Roskat ja muut ötökät silmissä

Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Tänää, ku heräsin nii mulla läky semmone läpinäkyvä hämähäkkimäinen/muurhainentyylinen ötökkä silmässä, se näytti kipsuttelevan siellä, mutta ei oikein päässy eteenpäin. Sitten mää räpsyttelin nii se näytti kuolleen. Mikäköhän se oli? Pölypunkkiko?

Ny näkyy vaa jotai mustia roskia siellä täällä. Taitaa olla kuolleita ihosoluja. Lähteekö ne joskus? Taitaa lähteä kyynelten mukana...pitäs ruveta itkemään, mutta ei ny itketä. Täytyy jossai vaiheessa tuijottaa peiliä liikuttamaatta silmiä, nii tulee.

Näättekö te mitään roskia yms. näkökentässä?

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Kommentit (11)

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Näättekö te mitään roskia yms. näkökentässä?
Ei pitäisi mitään mustia roskia näkyä. Huuhtele silmä vedellä niin eivätköhän katoa.

Vierailija

Kyllä niitä itse asiassa näkyy, eikä huuhtelu taida ainakaan kaikkiin riittää. Osa niistä "roskista" on ilmeisesti silmän sisällä lilluvaa irronnutta solukkoa, näin ainakin muistan itse lukeneeni. Itselläni on jo toistakymmentä vuotta näitä lillujia ollut, eikä ne ole mihinkään häipyneet. Näin kesän valoisuudessa tulee jatkuvasti "harhanäkyjä", kun sitä luulee näkevänsä liikettä silmäkulmassa vaikka kyse on juuri näistä "roskista" jotka liukuu näkökentässä.

Englanninkielisessä wikissä on juttu näistä sanan floater -alla.

Vierailija
iileskotti
Kyllä niitä itse asiassa näkyy, eikä huuhtelu taida ainakaan kaikkiin riittää. Osa niistä "roskista" on ilmeisesti silmän sisällä lilluvaa irronnutta solukkoa, näin ainakin muistan itse lukeneeni.

Nehän ovat läpinäkyviä, eivät mustia.

Vierailija
ville-v
iileskotti
Kyllä niitä itse asiassa näkyy, eikä huuhtelu taida ainakaan kaikkiin riittää. Osa niistä "roskista" on ilmeisesti silmän sisällä lilluvaa irronnutta solukkoa, näin ainakin muistan itse lukeneeni.

Nehän ovat läpinäkyviä, eivät mustia.

Eivät ne läpinäkyviä sinällään ole, ne vain eivät peitä isoa osaa näkökentästä. Kyllä ne vaaleaa taustaa vasten ihan mustilta näyttää kun ne tuossa näkökentässä liukuu. Välillä hätkähtää, kun näköaisti tulkitsee tuon liikkeen oikeaksi, niin kuin hyönteiseksi pään vieressä tms. Että kyllä ne isoimmat sen verran tummia ovat.

Kulaushaikara
Seuraa 
Viestejä1023
Liittynyt27.4.2009

Jotain sarveiskalvon samentumia kuulemma. Hyvä kun muistutit! Unohdin kertoa tänään niistä ystävälleni, joka opiskelee vyöhyketerapiaa. Nimittäin nuo roskat ovat jo vuosikymmeniä häirinneet näkökenttääni ja nyt ovat vain lisääntyneet... Silmälääkäri sanoi, että ovat tavallisia eikä niille voi mitään. Tämä ystäväni taas väittää, että niitä voi parantaa homeopatialla tai vyöhyketerapialla... en muista kummalla. Joka tapauksessa antaa hänen hoitaa, katsotaan sitten pystynkö kuvittelemaan ne pois!

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Höh. Googlasin noista rämmäleistä näkökentässä ja tänne tuli osuma. Eihän tästä foorumista pääse eroon vaikka sen vasiten napsahuttaa kiinni.

Tarttee tilata varmaan neurologilta ja silmälääkäriltä tunnin välein aika noitten rämmäleitten takia. En vaan saa päätettyä, että kummin päin.

.

- Ubi bene, ibi patria -

Vierailija
Kulaushaikara
Jotain sarveiskalvon samentumia kuulemma. Hyvä kun muistutit! Unohdin kertoa tänään niistä ystävälleni, joka opiskelee vyöhyketerapiaa. Nimittäin nuo roskat ovat jo vuosikymmeniä häirinneet näkökenttääni ja nyt ovat vain lisääntyneet... Silmälääkäri sanoi, että ovat tavallisia eikä niille voi mitään. Tämä ystäväni taas väittää, että niitä voi parantaa homeopatialla tai vyöhyketerapialla... en muista kummalla. Joka tapauksessa antaa hänen hoitaa, katsotaan sitten pystynkö kuvittelemaan ne pois!

Ei liene mitään mitä homeopatia tai vyöhyketerapia ei paranna, ellei sitten riippuvuutta edellämainituista.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
Kulaushaikara
Joka tapauksessa antaa hänen hoitaa, katsotaan sitten pystynkö kuvittelemaan ne pois!

raportoi tänne sitten, kävi miten kävi.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
Riemuidiootti

Ei liene mitään mitä homeopatia tai vyöhyketerapia ei paranna, ellei sitten riippuvuutta edellämainituista.

onhan se mukavaa, jos vaihtoehtohoidot parantavat jotain sellaista mitä silmälääkäri ei osaa.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Vierailija
taucalm
Riemuidiootti

onhan se mukavaa, jos vaihtoehtohoidot parantavat jotain sellaista mitä silmälääkäri ei osaa.

Riemiksen vitsi taisi mennä sinulta vähän ohi.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Housessa ole pari vuotta sitten jakso, jossa pikkupoika oli tullut täysin hulluksi. Selvisi sitten lopulta, että tämä oli mennyt laittamaan leikkiessään ulkona hiekkaa suuhunsa. Hiekan mukana oli mennyt madon munia pojan elimistöön ja lopulta madon olivat syntyneet sarveiskalvolle. Poikahan näki vain matojen liikkeen, ja panikoi tätä. Jollain lääkkeellä madot sitten tapettiin, ja jämät poistuivat luonnollista tietä.

Vissiin vähän fiktiota, mutta ei se oikeasti ole hyvä juttu jos silmään menee jokin eläin. Itselläni ainakin iskisi paniikki. Sellaisessa tapauksessa jopa minä lähtisin lääkärille tarkastuttamaan itseni.

Muutama asia silmissä askarruttaa:

- Mitä tapahtuu ainekselle, joka joutuu silmämunan taakse? Pakostihan sinne kertyy moskaa?

- Miten itsensä saa pitämään pakosti silmäluomet auki, kun ensiapuna puhdistaa silmää silmähuuhdepullolla?

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Uusimmat

Suosituimmat