Työttömien joukkomuutto Suomeen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mielestäni yhteiskunnan ei tarvitse maksaa penniäkään kenellekään. Ei mitään velvoitetta, oli sitten suomalainen työtön tai ulkomailta Suomeen muuttanut työtön eli ns. maahanmuuttaja.

Se mihin yhteiskunnalla on velvollisuus, on antaa töitä ja maksaa siitä palkkaa. Tämä koskee myös vammaisia ja idiootteja; on yhteiskunnan hyvyyden mittari, että löytyykö heillekin työpaikka. Olen varma että etsintä ei olisi vaikea.

Jopa Stephen Hawking kykenisi leikkaamaan urheilukentän nurmikot ajettavalla ruohonleikkurilla. Ja idiootit voi vaikka maalata seiniä ja aitoja.

Veronmaksajat voisivat pitää turpansa kiinni, koska he saisivat rahoilleen täyden vastineen.

Kommentit (11)

Vierailija

Talvella Stephen Hawking voisi aurata ja jäädyttää luistelukenttiä.

Idiootti voisi maalata sisäseiniä sairaaloissa, kirjastoissa jne. Pitääkö nämä palvelut ostaa kalliilta urakoitsijalta, jos idioottikin selviää siitä muutamalla eurolla ?

Ammattimiehet vaativiin kohteisiin, esim kouluttamaan näitä idiootteja ja tutkimaan kehittämisen edellytyksiä tai kehittämisen edellytysten perustan luomista.

-Maija-
Lektu-Elli
Ja idiootit voi vaikka maalata seiniä ja aitoja.

Mulla olis tossa yksi aita maalattavana. Milloin voit aloittaa?

Vierailija
-Maija-
Lektu-Elli

Sitten kun hinnasta ja väristä on sovittu.

Molemmat on sopimusasioita eli minä haluan myös vaikuttaa värivalintaan. Eikö olekin idioottimaista ? Näin kuitenkin esim parturini tekee minulle.

Vierailija
Lektu-Elli
-Maija-
Lektu-Elli

Sitten kun hinnasta ja väristä on sovittu.

Molemmat on sopimusasioita eli minä haluan myös vaikuttaa värivalintaan. Eikö olekin idioottimaista ? Näin kuitenkin esim parturini tekee minulle.

Että häh? Parturisi haluaa päättää, minkä väriseksi pääsi värjää? Vaihda parturia. Minun parturini ei ole ikinä edes tarjonnut väriä. Riittää, kun sanon "vanhaan malliin", niin parturini leikkaa hiukseni lyhyiksi.

Viinankylväjä
Seuraa 
Viestejä476
Liittynyt15.1.2009

Olen periaatteesta samaa mieltä, vaikka kovasti haiseekin trolli nenään. Kirjoittelin aikoinaan ylös omia parannuksiani sosiaaliturvaan:

1) Työttömyyskorvauksen saanti loppuisi, jos ei ole tehnyt vähintään kuutta kuukautta töitä viimeisin kahden vuoden aikana. Tällöin kunnan/valtion olisi tarjottava työtä niin pitkäksi aikaa, että henkilö tienaa vähintään työttömyyskorvauksen verran rahaa kuukaudessa. Työstä voisi saada potkut normaaliin tapaan, jos ei tee mitään tai on humalassa. Poikkeuksena voisi olla pienten lasten huoltajat ja muut "erikoisryhmät".

--> Julkisella sektorilla on todella paljon työtehtäviä, mihin ei tarvita koulutusta.
--> Työtön voisi mennä myös yksityiselle sektorille valtion palkka-avustuksen turvin mikäli kunnalla ei olisi tarjota töitä.
--> Järjestelmä ehkäisisi syrjäytymistä. Maahanmuuttajat saisivat mahdollisuuden tutustua työelämään ja alkoholistien pitäisi olla selvänä edes muutaman päivän kuukaudesta.
--> Työtön voisi saada jalan oven väliin ja päästä yritykseen kokoaikaiseksi.

2) Sosiaaliturvatoimistosta ei saisi enää rahaa harrastuksiin tai huonekaluihin. Tuntuu älyttömältä, että työttömälle voidaan maksaa jopa rullaluistimet. Mitä porkkanaa on mennä töihin, jos kaikki tuodaan pöytään?

3) Puolison elatusvelvollisuus poistettaisiin, tai ainakin tulorajaa nostettaisiin. Tunnen ihmisiä jotka asuvat yhdessä, mutta toisella on kirjat muualla, koska yhteiset tulot tippuisivat muuten vähintään 600:lla eurolla(netto). Työtön yksinhuoltaja saa kaikki tuet ja lapsilisät sekä sossun edut. Jos pariskunnasta mies menee töihin, tippuvat sosiaalietuudet reilusti. Siinä taas kannustetaan ihmisiä töihin.

4) Työttömyyskorvaus vähenisi pätkätöitä tehdessä vain kolmanneksen tienatusta euromäärästä nykyisen 50 % sijaan. Itselle jäi pätkätöistä aikoinaan bensojen, verojen, tellien ja lellien jälkeen 20 euroa päivässä enemmän käteen, kuin että olisin ollut kotona raapimassa kassejani.

Vierailija

Mihin tarvitaan työvoimaviranomaisia (43000 henk) tai sosiaaliviranomaisia (39000 henk), jos jokaiselle on töitä tarjolla ?

Jos joku perijä, autojoppari tai pokerinpelaaja ei kaipaa tätä rahaa, niin olkoon tekemättä tätä työtä.

Jos joku ei ole kuullut, niin tulevaisuudessa töitä riittää kaikille. On harmi jos joku tekee vain turhaa byrokratiaa eli käsittelee jotain rullaluistinhakemuksien liitteitä.

Vierailija

Itse kannatan edelleen kansalaispalkkaa, kansalaistuloa tai mitä nimeä siitä nyt käytettäisiin, joka korvaisi nykyiset työttömyysturvat ja toimentulotuet. Samalla sen voisi ajatella sairausajan palkaksi ja peruseläkkeeksi vaikkapa pienellä korotuksella. Vapaaehtoisilla vakuutuksilla saisi sitten paremman eläketurvan ja ansiosidonnaisen työttömyysturvan. Jokainen työtunti toisi aina lisätuloja, eli tuloloukut poistuisivat. Veroprogressio poistaisi kansalaistulon pikkuhiljaa tulojen kasvaessa, sillä eihän kyseessä olisi hyvätuloisten lisätulo vaan nykyiset harkinnanvaraiset perusetuudet korvava viimesijainen perusturva. Aikuisopiskelu, vapaaehtoistyöt, keikka- ym. pätkätyöt ym. muuttuisivat turvatummiksi ja kannattaviksi kun ainakin kansalaistulon saisi joka tapauksessa. Kyykyttäminen pois ja tilalle varmuus ja porkkana joka kannustaa tekemään töitä.

Itse en muuten palkkaisi ammattitaidotonta ihmistä maalaustöihin, vaikkei se olekaan mitään rakettitiedettä niin ammattitaito on aina ammattitaitoa, jota ei opita pelkästään lukemalla.

Vierailija

Äänestämällä voit vaikuttaa. Kokoomus pyrkii täystyöllisyyteen, toisin kuin SDP ja muu vasemmisto.

Puheenjohtaja Jyrki Kataisen mukaan köyhyyttä vähennetään kaikkein parhaiten nimenomaan työn verotusta keventämällä. Verotuksen täytyy kannustaa ottamaan vastaan työpaikkoja. Veronkevennykset ovat tärkeitä myös suomalaisen työn hinnan kilpailukyvyn kannalta. Kataisen mukaan valtion tuloveron progressio on liian kireää, jonka takia "palkankorotuksista ei jää perusammateissa paljoa käteen".

Uusimmat

Suosituimmat