Pummilla Mykeneen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen juuri liittynyt tähän "keskustelukerhoon", ja pikkupojasta historiafriikkinä olleena katsahdin tännekin. Ajattelin mikä uusi aihe tulisi ensimmäisenä mieleen,ja se on tämä:

Mykenen raunioille ei tarvi maksaa jos haluaa pihtailla. Lähtee seuraamaan vasenta muurinpuolta,ja ennenpitkää on edessä pieni (pohjois?)portti,josta voi livahtaa raunioalueelle.

Myöskin isoon,ehjimpään,tuohon harhaanjohtavasti "Atreuksen aarrekammioksi" nimitettyyn tholos-hautaan pääsee "pummilla": Kiertää aidan ulkopuolta kummun taakse,sieltä aidan yli,ja sitten kumpua kiertäen etupuolelle haudan dromokseen,ja sisään. Vartija ei huomaa mitään. Tietysti,jos olettaa että pääsymaksu edistää paikan hyvinvointia,kannattaa maksaa.

Jos on Mykenessä yöllä,kannattaa mennä hautaan silloinkin,sieltä takakautta,mutta etuportin ylikin voi kivuta. Sitten haudan oviaukosta sisään,ja siinä täydellisessä pimeydessä käsikopelolla vasenta seinää pitkin. Se on aika jännää edetä hitaasti pimeässä seinää tunnustellen koko 3/4 ympyrä,kunnes käsi tapaa sivukammion ovipielen. Sitten hitaasti sinne,ja se pikkukammio samalla tavalla käsituntumalla kiertäen. Pimeydessä voi lopuksi hapuilla pikkukammion keskellä olevalle kivelle istumaan,ja mietiskellä siinä "kaiken katoavaisuutta".

Kommentit (4)

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Hieno otsikko.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija

Ymmärsinkö nyt oikein, että aloittajalla oli siis rahaa lentolippuihin, majoitukseen, liikkumiseen, ruokaan jne, mutta pääsymaksu tuolle alueelle oli jo liikaa?

Tiukalla budjetilla olit liikenteessä.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
iileskotti
Ymmärsinkö nyt oikein, että aloittajalla oli siis rahaa lentolippuihin, majoitukseen, liikkumiseen, ruokaan jne, mutta pääsymaksu tuolle alueelle oli jo liikaa?

Ehkä se liftaa, asuu teltassa ja syö auton alle jääneiden eläinten raatoja. Eihän se muuten olisi pummilla Mykeneen menemistä.

Juu, hieno otsikko, Salain kanssa samaa mieltä...

Kerran joku oli sahannut rälläkällä yhden pystypienan irti rautaportista, joka esti pääsyn erääseen konserttipaikkaan takakautta. Huomasin sattumoisin tuon reijän, ja se lisäksi, että käytin sitä liikkumiseeni itse, hain ovella jonottavasta porukasta kaikki halukkaat mukaani ja myin heille sisäänpääsyn puoleen hintaan. Osa pääsi sisään ostamalla minulle tuopin. Osan päästin ilmaiseksi. Olin lopulta aika kauheassa kaasussa ja tuosta illasta on minulla vain hajanaisia ja aika kauhistuttavia muistikuvia.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija
iileskotti

Tiukalla budjetilla olit liikenteessä.

Autolla oltiin. Ja maksettiin itseasiassa ekat kerrat. Mutta kun eleltiin parkkialueen laidassa päiväkausia,teki mieli käydä tutkailemassa yhä uudelleen. Ja eihän sitä raski jatkuvasti maksella,joten...

Uusimmat

Suosituimmat