Apua directX ongelmaan

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olin pelaamassa call of duty 4:ta ja kaverini vahingossa kompastui tietokoneeni päälle ja tietokone sammu. Laitoin uudestaan päälle ja pistin pelin uudestaan päälle mutta nyt grafiikka näyttää tosi kummalta ja tietokone jäätyy. Mikään 3d-peli ei toimi ja kaikki jäätyy. Yhdessä pelissä se rupes valittaa jostain directX errorista.
Olen kokeillut hakea uudet ajurit grafiikkakorttiin mutta ei auttanut. Samoin olen hakenut directX mutta se ei suostu instaloimaan sitä sen vanhan päälle koska kummatkin on yhtä uusia. Miten saisin tämän ongelman pois. Kun en osaa edes ottaa directXää pois

Kommentit (6)

Vierailija

Aja chkdsk/f tai vastaava. Tiedostoselaimessa klikkaa c-asemaa oik.näppäimellä ja properties. Siellä on joku levyn tsekkaaja.

Vierailija

Ongelma ei todennäköisesti johdu DirectX-ohjelmasta, mutta jos haluat asentaa sen uudestaan, niin kokeile näitä ohjeita

Eli päävalikko ja run= kirjoita "msconfig" Valitse selective startup ja klikkaa pois päältä kaikki alla olevat laatikot. Sitten menet service-valikkoon, napsauta hide all microsoft devices, ja disable all . Apply =Käynnistä uudestaan ja kokeile asentamista.

Tuossa on alkuperäiset ohjeet ja jotain muutakin sälää:

http://www.instant-registry-fixes.org/h ... directx-9/

Vierailija

Suosittelen kuitenkin avaamaan aluksi kotelon. Kuten olli sanoi, niin kannattaa tsekata osien kunto. Anna koneen olla käynnissä ja katso esim. pyöriikö näyttiksen tuuletin.

Vierailija

Kiitti vaan avuista tähän mennessä. Olen tehnyt chkdsk ja ei se löytäny mitään vikoja. Grafiikkakortin tuuletin pyörii ja kaikki näyttää olevan ihan ehjää ja ennallaan. Kokeilen huomenna tuota directx uninstallia ku en halua sekottaa konetta totaalisesti. Pitää myös hakea siskoltani huomenna xp levyni. Kun skrollaan esim webbisivuilla alaspäin niin se pätkii tosi pahasi. Ja jos screensaveri tulee päälle niin siinnä on ihme bugeja. Ihan ku ois 256 väriä tjms. Samoiten jos käynnistän tietokoneen uudestaan niin ihan siinnä alussa värit on aivan kummallisia. Ja control panelissa niin grafiikkakortin kohdalla on kolmio minkä sisällä on huutomerkki. Voi pahus, on tainnut grafiikkakortti mennä hajalle sniif

Vierailija
ctx
huutomerkki. Voi pahus, on tainnut grafiikkakortti mennä hajalle sniif

Tsekkaa vielä videokaapelin/n-kortin pinnit, josko se joutui niin koville, että joku pinni on irti....

Uusimmat

Suosituimmat