Plagiontia vai tietoista?

Seuraa 
Viestejä1566
Liittynyt25.3.2009

Tässä eräs minua askarruttanut musiikillinen ongelma, johon en ole jaksanut etsiä vastausta.

1. George Michael - Fastlove, julkaistu vuonna 1996. Kuuntele n. 3.30 kohdalta taustalaulua.

2. Will Smith - Men In Black, julkaistu vuonna 1997. Kuuntele teemaa, jonka ympärillä kappale pyörii (naisääni).

Onko ihan tietoinen lauluriffikopsu?

Kommentit (4)

R4D4
Seuraa 
Viestejä1566
Liittynyt25.3.2009
Dredex

Tyylillisesti kyllä, mutta ei sentään niin suoraa kopsausta kuin noiden kahden välillä.

OT: Olisipa kiva nähdä mitä tapahtuisi, jos BeeGeesit kävelisivät jonkin suomalaisen tuppukylän raitilla lauantai-iltana, ja ilma raikaisi heidän diskosäveliään.

Hemmetin hyvää musiikkia.

EDIT: En tietenkään tarkoittanut niin päin, että Gibbin poitsut olisivat kopsanneet Yrjöltä tai Viljolta.

Vierailija
Moukale
Tässä eräs minua askarruttanut musiikillinen ongelma, johon en ole jaksanut etsiä vastausta.

1. George Michael - Fastlove, julkaistu vuonna 1996. Kuuntele n. 3.30 kohdalta taustalaulua.

2. Will Smith - Men In Black, julkaistu vuonna 1997. Kuuntele teemaa, jonka ympärillä kappale pyörii (naisääni).

Onko ihan tietoinen lauluriffikopsu?

Tuontyylisessä musiikissa sämplätään ankarasti vanhoja hittejä. Itse löytänyt monta hyvää vanhaa biisiä seuraamalla jonkun hiphopparin samplejälkeä.

Edit: Tuo men in black on oikeastaan rakennettu tämän biisin päälle.

Uusimmat

Suosituimmat