Yritän tilata työkkäristä 50 000 lapiomiestä ja naista

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Työttömät voisivat tiäremiähelle tulla rakentamaan hautamonumenttia ja pientä luostaria siihen viereen.

Jos valtio maksaa minulle ja tuo työkalut. Niin työllistän heti kesällä 50 tuhatta ihmistä. Olen ymmärtänyt että työkkäristä saa ilmaista työntekijää. Työttömät saa tukia ja ihmisten työntekijöitä.

Palkkaa en maksa koska jokainen työtön saa vähintää 551 euroa kuussa. Eihän 1970-luvullakaan keksipalkka ollut kun 300 euroa.

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija
tiäremiäs
Työttömät voisivat tiäremiähelle tulla rakentamaan hautamonumenttia ja pientä luostaria siihen viereen.

Jos valtio maksaa minulle ja tuo työkalut. Niin työllistän heti kesällä 50 tuhatta ihmistä. Olen ymmärtänyt että työkkäristä saa ilmaista työntekijää. Työttömät saa tukia ja ihmisten työntekijöitä.

No voi sun kanssas. Sä perustat ensin yhdistyksen. Riittää kun saat kolme jäsentä. Sitten vaan paprut rekisteriyhdistykseen ja laatimaan toimintasuunnitelmaa ja talousarvioita.
Voit sitten olla osa ns. kolmatta sektoria joka on sekä yksityis- että julkisrahoitteinen.

Kannattaa ensin kyllä kerätä jäseniä aika paljon että saa alkupääomaa jäsentuloina. Sitten haet RAY:ltä kans tukea.

Mutta älä vaan paljasta tota visioos. Yrität naamioida sen jotenkin yleishyödylliseks, mieluiten vanhus- ja kehitysvammahuollon yritystoiminnaksi.

Toope
Seuraa 
Viestejä23147
Liittynyt23.7.2006
tiäremiäs

Palkkaa en maksa koska jokainen työtön saa vähintää 551 euroa kuussa. Eihän 1970-luvullakaan keksipalkka ollut kun 300 euroa.

Olen itsekin joskus leikitellyt ajatuksella, että Suomi voisi alkaa rakentaa esimerkiksi pyramideja ja muita vanhan maailman ihmeitä turistikohteiksi. Suomessahan aina valitetaan, ettei maa houkuttele tarpeeksi turisteja (täällä vain mietitään joulupukin hyödyntämistä). Pääosa ulkomaanpelleistä eivät Suomesta tiedä yhtään mitään, joten tuollaiset hankkeet voisivat mennä aivan täydestä. Esimerkiksi Turkuun Aurajoen suulle voisi rakentaa Rodoksen kolossin. Amerikkalaisille tai japanilaisille turisteille tuo menisi aivan täydestä.

Suomessa on 200 000 työtöntä tällä hetkellä, joten pyramidien pystytys ei edes kestäisi kauaa. Hetken aikaa olisi jopa täystyöllisyys.

Kun seuraavaa työministeriä valitaan, Tiäremiäs ja minä olemme ehdolla.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija
Toope
Olen itsekin joskus leikitellyt ajatuksella, että Suomi voisi alkaa rakentaa esimerkiksi pyramideja ja muita vanhan maailman ihmeitä turistikohteiksi. Suomessahan aina valitetaan, ettei maa houkuttele tarpeeksi turisteja (täällä vain mietitään joulupukin hyödyntämistä).

Olen kohta 14 vuotta rakentanut kivilinnaa Pasilaan.
Jos ketä kiinnostaa, niin tervetuloa tsiikaan. Se on jo nyt ihmejuttu.

Vierailija
Toope

Olen itsekin joskus leikitellyt ajatuksella, että Suomi voisi alkaa rakentaa esimerkiksi pyramideja ja muita vanhan maailman ihmeitä turistikohteiksi.

Pyramidit ois kannattava rakentaa, koska sillon jokanen mantereella oleva kaupunki sais viljamakasiinin. Artemiin temppeli olis kans hyvä, kun sillon jokaseen kaupunkiin tulis temppeli ja kulttuurirajat lähtis kasvamaan heti kaupungin perustamisen jälkeen.

Jos ruvettais sotimaan, niin kannattaa rakentaa Sun Tsun Sodan taide (kasarmi joka kaupunkiin), Leonardon työpaja (yksiköiden päivittäminen halpenee) ja jos joku löytää norsunluuta, niin Zeuksen patsas kannattaa ehdottomasti rakentaa. Temppeliherrain ritarikunta taas tuottaa ristiretkeläisiä, joilla saa paljon aikaan.

Kehitykselle suotuisia olis evoluutioteoria, Newtonin yliopisto ja Kopernikuksen observatorio. Unohtamatta SETI-ohjelmaa.

Vierailija
Cubemon
Toope

Olen itsekin joskus leikitellyt ajatuksella, että Suomi voisi alkaa rakentaa esimerkiksi pyramideja ja muita vanhan maailman ihmeitä turistikohteiksi.

Pyramidit ois kannattava rakentaa, koska sillon jokanen mantereella oleva kaupunki sais viljamakasiinin. Artemiin temppeli olis kans hyvä, kun sillon jokaseen kaupunkiin tulis temppeli ja kulttuurirajat lähtis kasvamaan heti kaupungin perustamisen jälkeen.

Jos ruvettais sotimaan, niin kannattaa rakentaa Sun Tsun Sodan taide (kasarmi joka kaupunkiin), Leonardon työpaja (yksiköiden päivittäminen halpenee) ja jos joku löytää norsunluuta, niin Zeuksen patsas kannattaa ehdottomasti rakentaa. Temppeliherrain ritarikunta taas tuottaa ristiretkeläisiä, joilla saa paljon aikaan.

Kehitykselle suotuisia olis evoluutioteoria, Newtonin yliopisto ja Kopernikuksen observatorio. Unohtamatta SETI-ohjelmaa.

Sinäkin pelaat kolmosversiota? Mielestäni päihittää nelosen mennen tullen.

Toope
Seuraa 
Viestejä23147
Liittynyt23.7.2006

Civilization on pelien kuningas.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

Vierailija
ville-v
Sinäkin pelaat kolmosversiota? Mielestäni päihittää nelosen mennen tullen.

Nelkkukelkku yritti liikaa ja tuloksena oli vaan sekava kartta, josta ei edes erota hyökkääviä veljeskansoja. Kolmonen toimii joka kantilta, paitsi sillon kun keihäsmies niittaa panssarivaunun.

Vierailija

Täälläkin ilmoittautuu yksi Civilization kolmoseen hurahtanut. Taisinpa puolivitsillä joskus kehua pelin manuaalia parhaaksi lukemakseni kirjaksi.

SMP:n Veikko Vennamohan lupasi aikanaan lopettaa työttömyyden kolmessa kuukaudessa. Aloituksesta siis sopivaa teemaa henkisten perillisten persujen tulevaan eduskuntavaalikampanjaan. Noin mahtavaa vedätystä voisin harkita jo äänestäväni.

Toope
Seuraa 
Viestejä23147
Liittynyt23.7.2006
Vahtera
SMP:n Veikko Vennamohan lupasi aikanaan lopettaa työttömyyden kolmessa kuukaudessa.

Tarkennus: Se oli SMP:n työvoimaministeri Urpo Leppänen, joka näin taisi "luvata".

Vierailija
Toope
Vahtera
SMP:n Veikko Vennamohan lupasi aikanaan lopettaa työttömyyden kolmessa kuukaudessa.

Tarkennus: Se oli SMP:n työvoimaministeri Urpo Leppänen, joka näin taisi "luvata".

Piti käydä tarkistamassa asia. Vaalilupauksen antoi Veikon poika Pekka. Urpollakin oli oma roolinsa.

wikipedia
SMP jatkoi tiukkaa vastarintalinjaa koko 1970-luvun. Puolue kuitenkin eristettiin oppositioon. 1980-luvulle tultaessa puolueessa valta vaihtui isältä pojalle, Pekka Vennamolle. Uuden puoluejohtajan mukana SMP saikin peräti 17 paikkaa vuoden 1983 rötösherravaaleissa ja pääsi Kalevi Sorsan IV hallitukseen. Kauden merkittävin aikaansaannos SMP:n osalta oli Heikki Rinteen malliin perustuva työllisyyslaki, joka velvoitti kunnat työllistämään työttömiksi jääneet määräajan kuluttua. Lain esitteli työvoimaministeri Urpo Leppänen. Pekka Vennamon kuuluisiin vaalilupauksiin oli kuulunut poistaa työttömyys kolmessa kuukaudessa. Laista jouduttiin luopumaan työttömyyden kasvettua liian suureksi rahoitettavaksi kuntien työllistämisellä.
Vierailija

Ei muuta kuin abloodit Persuille jotka täystyöllistää ja toiset abloodit oikeistopolitikoille, myös piilo-oikeistolle, joka vastustaa sisäisiä tulonsiirtoja ja kannattaa orjatyövoiman käyttöä.

Mä en o pelannu sivilisaatiopeliä.
Nyt mä oon siis kai tyhmä?
Mä ymmärrän vaan tästä konkreettisesta sivilisaatiosta..

Toope
Seuraa 
Viestejä23147
Liittynyt23.7.2006

Ok, taisin muistaa väärin. Hieno lupaus joka tapauksessa.

Vierailija
Toope
Vahtera

Leppänen se oli, joka noin lupasi. Taisi tosin Veikon poika Pekkakin noin luvata. Kun noista työttömyysprosenteista puhutaan, niin muistutan, että Suomen liittyessä Euroopan unioniin 1995 alettiin laskea työttömyyttä Eurostatin mukaisesti. Ahtisaarikin tuosta mainitsi presidenttien tapaamisessa, kun presidenttejä pyydettiin mainitsemaan saavutuksiaan kausiensa aikana. Yhdeksi saavutukseen kaudellaan Ahtisaari mainitsi työttömyyden lähes puolittumisen samalla myöntäen, että laskentatavan muutos oli osasyy. Lähtökohtahan oli muu kuin tuo mainittu lamaa edeltävä luku.

Välittömästi ennen 80/90 -luvun vaihdetta seurannutta lamaa vanhalla armottomammalla systeemillä laskettuna työttömyys oli 2-3 prosenttia. Kyllä kannattaisi pistää jäitä hattuun mm maahanmuuton suhteen, parempiakin ratkaisuja ja tuottavampia investointeja maailman ongelmiin on kuten vapaakauppa.

Suurin taloudellinen globaali ongelma on tällä hetkelläkin edelleen protektionismi, tosin monet eivät sitä myönnä ja maatalous erityisesti on suojeltu ainakin EU:ssa. Afrikka erityisesti kärsii protektionismista elintarviketuotannon viennissään. Ja globalisaatiossa on monia muitakin ongelmia esim hallitsematon väestönkasvu ja todennäköinen ilmaston lämpeniminen. Paras tapa vastata haasteisiin pitkällä aikavälillä on kuitenkin vapaakauppa. "Mutku" se ei kaikille sovi, kun meillä Suomessakin elintaso laskee "pitkällä aikavälillä". Pyristellään entisessä kiinni niin kauan kuin jaksetaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat