Ystäväni tuoksuu

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Siis suoraansanoen ystäväni (naishenkilö) tuoksuu erittäin hyvältä ja vielä luontaisesti. Hän joskus valittaa, kun kaikki kyselevät: "Tuoksut hyvältä. Mitä hajuvettä käytät?" ja jopa toiset naisetkin.

Mikä voi saada aikaan tämmöisen tuoksun, että kaikki ihastuvat siihen? Onko se jonkin hormonin luontainen vaikutus vai meneekö se jo perimän puolelle?

Kommentit (3)

Kulaushaikara
Seuraa 
Viestejä1023
Liittynyt27.4.2009

Japanilaiset kuulemma valittavat, että eurooppalaiset haisevat happamalle maidolle, koska täällä käytetään niin runsaasti maitotuotteita (etelässä juustoja). Syömämme ravinto siis tuoksuu sekä hengityksessä että iholla. Varsinkin valkosipulilla tämä on helppo kokeilla: syö joka päivä kynsi raakana, niin huomaat, että haju tulee ihon läpi! Mutta siihen tottuu, eikä parin viikon jälkeen haise yhtään, vaikka söisi kuinka paljon valkosipulia!

Mikä siis on tuttavasi salaisuus, siihen en ota sen enempää kantaa. Arvaukseni on ravinto ja yksilölliset tekijät, onhan joka ihmisellä ominaishajunsa. Mutta olen saanut kuulla samanlaisen kohteliaisuuden itsekin. Hajusteita on nykyään JOKA paikassa, joten shampoo tai huulirasvakin voivat tuoksua.

Vanhat ihmiset usein haisevat erittäin pahalle. Olen miettinyt onko se pelkkää pesemättömyyttä vai kenties lääkitys tekee sen tai vain kehon tukkeutuminen kaikella kuonalla?

Olet varmaankin joskus lukenut fiktiivisen kirjan Parfyymi?

Vierailija
Kulaushaikara
Japanilaiset kuulemma valittavat, että eurooppalaiset haisevat happamalle maidolle, koska täällä käytetään niin runsaasti maitotuotteita (etelässä juustoja). Syömämme ravinto siis tuoksuu sekä hengityksessä että iholla. Varsinkin valkosipulilla tämä on helppo kokeilla: syö joka päivä kynsi raakana, niin huomaat, että haju tulee ihon läpi! Mutta siihen tottuu, eikä parin viikon jälkeen haise yhtään, vaikka söisi kuinka paljon valkosipulia!

Mikä siis on tuttavasi salaisuus, siihen en ota sen enempää kantaa. Arvaukseni on ravinto ja yksilölliset tekijät, onhan joka ihmisellä ominaishajunsa. Mutta olen saanut kuulla samanlaisen kohteliaisuuden itsekin. Hajusteita on nykyään JOKA paikassa, joten shampoo tai huulirasvakin voivat tuoksua.

Vanhat ihmiset usein haisevat erittäin pahalle. Olen miettinyt onko se pelkkää pesemättömyyttä vai kenties lääkitys tekee sen tai vain kehon tukkeutuminen kaikella kuonalla?

Olet varmaankin joskus lukenut fiktiivisen kirjan Parfyymi?

Hän ei syö normaalia ruokaa kummosempaa, inhoaa valkosipulia, juo vähän maitoa, syö paljoakaan juustoja ja ei käytä hammastahnaa kummempaa "hajustetta". Eli lopussa käteen jääkin pelkkä ominaistuoksu. Helevetti mikä plikka, tihkuu lähes pelkkiä feromoneja :E

Ja nähnyt elokuvan.

Uusimmat

Suosituimmat