Paras Tähtien Sota.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kiinnostaa kovastikin tietää, mitkä ovat palstalaisten mielestä tämän tieteishutun, avaruuden saippuaoopperan, parhaimmat osa tai kumpia episodeja pidetään yleisesti parempina: vanhoja vai uusia.

Itse pidän enemmän vanhoista episodeista. Niissä on tietynlainen minimalistinen ja karu yleisilme, johtuen tietysti aikaisensa tekniikan rajoituksista. Jokainen kohtaus ei uusien episodien tavoin pursua, uusien episodien tavoin, puuduttavaksi käyvää visuaalista iloittelua. Sitäpaitsi Yodakin on paljon sympaattisempi kuminukkena.

Paras jakso on tietysti "Imperiumin Vastaisku", mielestäni. Kiitos monipuolisten miljöiden, Hanin ja Leian keskinäisen naljailun, yleisen uhkaa huokuvan ilmapiirin sekä tietystikin Yodan ansiosta. Jedin Paluussa tämä tunnelma jotenkin vain meni ja "lässähti".

EDIT1: Ehkä tämän paikka olisi tuolla, "tähtitiede ja avaruus" - osiossa, voisi toisaalta saada hieman näkyvyyttäkin. Vapaan sanan aiheet kun eivät näy tuossa vasemmalla "keskusteluissa"-sarakkeen alla. Hyväntahtoiset moderaattorit voivat toki siirtää ketjun, mikäli katsovat tarpeelliseksi.

Sivut

Kommentit (23)

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Nykyään noiden kasarisarjojen uudelleenlämmittelyt ovat olleet aika köykäsiä. Starwarsien uudemmat episodit olisi pitänyt tehdä nekin 80-90 luvulla. En kuitenkaan enää tykkää starwarsseista vaikka penskana ne olivatkin kova sana.

Raiskasivat tähtien sodan, joukkoraiskasivat Indiana Jonesin , nyt seuraavaksi olisi vuorossa ET.

Imperiumin vastaisku on se paras episodi.

Kolmosen pilasivat ne nallekarhut ja ykkönen oli muuten vaan niin minimalistinen ja jonka ympäristöt olivat aika yksitoikkoiset.

Uudet episodit pilattiin tietokoneanimaatioilla ja typerällä desingnillä. Kunnon pahiksetkin siitä puuttuivat.

Alukset jotka olivat vanhoissa jaksoissa olivat hienoja kun niissä oli se yksityiskohtien määrä niin rosoisen kaunis. Taiteellisilla suunnittelijoilla puuttui mielikuvitus. Bluescreenissä on se haittapuoli että animaattori jos ei ole tarpeeksi luova niin se näkyy. Aidoissa ympäristöissä pystyy somistamaan joka on unohtunut lähes kaikista 3d projekteista.

Vierailija

Kyllä se alkuperäinen Tähtien Sota -trilogia on parhautta. Uudemmissa on jo liikaa erikoistehostehäsellystä.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Uudet on parempia teknisen kehittymisen ansiosta. Niihin vanhoihinhan piti vissiin tulla jar jar binksi, mutta ei tekniikka siihen riittänyt, nii ne sitten pysty vasta laittamaan sen niihin uusiin. Sen takia se eka on paras ku siinä on se hassu jar jar.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

Imperiumin vastaisku on paras. Siinä on synkkyyttäkin. Jedin paluun halinallet ärsyttävät, enkä myöskään tykkää (uuden) ykkösosan kirahvista. Parissa viimeisessä uudessa leffassa ärsyttää tulevan Darth Vaderin nuoren miehen naama. Eikö siihen sen paremman näköistä juippia löytynyt? Tämä toki makukysymys (mikä sitten ei olisi?)

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Useimmat Tähtien sota -fanit pitävät ja pilkkaavat Star Wars Holiday Specialia campina ja kitschinä. George Lucas itse on sanonut, että tuhoaisi sen jokaisen kopion, jos se olisi hänen vallassaan. Ohjelmaa ei ole julkaistu tai esitetty ainoan esityskertansa jälkeen.

http://video.google.com/videoplay?docid ... 0753051544

On toi kyllä aika retarded ohjelma mutta parempi kun indiana jonesin crystal skull.

Vierailija

Deus Ex kirjoitti:

Minne tämä on jäänyt vaihtoehdoista?

Pitäydyin noissa "perinteisissä" vaihtoehdoissa, kuten tein jättämällä ewokkielokuvat pois laskusta. Pirskatti, voisi oikeastaan uudelleenvilkaista nuo ewokkitekeleet. Sinänsä kuuluvat Tähtien Sota universumiin, mutta eivät varsinaiseen elokuvasarjaan.

Vierailija
Barbaari
indiana jonesin crystal skull.

Ko. elokuvan kohdalla ei välillä tiedä katsooko Indianaa vai Pientä taloa preerialla. Hellandyydeli sentään.

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007
Qadesha
Barbaari
indiana jonesin crystal skull.

Ko. elokuvan kohdalla ei välillä tiedä katsooko Indianaa vai Pientä taloa preerialla. Hellandyydeli sentään.

Noita kahta ei voi edes verrata keskenään.

Uusin indiana jones on niin käsittämätön ettei sitä voi käsittää. Ei leffan shaissen takia pysty edes käsittelemään mitenkään ajatuksissa... Ihan hirveä.

Aikasemmat osat olivat legendaa. Pyörivää kiveä, romahtavaa temppeliä ja raidevaunuja jäi pysyvästi popkulttuuriin ja noiden leffojen ansiosta lainattu vaikka missä. Joka kohtaus oli tarkasti suunniteltu ja ovelasti toteutettu.

Uusimmassa, sori spoilaus, mutta pähkinänkuoressa indiana jones pelleili bluescreenin edessä GCI ympäristössä ja lopussa ufomiehet laskeutu ja vei indianan pois.

Oli siinä toinenkin kohtaus joka yritti erottua niin ydinpommi tipahti niskaan niin indiana piiloutui jääkaappiin. Sen jälkeen nousee ylös kattelemaan sitä sienipilveä...

Siis miksi kyseinen tekele on täytynyt tehdä ja raiskata. Vähän samaan malliin kun starwarssitkin raiskattiin mutta paljon törkeämmin... Eieieiei... ...

ET vissiin oli samojen tekijöiden joka raiskataan sitten seuraavaksi...

Southparkin versiokin oli parempi vaikka tuubista näköjään on poistettu se kohtaus alkuperäsenä kun oli liian raaka.

http://www.youtube.com/watch?v=RGBEG9eL ... ted&fmt=18

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007
Qadesha
Imperiumin vastaisku on paras. Siinä on synkkyyttäkin. Jedin paluun halinallet ärsyttävät, enkä myöskään tykkää (uuden) ykkösosan kirahvista. Parissa viimeisessä uudessa leffassa ärsyttää tulevan Darth Vaderin nuoren miehen naama. Eikö siihen sen paremman näköistä juippia löytynyt? Tämä toki makukysymys (mikä sitten ei olisi?)

Mua häiritsee se että se anakin muistuttaa ulkonäöllisesti mun pikkuveljeä. Sitten tämä mcgregor mikäsenytoli muistuttaa erästä tämän kaveria. Sitten vielä kun meillä on sellainen "underground leffafirma" niin ei pysty katsomaan siten etteikö naurettaisi kokoajan kun vaikuttaa niin kotifilmiltä.

Silloin kun olin penska niin starwarsit oli kova juttu vaikka en ollut syntynyt silloin kun leffoja alkoivat tekemään enkä nähnyt niitä teattereissakaan. Starwars-teemat opetti mut piirtämään. Transformereilla jatkettiin kun leffasarja loppui.

Vierailija

Qadesha kirjoitti:

Parissa viimeisessä uudessa leffassa ärsyttää tulevan Darth Vaderin nuoren miehen naama. Eikö siihen sen paremman näköistä juippia löytynyt?

Minulla taas "pisti silmään" Anakinin yleinen karismattomuus. Toisaalta, ehkä tämä oli tarkoituskin, jos Anakin oli tarkoitus esittää epävarmana Palpatinen sätkynukkena.

Vierailija

Barbaari kirjoitti:

Starwars-teemat opetti mut piirtämään.

Oletko omasta mielestäsi taitava piirtäjä? Jos olet, niin onko töitäsi mahdollisuus saada mitään kautta katsottavaksi?

Vierailija

Toisaalta kun (omissa silmissäni) sotisopa tekee Darth Vaderin, niin herää kysymys olisinko pettynyt häntä nuorena esittävän ulkonäköön vaikka olisi ollut minkä näköinen ja oloinen hyvänsä.

- Mutta mikä kumma näissä halinalleissa ja kirahveissa oikein kiehtoo että niitä pitää aina ripotella tarinaan mukaan? Pitää vedota lapsiin?

Juuri tämän takia tuleekin kotona joskus riitaa, kun kumppanini on varsinainen SW-fani ja itse olen keskinkertaisesti Star Trek -fani ja suuresti Farscape-fani. Kuulema "minun" jutuissani on lateksinaamoja, ja itse sitten taivastelen niitä nallekarhuja.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat