Melatoniini reseptivapaaksi!

Seuraa 
Viestejä14029
Liittynyt23.6.2005

Melatoniini on "pimeähormoni", jota käpyrauhanen tuottaa ja joka osallistuu ihmiskehossa lukemattomiin prosesseihin. Suomessa luokiteltu lääkeaineeksi - älkää kysykö miksi, kyseessä on turvallisimpia olemassa olevia aineita, vaikka kyseessä on hormoni.

Niin ja tilatkaa jenkeistä sitä melatoniinia, vaikka sitten protestiksi. Suomi natsivaltiona on iskenyt sen lääkelistalle - luultavasti kovin terveystuote mistä kukaan ei näytä täällä Härmässä tietävän YHTÄÄN mitään. Jos D-vitamiini on aurinkohormoni, melatoniini on samaa yön ja unen suhteen. Vaikuttaa niin järjettömän moneen asiaan positiivisesti että sitä on vaikea uskoa jopa 4 promillen perstuiskeessa:

[list:3ow8qbrf]If we published all the new research findings about melatonin every month, there wouldn't be any room in LIFE EXTENSION MAGAZINE for anything else.

[size=150:3ow8qbrf]Melatonin is the most documented anti-aging therapy in the world.[/size:3ow8qbrf]

It not only protects us against neurological aging, but possibly protects us against every age-related disease known to mankind. It is a highly potent antioxidant, has been shown to protect against various forms of cancer, and has extended lifespan in laboratory animals. Melatonin has also been used by physicians at high doses as an effective treatment for a wide variety of diseases. We will soon be carrying an exclusive story about one of these physicians who has been using melatonin for over 15 years in his research. There has been no evidence of toxicity in any of the published studies of melatonin that we have seen.

Melatonin costs very little. The Life Extension Buyers Club uses only ultra pure pharmaceutical-grade melatonin that costs us 40% more than lower grade melatonin. This ultra pure melatonin goes through additional purification processes that makes it almost 100% pure (99.8% to 99.9% certified purity), yet the cost for this premium melatonin is still less than $5.00 a month for most people.

There are still dedicated life extensionists who do not take melatonin because they think it is only useful for the treatment of insomnia. Melatonin is effective in about 80% of people suffering from insomnia, and is highly effective in preventing the symptoms of jet lag. However, we strongly suggest that people who do not suffer from insomnia take at least a 1 mg of melatonin every night. The cost of melatonin is too low for anyone seriously following a life extension program not to use it. 1[/list:u:3ow8qbrf]

Melatoniini OMISTAA! On järjettömyyden huippu, että sitä saa Suomessa vain Yliopiston Apteekin takahuonetuotteena ja ylihinnoiteltuna pitkävaikutteisena versiona. Onneksi nettikaupat pelittää ja melatoniini saapuu hujahtaen kotiovelle, ei kertaakaan mitään ongelmia. Fuck lääkelaitos!!!

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Sivut

Kommentit (316)

Toope
Seuraa 
Viestejä23172
Liittynyt23.7.2006
Neonomide
Fuck lääkelaitos!!!

On se hienoa, että tuollainen "lääketieteen asiantuntija" neuvoo meitä maallikoita.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Totta, se on hienoa.

Olen ihmetellyt samaa, miks pitää lääkäreitä kuormittaa, jos sitä haluaa.

Jos tiedät enemmänkin melatoniinistä, niin informoi toki.

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007
fenomenologi
Toope
Neonomide
Fuck lääkelaitos!!!

On se hienoa, että tuollainen "lääketieteen asiantuntija" neuvoo meitä maallikoita.

Joo, neonomide tietää runsaasti asioista, koska on lukenut hän monta sivua "lääketieteellisiä" julkaisuja.
Alkaa vähän häiritsemään neon lisäravinnelässytysten liiallinen esilläolo. Neo, me emme tarvitse pikarillista pillereitä päivässä suolistotulehduksen hoitoon, koska emme työnnä vierasesineitä peräsuoleen.

Emme niin, mutta jos joku haluaa tulisi hänellä olla siihen oikeus. Melatoniini -valmisteet ovat turvallisempia kuin parasetamoli.

Miksi pitää lääkäreitä kuormittaa, melatoniinireseptin saa 100% varmasti, sitä kun ei voi väärinkäyttää (päihteenä)?

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Vierailija
Neonomide
On järjettömyyden huippu, että sitä saa Suomessa vain Yliopiston Apteekin takahuonetuotteena

Itsellä 15mg / vrk maksaa kuukaudessa 10€. Syön sairauteen eli siitä SUURI annos. Ostan vuoden satsin kerralla.

Neonomide
ja ylihinnoiteltuna pitkävaikutteisena versiona.

Ikäihmisille tarkoitettu. Lääketehtaat rahastaa taas.

Minusta on järjetöntä, jotta unettomuuden hoidossa EI edes mitata melatoniinipitoisuuksia, koska olisihan se ihan kamalaa, jos ihmiset nukkuisivat luonnollisen sivuvaikutuksettoman hormoonin (puolinntumisaika 5 tuntia)avulla sen sijaan, että syövät vuosikausia kaikenmaailman uni- ja masennuslääkkeitä (vaikuttavat vielä koko seuraavan päivän olotilaan suurin osa), jotka ovat sitten meidän luonnossa myös (eilinen Paska juttu - ohjelma).

Yksityisellä saa melatoniinimäärityksen:
http://www.mdd.fi/Pages/endokrinologia.html

Paska juttu:
http://areena.yle.fi/hae?pid=2236879

http://yle.fi/tv1/paskajuttu.php

Mutta lääketehtaat saa rahaa ihmisten unettomuudella ja ihmiset paskan fiiliksen lääkkeidensä sivuvaikutuksista.

Ja lääkärit eivät kyllä mitään välitä.

On vaiva juur mikä tahansa, niin lukevat Pharmaca Fennicaa kuin kiihkouskovainen raamattua ( joka muusta ei tiedä eikä välitä ) ja sieltä jonkun tropin määräävät, jotta lääketehdas rahaa saa.

Tässä hyvä sivusto melatoniinista:
http://www.melatonin.com/

Vierailija
kabus
Jos melatoniini on reseptilääke, eikö sen tilaaminen ulkomailta ole laitonta?

On oma valintasi noudattaa lakikirjaa kuin kiihkouskovainen raamattua. Mikäli kuitenkaan et tarvitse elämällesi käyttöohjekirjaa, voit vaikka järkeillä asiat siten, että jätät noudattamatta typeriä lakeja, jotka eivät yksinkertaisesti toimi [size=85:76m5smbl](ja joiden noudattamattajättämisellä et aiheuta suoranaista vaaraa tai vahinkoa itsellesi tai muille) [/size:76m5smbl].

Harjoitat samalla tervehenkistä pienimuotoista kansalaistottelemattomuutta [size=50:76m5smbl](pidät sen sisäisen vastarannankiiskilapsesi elossa)[/size:76m5smbl] ja kaiken kukkuraksi edesautat vielä tullilaboratorion työntekijöitäkin luomalla heille työtä, jos sattuu vaikka käymään niin ikävästi, että tilaamasi (melatoniini)lähetys jää tulliin.

[size=65:76m5smbl]Viesti kirjoitettu täysin epätietoisena melatoniinin laillisuusstatuksesta.[/size:76m5smbl]

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005
Neonomide
Niin ja tilatkaa jenkeistä sitä melatoniinia, vaikka sitten protestiksi. Suomi natsivaltiona on iskenyt sen lääkelistalle - luultavasti kovin terveystuote mistä kukaan ei näytä täällä Härmässä tietävän YHTÄÄN mitään.

Riittäisikö mielestäsi Suomen poistoon natsivaltioiden listalta se, että melatoniini laitettaisiin reseptivapaaksi ja gluteeni lisättäisiin huumeiden listalle?

Vai pitäisikö sinulle antaa yksinoikeus päättää kaikista terveydenhoitoon liittyvistä asioista, koska olet niistä paremmin perillä kuin kukaan muu Suomessa?

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Tuppu L 2.0
Seuraa 
Viestejä3156
Liittynyt25.5.2009

Suomen lääkeainelista on mitä erikoisin, siihen kuuluu salvia sivinorumi, gamma, monet ihmisen omat hormonit, ravintolisiä, ilokaasu ja ties mitä hullukaalia, aineita joilla monilla ei ole, ole koskaan ollut tai tule varmaankaan koskaan olemaan mitään lääketieteellistä arvoa tai käyttöä. Lääkeainelista on kuin pedofiilisivustolista, lista jonne voidaan täysin perusteettomasti pelkän Hyssälän mielen mukaisesti liittää ihan mitä aineta vain halutaan. Hyssälän toimet ovat yleisesti aika järjettömiä, kuten koko terveyslaitoksen siirtäminen Kuopioon, vaikka vuokra oli maksettu vuosikymmeniksi ja tuhannet työntekijät asui Helsingissä.

Vierailija

Itselläkin käytössä reseptivalmisteena melatoniinia (julkisen lekurin kirjoittamana).
Myöhemmin toinen neurologi olisi halunnut ottaa melatoniinin minulta pois vaikka kerroin että on ollut jossain määrin apua siitä. Lääkärin mielestä olisi pitänyt lopettaa käyttö jos ei hyöty ole 100%:nen, pehmeetä touhua mielestäni!!
Jos edes pienen avun saa ohueen yöuneensa niin parempi sekin kuin ei ollenkaan mitään!

Kun aikani toistin itseäni lääkärille, kun ei kerralla mennyt jakeluun! niin olen saanut pitää tuon melatoniinin.

Melatoniini jota käytän on kapseleina (rakennettu apteekissa, laitettu jauhetta kuoriloihin). Vahvuus on 1 mg.
Otan normaalisti 3 kaps. noin 3h ennen nukkumaanmenoa.

Välillä vähennän määrää pikkuhiljaa ja olen käyttämättä koko valmistetta n. 2 viikon ajan. Tuolloin unenlaatu huononee, mutta pidän taukoa koska kuulemma niin pitää tehdä.

Ja kun palaan taas käyttämään melatoniinia teen sen asteittain. Kukaan ei ole tätä asteittaista siirtymistä ees taas neuvonut, itse vaan olen pähkäillyt että näin on parempi tehdä

15 mg:kin joku kirjoitti käyttävänsä päivässä...mitenkähän itsekkin voisi kokeilla suurempaa määrää ilman että lopultakin lekuri vie koko reseptin
Olisi hyvä päästä kokeilemaan olisiko suuremmasta määrästä enemmän apua.

Vierailija
K.K
Välillä vähennän määrää pikkuhiljaa ja olen käyttämättä koko valmistetta n. 2 viikon ajan. Tuolloin unenlaatu huononee, mutta pidän taukoa koska kuulemma niin pitää tehdä.

Kuka sanoi, jotta täytyy pitää väliä?

Suomalaiset lääkärit eivät tiedä yhtään mitään melatoniinista eikä siitä suomeksi löydy edes mitään varteenotettavaa tietoa.

"Maalla" asutaan.

K.K
15 mg:kin joku kirjoitti käyttävänsä päivässä.

Se olin minä. Minulla sairaus.

"""Mikä aiheuttaa sarjoittaisen päänsäryn?
Säryn syy ja mekanismit ovat vielä osittain tuntemattomia. Tiedetään kuitenkin, että toiminnan häiriön keskus sijaitsee väliaivojen hypotalamuksessa, joka säätelee muiden muassa vuosi- ja vuorokausirytmejä (biologista kelloa) sekä hormonieritystä. Kortisolin, kasvuhormonin ja melatoniinin erityksessä on poikkeamia."""

http://www.migreeni.org/Pdf/esitteet/Horton_esite.pdf

Olen itse "säätänyt" tuon oman annokseni. Pikkuhiljaa nostin sitä, kunnes toleranssi tuli ja nyt tällä annoksella olen nukkunut 7-9 tuntia / vrk jo reilun vuoden.

Itse saan lääkkeitä niin paljon kuin halua ja vielä kysytään haluanko jotain uutta.

Vierailija
MsHorton
K.K

Kuka sanoi, jotta täytyy pitää väliä?

Suomalaiset lääkärit eivät tiedä yhtään mitään melatoniinista eikä siitä suomeksi löydy edes mitään varteenotettavaa tietoa.

Kuinka monelta lääkäriltä olet kysynyt, kaikiltako?
Melatoniini voi aiheuttaa käyttäjälleen sydämentykyttelyä, päänsärkyä, sekavuutta ja unihäiriöitä (väsymystä) (DrugDex 2002, Enkovaara 2002). Pitkäaikaishaitoista on kuvattu vakavia päänsärkyjä, vatsakipuja, gynekomastiaa ja voimakasta väsymystä (Shannon 1999).
Lyhytaikaisesti käytettynä 1–5 mg vuorokausiannoksella melatoniinihoito on turvallista. Melatoniinia ei tulisi kuitenkaan käyttää yli kahta kuukautta pidempään yhtäjaksoisesti, sillä sen pitkäaikaishaittavaikutuksia ei tunneta vielä riittävän hyvin.
Täältä löytyy suomeksi riittävästi tietoa,
http://www.kuopionlaakeinformaatiokesku ... s10-02.pdf
Gynekomastia on tila, jossa miehen rinnat ovat suurentuneet normaalista. Yli kaksi vuotta kestänyt gynekomastia tuskin täysin häviää, mutta useimmiten tila on ohimenevä.

Gynekomastiaa voi esiintyä paitsi murrosiässä myös vastasyntyneillä poikavauvoilla ja vanhoilla miehillä. Kaikissa tapauksissa on usein kysymyksessä sukupuolihormonitasapainon heittelyt, ainakin kahdessa ensimmäisessä myös kudosten hormoneihin reagoinnin muutokset. Joskus gynekomastia johtuu Klinefeterin syndroomasta.
Myös hormonien, tai runsas alkoholin käyttö saattaa aiheuttaa gynekomastiaa.

Vierailija
MsHorton

Itse saan lääkkeitä niin paljon kuin halua ja vielä kysytään haluanko jotain uutta.

Saatko haluamiasi lääkkeitä palkinnoksi kun neuvot lääkäreitä?

Vierailija

Aikoinaan neurologi sanoi että pitää sitä taukoa välillä.
Ja farmaseutti suositteli myös.
Nyt talvella luin jostain lehdestä jutun lääkevalmiste melatoniinista, siis jostain uudemmasta aineksesta. Siinä lehtijutussa mainittiin myös tauosta.

Kantsii kysyä enempi tuosta sitten vaikka apteekista.

Toisaalta tauko "kuulostaa" järkevältä ja toisaalta se arveluttaakin, että onko mieltä kun kyseessä kuitenkin jonkunmoinen hormoonin kaltainen aines

Tää ei suoranaisesti liity tähän, mutta kuitenkin...lemmikeillähän käytetään jenkeissä melatoniinikapseleita jotka laitetaan ihon alle. Noin ei ainakaan tule mitään taukoa käyttöön.

Jos joku tietää melatoniinin käytöstä enemmän niin mieluusti otan tietoa vastaan
Yksistään kun yhteen tai kahteenkaan lääkäriin ole luottamista

Mistähän minäkin saisin samanlaisen reseptikoneen kuin sinulla

Vierailija
fenomenologi
Kuinka monelta lääkäriltä olet kysynyt, kaikiltako?

Juu. Ihan kaikilta.

On tässä jonkun verran tullut juostua viime vuosina lääkäreillä.

fenomenologi
Melatoniini voi aiheuttaa käyttäjälleen sydämentykyttelyä, päänsärkyä, sekavuutta ja unihäiriöitä (väsymystä) (DrugDex 2002, Enkovaara 2002). Pitkäaikaishaitoista on kuvattu vakavia päänsärkyjä, vatsakipuja, gynekomastiaa ja voimakasta väsymystä (Shannon 1999).
Lyhytaikaisesti käytettynä 1–5 mg vuorokausiannoksella melatoniinihoito on turvallista. Melatoniinia ei tulisi kuitenkaan käyttää yli kahta kuukautta pidempään yhtäjaksoisesti, sillä sen pitkäaikaishaittavaikutuksia ei tunneta vielä riittävän hyvin.
Täältä löytyy suomeksi riittävästi tietoa,
http://www.kuopionlaakeinformaatiokesku ... s10-02.pdf

Riittävästi ?

Jippii. Onnea.

Löysit tuon ainoan suomenkielisen vanhan ( 10 vuotta vanhaa tietoa ) artikkelin melatoniinista, jossa pelotellaan ainoastaan sen käyttöä.

Ja kirjoittajana kukas muukaan kuin lääkelaitoksen ihminen, joka tunnetusti suosittelee vain lääkkeitä.

Noh. En minä sitä melatoniinia kellekkään edes suosittele vai suosittelinko jossain kirjoituksessa sitä kenellekkään ja väitinkö sitä turvalliseksi?

Näin en tehnyt.

Itse vielä hengissä, eikä mitään sivuvaikutuksia melatoniinista minulla.

Vierailija
fenomenologi
Saatko haluamiasi lääkkeitä palkinnoksi kun neuvot lääkäreitä?

Neuvon?

Mitä minä neuvon?

Lekurit lykkää mitä troppeja vaan, jotta ei tarvii sairaslomaa kirjoittaa, koska se EI ole työnantajan etu.

Oletko meidän entinen "hoidettu" "parantunut" "tainuli" jne...

Syötät sanoja suuhun ja vänkäät asioista, joista et edes tiedä mitään.

Miksi?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat