Ihmisen rajat, asettaako ne mies, nainen vai neuropsykologi?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Täällä on meneillään ketju: Miehen on asetettava naiselle rajat.

Mies asetellaan tuossa lääketieteen, luonnon ja oletettujen jumalvoimien yläpuolelle. Mies on jotakin mikä tietää Ainoa Oikeat Totuudet ja mies tietää mihin pitää vetää Rajat.

Miksi suotta on lääketiedettä. Miks tehdään jotakin aivotutkimuksia ja etsitään neurologiasta ja yhdistelmästä neuropsykologia vastauksia ihmisyyttä vaivaaviin ongelmiin kun on olemassa Dundefelt ja miehuus jolla ratkotaan yksipuolisesti asiat halki poikki ja pinoon?

Joutaako tiede jo romukoppaan?
Tarvitaanko mahdollisesti jokin Raamttu tai Koraani, mistä voidaan miehisesti lukea lait ja oikeudet ja siinä se sitten on paras malli olla ja elää?
Pitäisikö hylätä tasa-arvopyrkyisyys ja demokratia aikansa eläneinä ja siirtyä parempaan maailmanjärjestykseen, jonka miehet hallitsevat?

Miten on?

Kommentit (15)

Vierailija

Tiede lakkaa kiinnostamasta tasan silloin kun yksilön omat tarpeet on vasakkain muiden ihmisten tarpeiden kanssa ja molemmat haluis toteuttaa itteensä.

Hierarkiassa on monenlaista rajanvetoa ja niitä rajoja siinä säätelee ja asettelee ihmiset.

Mä voin omakohtaisesti todeta että omiin elämänhallintaongelmiini ja tunneongelmiini löytyi vastaus neurologin pakeilta. Hän tiesi mistä on kysymys. Valitettavasti se ei ole poistanut sitä seikkaa että yhä vaan löytyy etenkin miehiä, jotka laittais mut mieluusti vaikka häkkiin ja heittäis häkin meren pohjaan.

Ihmisissä on ominaisuuksia joita ei voi poistaa kotikonstein. Lääketieteellä onneksi on monia vaihtoehtoja usein ja niiden apuna kun on asiantuntijaverksoto niin tulokset voi olla todella hyviäkin.

Vierailija

Yleensä ihmiset asettavat toisilleen rajat, yhteiskunnan toimivuuden kannalta tiettyjä rajoituksia on oltava.

Muissa tapauksissa ihmiset asettavat itselleen rajat, jollakin perusteella.

Vierailija

Tenniskentillä kuohuu - naispelaajaa väitetään mieheksi
Perjantai 22.5.2009 klo 19.02 (päivitetty klo 19.59)

Saksalainen naistennispelaaja Sarah Gronert on keskellä suurta kohua.

Sarah Gronert on joutunut keskelle suurta kohua. (ZUMA PRESS)

Gronert pelin tiimellyksessä! (YouTube)

Saksalaisella tennistähti Sarah Gronertilla oli syntyessään sekä miehen että naisen sukupuolielimet. Kun ihmettelevät katseet pukusuojassa alkoivat ärsyttää, hän leikautti miehen elimensä pois. Siitä on nyt kolme vuotta aikaa, mutta kaikki eivät kuitenkaan hyväksy vieläkään hänen pelaamistaan naisten sarjassa.

- Hän ei ole nainen, hän on mies. Hän syöttää kuin mies, väittää tennisvalmentaja Schlomo Tzoref. Tzoref ei ole yksin ajatustensa kanssa, sillä Gronertin terveydellisen historian tultua julki monet tennismaailmassa kääntyivät häntä vastaan.

Gronert on pelannut kymmenessä WTA-turnauksessa viimeisen kolmen vuoden aikana. WTA:n näkökulma Gronertin pelaamiseen naisten sarjassa on selkeä: Sarah Gronert on oikeudellisesti ja biologisesti nainen.
IL
Lähde: Aftonbladet

Vierailija

Taannoin Madventures-sarjassa tavattiin Intiassa aghori-koulukunnan tantrikkoja jotka pyrkivät pääsemään irti kaikenlaisista henkisistä rajoistaan. Tätä he toteuttavat tekemällä mahdollisimman vastenmielisiä asioita kuten läträämällä eritteiden kanssa, syömällä raatoja, asumalla hautausmailla jne. Muuan aghori tuli matkustavaisille jopa rehentelemään tehneensä useampia murhia ilman että on joutunut edesvastuuseen. Vaikka en itse Intiaa järin diggailekaan, epäilen että kyseinen tyyppi ehkä valehteli, koska valehtelukin voi olla tabu ihmisille jotka pyrkivät jonkinlaiseen "henkiseen valaistumiseen". Vaikealta tuntuu uskoa että edes Intiassa saisi murhailla mielin määrin vaikka olisikin joku pirun fakiiri olevinaan.

Mieheni poltti totaalisesti päreensä tuon aghori-pläjäyksen tiimoilta, sillä hänen mielestään koko touhu oli henkisen kehityksen irvikuva, täyttää saastaa ja roskaa. Itse olen tahollani netissä keskustellut joidenkin ihmisten kanssa jotka ovat melkein ihannoineet aghori-touhua (muistelisin kyllä kuulleeni nimikkeen myös muodossa aghora?) - ja tietenkin harrastelleet Vasemman Käden Polkua jota voi juntisti toki mustaksi magiaksikin kutsua.

Ymmärrän mikä pointti shokeeraamisella voi olla; sillä voidaan ravistella irti luutumia ja ehdollistumia. Mutta se että sukupolvesta toiseen mennään kököttämään sinne paskan päälle istumaan syömään raatoja ynnä muuta on pelkkä dogmi. Se on jotain "hienomman" hengellisyyden dogmia vastustava dogmi, mutta dogmi kuitenkin. Siinä ei ole mitään pointtia, enää.

Jos ihminen haluaa ihan oikeasti kokeilla rajojaan, niin ei sen tarvitse mitään paskan syömistä olla. Laittakaas vaikka miehet päällenne naisten vaatteet ja menkää tuonne pihalle koketeeraamaan, niin kyllä takuulla tulee rikottua rajoja!

Itseäni kiinnostaa miten paljon ihmisen korvien välissä on älyttömiä rajoja joissa ei ole mitään järkeä. Pukeutumisasioissa ne tulevat helpoiten ilmi. Joskus miehellä saa olla pitsiä, joskus ei. Joskus nainen ei saa pukeutua housuihin, joskus saa. Kaikki nuo säännöt ovat aina oman aikansa lapsia, pelkkiä mielivaltaisuuksia vailla mitään syvällisempää sisältöä.

"Kunnon" muslimi voi sanoa että pitää pukeutua säädyllisesti nilkkaa ja rannetta myöten, mutta jos laittaisin päälleni tiukat trikoot, niin tuskinpa se huivi päässäni tekisi minua säädylliseksi muslimin silmissä koska kaikki (olemattomatkin, mutta silti!) kurvini näkyisivät. Tämän vuoksihan pelkkä nilkkaan + ranteeseen asti pukeutuminen ei riitä, vaikka sen Koraaniin luottaen pitäisi riittää. Kunnon musliminaisen pitää pukeutua rumaan ja kapeaan takkiin tai kaapuun, mieluiten mustaan, jonka alta ei näy onko mies vai nainen.

Kun vaatimusten tielle lähdetään, mikään ei riitä. Kyttääjiä ja veljensä/sisarensa vartijoita kyllä riittää! Omat rajani kulkevat siinä että eläviä olentoja ei vahingoiteta eikä ainakaan turhaan kiduteta, jos niitä tapetaan ravinnoksi ja muiksi tarvikkeiksi. Sen vuoksi olen syönyt pääni nähdessäni viimeaikoina tv-juttuja jossa urhot elvistelevät sillä kuinka syövät eläintä elävältä (idässä, tietenkin). Mieheni huomautti juuri että syöväthän eläimetkin toisiaan elävältä, mutta minun moraalini vaatii ihmiseltä enemmän. Vaikka kaikki maailman muut ihmiset söisivät eläimiä elävältä niin että nämä vain rääkyvät tuskissaan, niin minä en siihen haluaisi ryhtyä vaikka kuolemalla uhattaisiin. Siinä on minun rajani, ainakin toistaiseksi!

Toivoisin että ihmiset laittavat itse itselleen rajoja ja ne olisivat järkeviä. Minun rajani siitä että olentoja ei kiduteta ei ehkä jonkun (kyynikon) mielestä ole perusteltavissa mitenkään (muuten kuin että minä en halua sitä rääkynää kuunnella tai nähdä kun elävästä eläimestä puuttuu pala keskeltä!) Ehkä samaistun liikaa eläviin ja hengittäviin olentoihin - aivan yksi lysti, mutta tämä raja on minulle rakas.

Ne jotka eivät rajoita itse itseään tulevat kyllä muiden rajoittamiksi, ennemmin tai myöhemmin. Vaikka siihen menisi vuosikymmeniä (kuten insesti-isien tapauksissa), niin kuitenkin.

Vierailija

En ole varma luinko kysymyksesi oikealla tavalla mutta vastaanpa vain:
Kyllähän tuo menee kiihkofeministeilläkin välillä yli. Lähes samanlaiseksi kirjoitteluksi mediassa.

Vierailija
Pinky&Brain
En ole varma luinko kysymyksesi oikealla tavalla mutta vastaanpa vain:
Kyllähän tuo menee kiihkofeministeilläkin välillä yli. Lähes samanlaiseksi kirjoitteluksi mediassa.

Nii-i, mutta mitä sitten?
Ei kukaan ole väittänyt missään että jossain mitään täydellisiä ihmisiä olis, tjms.
Pahinta olis tietenkin jos se neuropsykologi olis kiihkofeministi, hui! Mutta oletetaan ettei olis, että olis vaikka biseksuaali eikä olis kiinnostunut sukupuolittamisesta ja olis oikea aivotutkija ja hallitsis lisäks ratkaisuskeskeisen psykologian metodit.

Tarvittais siinä rajojen, normien vääntötalkoissa monia muitakin, esmes. sosionomeja ja yhteiskuntatutkijoita.

Vierailija

Tenniskaunotar pienentää rintojaan noustakseen huipulle
Maanantai 25.5.2009 klo 19.15

Simona Halep on valmis radikaaliin ratkaisuun.

Suuret rinnat haittaavat Simona Halepin pelaamista. (GETTY IMAGES)

Romanialainen tennislupaus Simona Halep sai aiemmin keväällä huomiota suurten rintojensa takia. Nyt 17-vuotias Halep on Aftonbladet-lehden mukaan päättänyt pienentää rintojaan leikkauksella.

- Menetän niiden painon takia nopeutta. Pelaaminen on työlästä rintojeni takia. Ne viivyttävät minua, hän kertoi romanialaiselle Prosport-sivustolle.

Leikkaus olisi tarkoitus toteuttaa kesällä tai ensi vuonna. Hän on jo käynyt lääkärintarkastuksessa asian tiimoilta.

Halep on tällä hetkellä maailmanlistalla sijalla 264. Hän voitti viime vuonna Ranskan avointen tyttöjen mestaruuden.
IL

Vierailija

Voishan jollakulla uroksellakin olla ihan hervottoman kokoiset pallit ja niistä olis haittaa jossain suorituksessa, mutta.. mitä sitten?
Vai.. onko idea selittää että luonto asettaa rajat?
Eikö ihminen ole kuitenkin osa luontoa ja kykene muokkaamaan kaikenlaista, niin rintoja kuin lääkitsemään päätä, yms.
Tehdäänhän niitä aivoleikkauksiakin.

Vierailija

Se on mies joka ne rajat asettaa. Naiset eivät vaan tunnu olevan yhtä järkeviä. Ja tämän takia mies ja nainen eivät ole tasa arvoisia.

Vierailija
kärki
Se on mies joka ne rajat asettaa. Naiset eivät vaan tunnu olevan yhtä järkeviä. Ja tämän takia mies ja nainen eivät ole tasa arvoisia.

En minä ainakaan ymmärrä, miksi muka sillä olisi jotain erityistä merkitystä, että satun olemaan mies. Ainakaan järjen käytön suhteen. En usko, että olisin sen vuoksi yhtään järjellisempi olento. Tuollaisen väittäminen olisi vain onnetonta tyhjänpäiväiväistä pullistelua.

Vierailija
kärki

Trollaa mummoos.

Vierailija
tislauskolonni
kärki

En minä ainakaan ymmärrä, miksi muka sillä olisi jotain erityistä merkitystä, että satun olemaan mies. Ainakaan järjen käytön suhteen. En usko, että olisin sen vuoksi yhtään järjellisempi olento. Tuollaisen väittäminen olisi vain onnetonta tyhjänpäiväiväistä pullistelua.

Tarkoitin että yleensä asia on näin.

Vierailija

Itse näkisin homman niin että parisuhteessa on tärkeää että molemmat osapuolet osaavat asettaa rajoja, niin että toinen ei pääse jyräämään toista. Jotta molemmat pääsevät toteuttamaan itseään.
Toista on osattava kunnioittaa ja on osattava pitää puoliaan.
Se on kyllä ehdottomasti taitolaji.

Uusimmat

Suosituimmat