Leuanveto

Seuraa 
Viestejä1566
Liittynyt25.3.2009

Kysymys koskee perinteisiä vastaotteella vedettyjä leukoja. Jos jotakin jurppii "leuanveto"-termi, niin muistaakseni virallisempi vaihtoehto on käsinkohonta.

Kommentit (15)

R4D4
Seuraa 
Viestejä1566
Liittynyt25.3.2009
Dark Shade
Paras tulos pyörii kolmenkymmenen nurkilla, kiitos ahkeran harjoittelun.

Mielikuvani DS:stä muuttui juuri brutaalisti.

Itse pääsen sinne kahdentoista tienoille, ja olen joskus erehtynyt pitämään sitä hyvänä tuloksena.

Leuanveto on kyllä siitä jännä laji, että puolen vuoden treenillä (ja terveellisellä painoindeksillä) saa ihmeitä aikaiseksi. Jo kuukauden treeni nostaa tuloksia jopa 200 %.

(Tällä hetkellä kyselyn tulos on melko kieroutunut. Joko palsta on täynnä leuanvetäjiä tai sitten kyselyyn vastaavat vain ne, jotka vetävät paljon leukoja. Intissä iso osa jaksoi hädin tuskin edes roikkua tangossa.)

Vierailija

Viimeksi kuntokokeessa reilu vuosi sitten meni 9 leukaa. Tosin en puristanut ihan kaikkea kun tämän jälkeen monta muutakin rastia piti suorittaa. Kuntosalilla on useampia vuosia tullut treenattua, mutta leuanvetoa en ole koskaan erikseen harjoitellut.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

pitipäs taas kokeilla kun on tullut vähän hyötyliikuntaa harrastettua sitten tuon edellisen kisan. Puita metistä kanneltu, kaadettu ja vähän klapeiksikkin tehty. tuossa kun kokeilin niin 52 meni rikki ja painokin taas hivenen noussut viimemmästä tasan 90kg. tosin osasyynä voimien kasvamiseen voi olla tuo kohtuu tuore nappulakin jota on saanut kanniskella.

toisen polven pilkkuvirhe

Vierailija

Mitä ihmeen Conanpyörää olet veivannut jos olet saanut yli kaksinkertaistettua tuloksesi kolmessa kuukaudessa? Joko sinulla kovat geenit, jotka ovat aktivoituneet karmeassa treenirääkissä, olet parikymppinen tai sinulle sattui kirjoitusvirhe. Tuskimpa muutaman kilon lapsen ajoittaisesta kannosta tule kovin suuria voimia jos liitetään asia tuollaiseen tulokseen (onnittelut kuitenkin perheenlisäyksestä).

Tulos lähentelee jo Suomen ennätyslukemia, joita ammattilaiset ja HardCore fitnesstreenaajat ovat tehneet vuosien pitkäjänteisen väännön jälkeen. Siltikään kaikki eivät tule saamaan huipputuloksia vaikka kuinka treenaisivat, lepäisivät ja söisivät oikein.

Käsinkö sinä niitä puita olet kaatanut ja kannellut?

EDIT: Himmel, täytyy varmaan itsekin kokeilla taas pitkästä aikaa leuanvetoa. Voi olla että paranee wanhasta 32 setistä, mutta ei takuulla lähentelekään viittäkymmentä ilman jonkin asteen levitointia.

Vierailija
Poison dart frog
Mitä ihmeen Conanpyörää olet veivannut jos olet saanut yli kaksinkertaistettua tuloksesi kolmessa kuukaudessa?

Kannattaako edes uhrata aikaa ihmettelyyn? Olen nähnyt niin monenlaista urheilijaa salilla omituisine suoritustyyleineen, mahdottoman vilkkaan mielikuvituksen omaavaa ja huonosti kykyjänsä tunnistavaa, että tällaiset paskapuheet menee aivan automaattisesti ohi korvien, kunnes henkilö itse vetää ne leuat silmieni edessä.

R4D4
Seuraa 
Viestejä1566
Liittynyt25.3.2009

Niin, täytyy lisätä tuohon aiempaan kommenttiini sen verran (nyt kun tästä tuli puhe) että minä ainakin tarkoitin 200% lisäyksen helppoutta silloin, kun ei ole vetänyt leukoja vuosiin, ja tulokset jäävät pariin, kolmeen. Kolmesta leuasta on helppo nousta yhdeksään. En oikein usko, että tuo lisäysprosentti pitää paikkansa pienien lukemien jälkeen.

Tämän palstankin leuanvetoeksperteillä on matkaa etelä-korealaisen kaverin maailmanennätykseen, 370 leukaa (Wikipedia). Yhden käden ennätys on näköjään 25.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

kyllä sitä ihan moottorisahalla ja käsin vetämällä pinoon puita on tullut tehtyä. käsivoimin sitten kärryyn ja kärrystä pois. sen verran myönnän että traktorilla kärryä vedettiin.

on se jännää kun sanotaan että "hetken kantamisella". jos asiaa aletaan miettiä tulee päivässä nostotoistoja aika monta ihan huomaamatta.

siitä vain repimään ja liikkumaan te huonokuntoiset tietokoneidenne äärestä.

ellen nyt väärin muista armeijassa sai kuntoisuusloman kun veti 50 leukaa.

ihmettelen myös sitä ettei mukamas saada kuin alle 10 leukaa vedettyä. ymmärrän jos kyseessä on jokin saira us tai vastaava jonka takia lihaskunto on päässyt huonoon jamaan mutta en perusjampalta ymmärrä. kai se on minun puutteeni?

en myöskään sitä ymmärrä jos itse saa kaksi niin aletaan valehteliaksi sanomaan jos joku kertoo saavansa enemmän. määrä lienee kertova siittä miten elää ja mitä tekee kehonsa hyväksi? jos on päältäajettavat ruohonleikkurit tai ruohonleikkurirobotit niin eipä siinä paljon saa hyötyliikuntaa tai ostaa polttopuut valmiiksi halottuina jne.

menkäähän nyt vähän itseenne.

edit: jäi tuossa laittamatta että suomenennätys lienee 64 tms. hyväksyttyjä nostoja ja sm-kisoissa taitanee olla karvan alle 60. se kuinka monta hyväksyttä itselle tulisi on kysymysmerkkinä. seuraavat sm:t taitaa olla kiimingissä joten joilla on halua kisailla muiden kanssa menköön sinne. itse olen todennut että "hevoselle löytyy aina kengittäjä".

toisen polven pilkkuvirhe

Vierailija
sinnipirtti
ihmettelen myös sitä ettei mukamas saada kuin alle 10 leukaa vedettyä. ymmärrän jos kyseessä on jokin saira us tai vastaava jonka takia lihaskunto on päässyt huonoon jamaan mutta en perusjampalta ymmärrä. kai se on minun puutteeni?

menkäähän nyt vähän itseenne.

En ole kunnostani huolissani. Varusmiespalveluksen suoritin ongelmitta rajavartiolaitoksen erikoisjääkärikomppaniassa. Nykyisin opiskelen alalle jossa vaaditaan hyvää fyysistä kuntoa.

Cooper-testi: 2900 m
Penkkipunnerrus: 120 kg
Oma paino: n. 88 kg

R4D4
Seuraa 
Viestejä1566
Liittynyt25.3.2009

Koska palstalla tuntuu olevan jättemycket suoraryhtisiä ja ääriviivalihaksisia isänmaanystäviä, niin mainitaan nyt sitten sekin, että yli sata leukaa vetävät voivat ilmoittaa tuloksensa viestin muodossa. Unohdin höperyyttäni laittaa sellaisen vaihtoehdon tuohon äänestykseen.

Jos vaikka vetää yhdellä kädellä 10^12 leukaa ja ampuu rynkyllä samaan aikaan kymppejä (vai oliko se maksimi 12) 150 metrin päästä sarjatulella, niin sen voi toki myös mainita.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
sinnipirtti
pitipäs taas kokeilla kun on tullut vähän hyötyliikuntaa harrastettua sitten tuon edellisen kisan. Puita metistä kanneltu, kaadettu ja vähän klapeiksikkin tehty. tuossa kun kokeilin niin 52 meni rikki ja painokin taas hivenen noussut viimemmästä tasan 90kg. tosin osasyynä voimien kasvamiseen voi olla tuo kohtuu tuore nappulakin jota on saanut kanniskella.

Jaa, no mä kun tossa äsken kokeilin, niin sain 78. Iha hyvin minusta sain, vaikka jäihan se minun ennätyksestä kuitenkin aika paljon johtuen kun en ole joutanut treenaamaan viimeaikoina oikein.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Uusimmat

Suosituimmat