Tonnikalasäilyke epäilyttää

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tässä tulin miettineeksi, että onko vika minun päässä vai oikeasti tonnikalassa. Jo mones kerta ostan Eldoradon tonnikalapurkin ja usein kun ostan "hienonettuna öljyssä", niin sattuu sisältö olemaan pahan makuista. Äsken söin yhden sellaisen ja maku oli hirveä. Syötyäni tuntui kuin olisin syönyt ulostetta. Joskus maku on ollut kieltä kirveleväkin Koskaan ei ollut maha sekaisin kuitenkaan.

Onko siis kukaan huomannut saman? "Paloina" purkissa sattuu normaalina, mutta muistan pari tapausta kun sattui huonona. Vaalea tonnikala on aina ollut normaalimakuinen.

Mietin, jos ottaisin muutaman purkin ja veisin johonkin tutkittavaksi labraan. Budjetti näyttää kuitenkin punaista. Entäs jos jollakin teistä on samoja kokemuksia, niin ehkä voisitte tutkia, vaikka omilla taidoilla kun on tieteen harrastaijia täällä. Minulla itsellä olisi syytä epäillä laadun valvontaa, vaikka pakki ei sekaisin vielä mennyt. Muistan että vuosi, tai pari sitten maku oli ihan normaali kaikista purkeista.

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Hiutaletonnikalaan on käytetty kaikki huonoimmat osat tonnikalasta. Se halvin tonnikala on todellakin pahaa. Olen pilannut yhden ruokani sillä.

Vierailija
kabus
Hiutaletonnikalaan on käytetty kaikki huonoimmat osat tonnikalasta. Se halvin tonnikala on todellakin pahaa. Olen pilannut yhden ruokani sillä.

Joo. Todennäköisesti se selittyy sillä. Ja toivottavasti se selittyy sillä.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Tonnikalassa on sellaiset kyljissä kulkevat veriset osat (kuljettavat happea), jotka maistuvat p:lle. Ne pitäisi poistaa, mutta jauhemössöönhän ne toki mukaan varmaan tungetaan, joa ei tilaajan kanssa muusta ole sovittu.

Pitääkö niitä sitten ostaa, jos ne ei maistu?

Vierailija
Volitans
Tonnikalassa on sellaiset kyljissä kulkevat veriset osat (kuljettavat happea), jotka maistuvat p:lle. Ne pitäisi poistaa, mutta jauhemössöönhän ne toki mukaan varmaan tungetaan, joa ei tilaajan kanssa muusta ole sovittu.

Pitääkö niitä sitten ostaa, jos ne ei maistu?

Ok, asia selvä. Kiitän! No pitää ostaa kun pitää yrittää saada protskua jostain Nyt ainakin se hiutalemössö jää varmasti ostamatta tulevaisuudessa. Kuitenkin muistan varmasti, että pari vuotta sitten ei tullut vastaan tuota huonomakuista. Liekö talouskriisi, tai muistikriisi... lottokriisi...

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Dost

Ok, asia selvä. Kiitän! No pitää ostaa kun pitää yrittää saada protskua jostain

Harri Holkeria lainatakseni: syö silakoita.

Myös muikut ovat edullisia, hyvän makuisia ja taatusti terveellistä ja ekologista purtavaa.

Molemmat kalat ovat erittäin helppoja valmistaa, ja jos et jaksa valmistaa niin ripottele suolaa päälle ja syö sellaisenaan.

Muikut: vedä päät irti varovasti niin, että sisälmykset lähtevät mukana (tätä kun on tehnyt kymmenelle kalalle ja tajuaa idean, se alkaa jo sujua), huuhtele kalat. Pyörittele ne ruisjauhosta ja suolasta tekemässäsi sekoituksessa (maista että suolapitoisuus on oikea). Paista muikut nopeasti kuumalla pannulla voissa.

Silakat: puhko kuten muikut (voit joutua ainakin isommista silakoista avaamaan vatsan esim. taloussaksilla ja poistamaan sisälmykset). Paista voissa ja mausta suolalla.

Nam.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

kuningas
Seuraa 
Viestejä1246
Liittynyt10.12.2007

Ainakin Pirkka siirtyi juuri tonnikalassaan keltaevästä johonkin vähemmän harvinaiseen. Tämä luultavasti laskee säilykkeen tasoa.

War doesn't determine who's right but who's left.

There is no such thing as an atheist in a foxhole.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
kuningas
Ainakin Pirkka siirtyi juuri tonnikalassaan keltaevästä johonkin vähemmän harvinaiseen. Tämä luultavasti laskee säilykkeen tasoa.

Mistä tuon voi todentaa? Olen aina ollut siinä uskossa, ettei millään tuottajalla ole varaa pistää keltaevätonnikalaa purkkisäilykkeeseen. Yleensä kai ne purkkisäilykkeet on bonitoa tai vastaavaa, jotka tarkalleen ottaen eivät edes ole tonnikaloja.

Vierailija

Pirkka-lehdestä...? Jos uskoo lehden sanaan.

Meillä eivät isot kissat syö lainkaan tonnikalaa, nuorin syö, mutta ei hiutaletonnikalaa. Taannoin oli oksentanut palatonnikalatkin sänkyyni. (En tosin kissoille näitä ostelekaan, mutta jos en käytä itse koko purkkia esim. paellaan, niin olen laittanut tyrkylle.)

Mitä kissa ei syö, siinä voi olla jotain vikaa.

Ainakaan Prismassa pala- ja hiutaletonnikalan hintaero ei tainnut olla kummoinenkaan jonkun tietyn merkin kohdalla. Aina palaa, jos vain löytyy!

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Qadesha

Mitä kissa ei syö, siinä voi olla jotain vikaa.

Ainakin ihmisille tarkoitetussa tonnikalassa on suolaa. Ei kannata kissalle syöttää.

Vierailija

Pirkan cilitonnikalaa käytän abban tomaattitonnikalan kanssa. Cilillä maustettu on liiankin tulista ja abbalainen laimentaa tulisuutta. Kyllä niissä eroja on.

kuningas
Seuraa 
Viestejä1246
Liittynyt10.12.2007
Aweb
kuningas

Mistä tuon voi todentaa? Olen aina ollut siinä uskossa, ettei millään tuottajalla ole varaa pistää keltaevätonnikalaa purkkisäilykkeeseen. Yleensä kai ne purkkisäilykkeet on bonitoa tai vastaavaa, jotka tarkalleen ottaen eivät edes ole tonnikaloja.

Olisikos ollut juttu viimeisessä Pirkka lehdessä joitain viikkoja sitten.

Muoks. Lisäksi Hannu Salmi sanoo blogissaan 2007: Pirkka-tonnikala on keltaevätonnikalaa (Thunnus albacares), joka voi kasvaa yli kaksimetriseksi vonkaleeksi.
http://hannusalmi.blogspot.com/2007/07/ ... ikala.html

War doesn't determine who's right but who's left.

There is no such thing as an atheist in a foxhole.

Vierailija
agent082
Saako alle eurolla enää purkkia? Pitää siirtyä pian opiskelijoiden tonnikalasta kaviaariin.

Saa, mutta se on sitä hiutaleskeidaa.

Rainbow chilitonnikala maksaa euro viissenttiä.
Kerrankin tuote, joka on tulista niin kuin pitää.

Vierailija

Itse en ole hiutaletonnikalaa ostanut kyllä pitkään aikaan juuri tuon takia että siihen käytetään mitä tonnikalaa paloista purkista jää.

Vierailija

Itse en ole vuosikausiin ostanut hiutaletonnikalaa. Se on PAHAA.

Edes pizzaan en sitä kelpuuta, vaan ostan aina tonnikalaa paloina öljyssä.

Hiutaletonnikalasta tulee mielikuva, että tonnikalatehtaalla vedetään "säpäleet" lattialta lastalla, joka sitten myydään köyhille. Jak. Perkuujätettä, sanoisin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat