Närästys

Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Hitsi, mulla on aika kova närästys, miten mää saisin tän loppumaan? Onko jotai poppaskonsteja? Ei oo samariiniakaa, nii ei sitäkää voi ottaa. Taino on, mutta se on 3 vuotta vanhaa..en halua mitään oksennustautia syömällä vanhentuneita lääkkeitä.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Hitsi, mulla on aika kova närästys, miten mää saisin tän loppumaan? Onko jotai poppaskonsteja? Ei oo samariiniakaa, nii ei sitäkää voi ottaa. Taino on, mutta se on 3 vuotta vanhaa..en halua mitään oksennustautia syömällä vanhentuneita lääkkeitä.

Laimenna happo emäksisellä. Maitoa kannattaa kokeilla, mutta kun se ei sekoitu helposti happameen niin lasi maitoa ja lasi vettä voi olla hyvä lähestymiskeino.

Vierailija
TERÄS NALLEPUH

Ei samariini pilaannu, heitä huiviin vaan. Korkeintaan on tehotonta. Ei siihen ainakaan bakteerikantaa ole kasvanut.

Vierailija

Narskutteles hiukan kuiviltaan kauraryynejä.
En tiä mikä on tehoaine mutta jostakin oon tuon vanhankansan konstin aikoinaan oppinut ja mulla se tepsii.
Ei se ainakaan pahenna.

Kulaushaikara
Seuraa 
Viestejä1023
Liittynyt27.4.2009

Vanha kansa laittoi veteen ruokasoodaa ("suutaa" sanoi mummoni) ja toimi kuten Samarin. Taitaa olla samaa tavaraakin? En suosittele pitkäaikaiseen käyttöön, sillä ei se poista sitä alkuperäistä aiheuttajaa.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Täytyy seuraavaksi kokeilla jos joskus tuloo, niin noita muita ehdottamianne jutskia, tuota kauraryyni jutskaa ja sitten soodaa.

Samariini koostuu pääasiassa vissiin jostain hedelmäsuolasta. ainakin takakannen mukaan. Meinasin pyytää äiteä ostamaan samariinia, mutta enpä viitsinytkään, kun nämä normikonstitkin näyttävät tepsivän närästykseen, niin miksipäs sitä turhia erillisiä litkuja ostamaan niiden vaivojen korjaamiseksi.

Ehkä tuo kuivakaurahiutale toimii samalla tavalla mitä hedelmäsuola, eli sitomalla happoa. Tosin hedelmäsuola myöskin neutralisoi sitä, sen takia se vaikuttaa nopeasti ja tehokkaasti.

Pubi
TERÄS NALLEPUH

Laimenna happo emäksisellä. Maitoa kannattaa kokeilla, mutta kun se ei sekoitu helposti happameen niin lasi maitoa ja lasi vettä voi olla hyvä lähestymiskeino.

En eilen kerenny lukea kuin tämän viestin, kun piti mennä kattoo telkkua, mutta onneksi vilkaisin, sillä tämä lasillinen maitoa ja toiseen lasiin vettä oli todella toimiva tapa. En osaa sanoa tarkkaa aikaa että milloin lakkasi, mutta oli se siinä 10-30 minsan välillä, ehkä 15 minsaa kun se närästys lakkasi kokonaan. Otin muutaman lasillisen myöhemmin uudestaan, että varmasti lähti.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Kulaushaikara
Vaihda ruokavalio.

Minulla on ihan ok ruokavalio. Suolaa en nykyään laita ruokaan juuri ollenkaan, vaan sen tilalle olen laittanut chili jauheen, joka käy ihan kaikkiinruokiin mihin suolakin käy. Tai ainakin lähes. Pääasiallinen suolanlähde nykyään onkin minulla sipsit.

Varmaan tuli siitä, että mää olin makuultani syönnin jälkeen, ku olin taas tosi pipi eilen.

Vierailija

Voimakkaat mausteet, kuten chili, eivät välttämättä käy jos on vatsahappojen kanssa ongelmia.

Kaurahiutaleet kuten jo mainittiin ja mielellään mustikkasoppa niiden kanssa (sotkee ja syö) rauhoittaa vatsaa.

Happovaivoja (tahi katarria/gastriittia) ainakin vatsassa, kenties myös ylempänä kehossa aiheuttavat mausteiden lisäksi tee, kahvi, rasvaiset ruoat, alkoholi, särkylääkkeet ja kuulema myös tupakka. Lääkkeet varsinkin helposti ärsyttävät vatsalaukun limakalvoa ja sitten siinä alkaa happo tuntua ikävästi.

Näin ainakin oman kokemukseni mukaan. Toisilla voi olla toisin.

Toope
Seuraa 
Viestejä23157
Liittynyt23.7.2006

Närästys voi olla myös sydänkohtauksen oire, joten taitaa Teräs Nallepuh olla historiaa.

No ei sentään, mutta onhan jatkuva närästys vähintäänkin merkki siitä, että ruokavalio ei ole kohdallaan.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija
Toope
Närästys voi olla myös sydänkohtauksen oire, joten taitaa Teräs Nallepuh olla historiaa.

No ei sentään, mutta onhan jatkuva närästys vähintäänkin merkki siitä, että ruokavalio ei ole kohdallaan.

Äläs ny.. Toki sydänvaivoihin voi liittyä närästystä mutta ei närästys mitenkään automaattisesti eikä yleensäkkään liity sydänoireisiin.
Mahahapot jostakin syystä vaan tuppaa ruokatorveen, syitä voi olla monia.

Mulla vaikuttaa liian rasvainen. Upporasvassa paistettuja ruokia en juurikaan syö just sen takia että ne alkaa närästää. Takuuvarman närästyksen saisin jos joisin vahvaa kahvia mihin olisin lorauttanut aimoannoksen kuohukermaa ja tempaisisin samaa kyytiä pari oikein rasvaista munkkia.
Rasva jysäyttää sappinesteet vauhdilla liikkeelle ja maksakaan ei tykkää liiasta rasvasta.
Mahahapoilla on aika urakka käsitellä rasvaa ja loppujenlopuksi rasva sitten kerääntyy elimistöön. Ihan turhaa sitä ahmia.

Sipseissä on rasvaa ja ne on muutenkin epäterveellistä evästä. Sopivat vain pieninä annoksian herkutteluun ja mieluiten jonkun, vaikka tuorekasvisten kanssa dipattavaksi. Niitä jos paapottaa menemään ison pussillisen niin kyllähän siitäkin närästyksen saa.

Mä käytän ihan kohtuudella suolaa eikä se haittaa.

Lapsena ja nuorean mua kans närästi aina mutta ei nykyään enää kovin usein. Stressikin vaikuttaa. Mulla liika stressi laittaa kehon ihan sekaisin. Se on pahin viholliseni.

Vierailija
Toope

Itsellä närästi joku 2-3 vuotta putkeen liki päivittäin, lopetin tupakanpolton ja nyt ei ole närästänyt 7 kuukauteen. Että ei se välttämättä aina ole ruokavaliosta, sitä en ole muuttanut.

Niin ja jos toisinaan närästää niin suosittelen pepcid duo pillereitä, närästys lähtee n. 20 sekunnissa eikä palaa siihen 12 tuntiin.

Vierailija
TERÄS NALLEPUH

Minulla on ihan ok ruokavalio. chili jauhe

Närästys voi johtua chilijauheesta, se voi vaurioittaa limakalvoja suurehkoina pitoisuuksina.
Jos vaiva on jatkuva, syynä on ehkä refluksitauti, palleatyrä tai röyhtäily pötsi täynnä makuuasennossa.

RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973
Liittynyt18.2.2009

Pönni.On kovin virallisterveellistä väittää rasvaa kaikkeen syylliseksi.Minä taas VHH:laisena voisin lähteä uskontohurmaisesti syyttään hiilihydraatteja ja viljoja.Ja omalla kohdallani asia kyllä näin onkin.En ole ikinä ollut kova närästelemään,mutta nykyään sitä ei tapahdu ikinä.Rasvaa menee.Paljon.

"Mulla vaikuttaa liian rasvainen. Upporasvassa paistettuja ruokia en juurikaan syö just sen takia että ne alkaa närästää."
-eipä tu mieleen mitään upporasvassa paistettua,jossa se rasva olisi suurimmassa roolissa.Siis ainakin tommosessa snagaritavarassa ei todellakaan ole rasvaa kovin suurta määrää itse päätuotteeseen verrattuna

"Takuuvarman närästyksen saisin jos joisin vahvaa kahvia mihin olisin lorauttanut aimoannoksen kuohukermaa ja tempaisisin samaa kyytiä pari oikein rasvaista munkkia."

-mistä saa rasvaisia munkkeja.Saattaisin jopa maistaa toisinaan vaikka VHH:lla olenkin.
tuossa joidenkin munkkien ainesosaluetteloa pikasella etinnällä

http://www.elosenleipomo.fi/tuotteet/kahvileipa
/possumunkki-240g.html

http://www.elosenleipomo.fi/tuotteet/ka ... -240g.html

Aikas myöhäisessä vaiheessa tulee käytetyissä aineissa rasva.Eikä rasvassakeittäminen/paistaminenkaan paljon tuotteisiin rasvaa jätä(eihän grilleilläkään o varaa koko ajan sitä lisäillä,saati tarvetta)

Tän linkin takaa näkyy ko.leipomon kaikki munkit;suurimmillaan tais olla 22g/100 rasvaa.Enpä ole itekään rasvaseen munkkiin törmänny.

tekis mieli väittää että ne HH:t korventaa.Tosi moni tuttavani kuka valittaa "rasva närästää" syö tosi vähä rasvasesti,ja kuvittelee sit yhen vehnäsen viinerin jälkeen että se on se RASVA!!se RASVA...

"Rasva jysäyttää sappinesteet vauhdilla liikkeelle ja maksakaan ei tykkää liiasta rasvasta."
-????.Hiilareistako maksa sit tykkää?Kumma että suomen ruisleipä-perunakansalla on niin paljon rasvamaksasairautta....aiheuttaakohan se 'kevyt sipaisu' margariinia sen rasvamaksan?

"Mahahapoilla on aika urakka käsitellä rasvaa ja loppujenlopuksi rasva sitten kerääntyy elimistöön. Ihan turhaa sitä ahmia."
-kerääntyy elimistöön rasvaa.väärin syömällä.minä,jo ennestään aika sopusuhtanen olen rasvaa ahmimalla niitä ennestään kertyneitä sulatellu pois ison läjän.

"Sipseissä on rasvaa ja ne on muutenkin epäterveellistä evästä."
-on niissä rasvaa.Mutta ei mitenkään merkittävästi.(laskennallisesti ehkä reilut 40% kokonaisenergiasta tulee rasvasta riippuen sipsistä??).Jos mulle tuis närästys sipseistä(joita en kyllä kovin usein syö).syyttäsin kyllä keinotekoisia aromeita,lisättyjä rakenteenparantajia,aromivahventeita..mutta en ehkä perunaa(koska sen osuus on säälittävän pieni niissä maustetuimmissa versioissa).Epäterveellistä evästä ne on,siitä olen samaa mieltä.

"Mä käytän ihan kohtuudella suolaa eikä se haittaa."
-tästäkin olen samaa mieltä.Käytän kohtuu paljonkin suolaa,kun en leipää syö enkä valmisruokia.Aika reilullakin kädellä mineraalisuolaa ripsotan.Suolasta tulee helposti "syntipukki" kun se ilman muuta kirveltää jo ennestään viljoilla rikkirevityissä putkissa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat