mikä siitä opintolainasta tekee niin hirmuisen peikon? Muutaman tonnin maksaa työllistyttyään vaikka vuodessa pois, jos niin haluaa, ja sellainenkin summa auttaa jo kummasti opiskelijan toimeentuloa. Ennemmin kannattaa ottaa sitä lainaa, kuin venyttää opintoja tai kuormittaa itseään kohtuuttomalla työmäärällä. Opintorahaa ja asumislisää ei ole tarkoitettukaan kattamaan kaikkia kustannuksia. Siksi opintotukeen kuuluu myös tuo lainan valtiontakaus.

Heikosti työllistävät alat ovat tietenkin oma lukunsa. Lainaa on ikävä ottaa, jos ei ole selviä työnäkymiä opintojen jälkeen. Jos talousasiat todella huolettaa, kannattaa valita ala, jolla on töitä tarjota.

---

Vähän aiheestakin: se 70 000 euroa tulee meidän kaikkien maksettavaksi. Mutta on hyvä huomata, että työttömät maksavat itse vielä reilusti kovemman hinnan, kun ottaa huomioon heidän menettämänsä tulot ja kaiken muun työnteosta saatavan hyödyn.

We're all mad here.

Vierailija

Se peikko siinä lainassa on, että kun et tiedä tulevaisuudesta mitään, et tiedä edes valmistutko ikinä vai jäätkö auton alle/sairastut/masennut, ja joudut eläkkeelle 500 egee kuussa. Yritä sitten sillä rahalla maksella niitä lainoja.
Siinä on riski että menetät luottotietosi ilman omaa syytäsi, ei sellainen ole reilua ollenkaan. Kuitenkin siellä toisessa päässä on ahne liikemies joka yrittää tienata sinun opiskelutarpeellasi, ja saada kiskuroitua sinulta korkoeuroja maksimaalisen määrän.

sigfrid
Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007
Cubemon
En minä ainakaan maksa yhtään mitään.

Ensimmäisen kerran kävin helmikuussa työkkärissä ja nyt tuli sitten postia, että en ole oikeutettu mihinkään tukeen, kun ei ole ammatillista koulutusta eikä työssäoloehto täyty.

Olin viimeiset 3 vuotta koulussa. Se jäi kesken, koska siellä keskityttiin enemmän englannin (joka on minulla jo hyvä) ja taloushallinnon opettamiseen kuin varsinaiseen pääaineeseen. Pääopinnot olivat sitä tasoa, että opettaja antoi tehtävän ja lähti itse kahville, luennot pidettiin näyttämällä satunnaisia sivuja Googlehauista ja videoita YouTubesta. Lisäksi kaikissa tietokoneella tehtävistä tenteistä suurin osa luokasta lunttasi hakien tenttimateriaalin omilta palvelimilta ja jakamalla vastaukset Messengerillä.

He ovat tietysti valmistuttuaan oikeutettuja kaikkiin tukiin.

Kun opettaja on opettavinaan, niin sinun roolisi on olla oppivinaan. Haluat näköjään olla ongelma yhteiskunnalle

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

Vierailija

Eipä tekisi yhtään pahaksi jokaisen opiskelijan työskennellä muutama kuukausi vuodessa, jotta ei tarttis ottaa palkkaa.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Olli V
Eipä tekisi yhtään pahaksi jokaisen opiskelijan työskennellä muutama kuukausi vuodessa, jotta ei tarttis ottaa palkkaa.

Nykyään on kyllä kaikenlaiset työharjoittelut enemmänkin kun muutaman kuukauden. Eikä niistä makseta palkkaa.

Itsekin olis just 2 kuukautta harjoittelussa. Enkä saanut kun orjanleiman otsaan.

Vierailija

Juu, työharjoitteluun joutuu tämäkin opiskelija. Mun oli pakko se laina ottaa, nyt toivotaan vaan parasta.... Silti ei ole tietoa riittääkö rahat ensi kuun vuokraan.

Itseasiassa systeemi on niin hieno että heti koulun loputtua menen töihin (työharjoitteluun) ja työskenneltyäni koko kesän menen suorana kouluun. Lomaa 0 päivää... Ja kuka vielä ihmettelee miksi nuoret on väsyneitä ja masentuneita?

Vierailija

Täytyy sitä lomaakin olla. Mutta yliopistoilla varsinkin on liian pitkät kesälomat.

runos
Lomaa 0 päivää... Ja kuka vielä ihmettelee miksi nuoret on väsyneitä ja masentuneita?
Sullako ei o työtä kouluaikana? Aika rentoo opiskelun pitäisi olla. Riippuu toki mitä opiskelee...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat