Rakenteiden mekaniikkaa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Moro tiede foorumilaiset

Päätin tässä laittaa tänne tunnukset, kun törmäsin rästejä tehdessä niin sanotusti seinään.

Eli kyseessä on muutama rakenteiden mekaniikkaan kuuluvaa ongelmaa, joita yritän ratkoa kesäloman aikana kun tuota ylimääräistä aikaa siunaantui kiitettävästi.
Olen lukenut kaikki muistiinpanot ja netistä vielä lisää, mutta muutama juttu ei aukea.
Otetaan ensin yksi ja jos saan täältä hyviä vastauksia niin kokeillaan toista. Ensimmäinen on kolme aukoinen palkki crossin menetelmällä ja toinen sitten A-kattotuoli derivaatta/integrointi systeemillä.

Eli ensin kolme aukkoinen palkki.
Palkin aukkojen pituudet on 11m/10m/11m
Sen päällä on 30kn/m jatkuva kuorma ja keskimmäisen osan päällä on vielä 38kn pistekuorma.

lähtö momenteiksi olen saanut ensimmäiselle osalle -ql^2/12
toiselle osalle -ql^2/12-Pab^2/L^2 ja kolmas on sama kun eka.

Ongelmaksi epäilen tuota crossin menetelmän taulukkoa.
Kun en saa leikkausvoimia täsmäämään qse ajn kanssa.

toivottavasti joku osaa sanoa jotain tuosta kuvauksesta.
Sama palkki pitää tehdä voimamenetelmällä ja kolmen momentin yhtälöllä mutta en puutu niihin kun tarvin tuota crossin menetelmää toiseen harjoitukseen.

Kommentit (3)

Vierailija

Mikä tuossa kysymyksessä oikein mättää.
Onko se vaikea, vaikeasti selitetty , tyhmä vai mitä.
Kyllä minä nyt jokun vastauksen tai vinkin haluan, ettäpäsen eteenpäin tuon tehtävän kanssa.

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Käy imuroimassa joku beamboy tms ohjelma, niin saat ainakin leikkausvoima- ja momenttikuviot oikein. Sitten vaan miettimään virhettä, jos omat tulokset eroavat niistä.

Vierailija

QSE:llä olen tehnyt leikkaus, normaalivoima ja momenttikuvat.
mutta nyt pitää tehdä nuo vielä käsin. Olen kattonu wikipediasta tuota crossin menetelmää ja sitten TKK:n sivuja. ja omia muistiinpanoja. Tuo cross vaan ei aukea ainakaan tuommosessa kolme aukkoisessa palkissa. Voi tietenkin olla että olen tehnyt QSE:llä päin metsää, pitää kokeilla tuota beamboyta.

Uusimmat

Suosituimmat