Onko tämä suojatie? - Äänestys

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tampereella ihmetellään seuraavaa: Onko kuvassa oleva raidoitettu alue suojatie vai ei. Mitä mieltä olette?

author="<a href="http://www.aamulehti.fi/uutiset/pirkanmaa/146066.shtml">aamulehti.fi</a>" kirjoitti:

Onko tämä suojatie vai ei?

97-vuotias mies jäi bussin alle sunnuntaina Tampereen keskustorilla. Törmäyskohdassa näyttää aivan selvästi olevan suojatie, vaikka raidat eivät ole perinteisen valkoisia. Kaikille tuntuu olevan epäselvää, onko kyseessä todella suojatie vai ei?

Jopa onnettomuustapausta tutkiva rikoskomisario Anssi Köykkä joutuu myöntämään, että raidoitetun ylityksen status on hiukan epäselvä. Tieliikenneasetus puhuu valkoisesta raidoituksesta, mutta kyseisen ylityksen raidoitus on tehty tummista ja vaaleista kivistä.

Joka tapauksessa bussin on väistettävä jalankulkijoita, Köykkä toteaa.

Nimettömänä pysyttelevän bussinkuljettajan mielestä kyseessä ei ole suojatie.

Tämähän ei ole suojatie, kun siinä ei ole suojatien merkkejä. Ihmiset olettavat sen olevan suojatie, ja menevät yli sillä meiningillä.

Samanlaisia epätavallisia suojateitä on ympäri Tampereen keskustaa.

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Ei se vaan ole, kun ei ole asianmukaisia liikennemerkkejä. Eipä silti toisten päälle saa ajaa saati kääntyä sokkona isolla autolla ruuhkaisessa keskustassa muutenkaan.

Vierailija

Kyllä se nyt pitäisi vähän kattoo ettei nyt kaikkialle suojatien näköisiä kohtia laiteta. Erehtymisen vaara on, ja saattaa johtaa onnettomuuteen.

Vierailija

Millä järjellä bussikuski ajaa ihmisen päälle paikassa, jossa on kävelytie ja siinä pitäis olla suojatie kävelyreittinä? Joku "Äijä" taas puikoissa.
Mä oon tuosta ylittänyt väylän sen monet kerrat enkä ole edes ajatellut onko siinä virallinen suojatie vaiko ei.

Meillä Tanpereella suunnitellaan nykyään paljon tuota kaupunki-infraa ihan niin että tyypit suunnittelee toimistoissaan eivätkä ehkä koskaan jalkapatikoi, eivät käytä julkisia kulkuvälineitä ja osalla ei näytä olevan edes aivokapasiteettia riittävästi kun rahaa tärvätään "kauneuteen" enemmän kuin käytännöllisyyteen.

Kallista noitten suunnittelu ja rakentaminen on.
Niihin runokiviinkin on jo aika moni kompastunut ja loukkaantunut siinä rytäkässä. Yks kait korjattiinkin kalliisti.
Tää on nyt tätä kun osa porukasta on hoppeelusikalla ruokittuja kermaperseitä, joilla ei tosiaan ole oikein susteellisuudentaju päässyt kehittymään ja keskustaa on nysvätty kait EU:n (kulttuuri) pääkaupungiksi. Voivatten olla demareittenkin kakaroita noi suunnittelijat.

Jos mua ei täällä saitilla ei näy enää niin niitten sala-ampujat on ehkä osuneet, joten heippa siltä varalta. Ihan varma mä en oo että onko niillä joku salaianen organisaatio ja onko niillä teloitusryhmää?
Ehkä raatihuoneen katolla niitten mestaaja kyttää etälamauttimen kanssa ja painaa nappia aina kun sopiva uhri on tuossa "suojatiellä".. Ja ettäkö mulla vilkas mielikuvitus, miten nii?

Vitsit vitsinä mutta täällä on jotain *tun sekopäitä vallankahvassa. Mammuttitautia ilmassa.
Pitäis varmatenkin mennä kunnallisvaaleissa ehdolle, muuta kait ei voi tehdä kun valitusoikeudesta ei ole mitään hyötyä kun on äänestänyt ihan muuta kuin niitä kermapyllyjä. Tosin.. vaikea ehdokkaista nykyään muuta löytää.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
Pönni
Pitäis varmatenkin mennä kunnallisvaaleissa ehdolle, muuta kait ei voi tehdä kun valitusoikeudesta ei ole mitään hyötyä kun on äänestänyt ihan muuta kuin niitä kermapyllyjä. Tosin.. vaikea ehdokkaista nykyään muuta löytää.

Kerro vaan reippaasti, minkälaisia asioita alat viedä eteenpäin. Mitä kannatat ja mitä vastustat, voisit vaikka saada ääneni.

Vierailija
Ertsu
Pönni

Kerro vaan reippaasti, minkälaisia asioita alat viedä eteenpäin. Mitä kannatat ja mitä vastustat, voisit vaikka saada ääneni.

Nii-i.. mutkun pitäis saada enemmän mun kaltaisia kunnanvaltuustoon. Nyt siellä on vanhojen politikkojen kersat ja sukulaiset vallassa. Jo aikoinaan kun olin mukana politiikassa näillä nurkin alkain -80-luvun alusta Tampereella oli tosi piukea hyväveliporukka jakamassa valtaa keskenään.
Silloin asuin itte Valkeakoskella ja siellä se oli vielä kamalampaa kun Demarit alkoi omistaa koko kylän.

Joteskin tuntuu että on hankala saada edes jalkaa ovenrakoon kunnan asioista päättämiseen kun on oppositiossa ja aina vaan harvemmiksi on käyneet ne "rivit" joista kuuluu ihmisen ääntä.
Mä oon sitä empinyt valtavan monta kertaa että asettuakko ehdolle tosissaan vai ei. Mulla vaan ei oo puoluetta ja sitoutumattomana on vaikeeta yksin saada mainostettua itteensä jos asettuu ehdolle.
Sitten mulla on vielä riesanani se että olen aspergeroireinen, sosiaalisesti niin rajoittunut että ujostelen esiintyä suurille laumoille ja mut on hemmetin helppo saada paniikkiin ja ihan lukkoon irl. Ei hirvesti kiinnosta joutua jokun oikeistolaisten esiintjämestareiden myllytykseen, revittäväksi henkisesti riekaleiksi.
Mä tiedän yhden tosi pätevän naisihmisen joka aikoinaan oli aktiivisti mukana kunnallispolitiikassa täällä ja lataamoon päätyi. Alkoi käyttä alkoholia rutkasti kun stressaantui ja meni sitäkautta pilalle, minä en tarttis ees viinaa.

Jos olis vahva tukiryhmä niin sitten mutta mistä semmosen tekee? Pitäiskö ruveta keräämään kannattajakortteja ihan vaan että mittais kannatuksen ja sit menis ehdolle. Kamalan pelottavaa on lla mukana politiikassa kun siellä ei keinoja kaihdeta vallan ja rahan takia. Siks sinne ei ihmiset tahdo, etenkään ne pehmoimmat ja kilteimmät.
Kusipäitä ja narsisteja kyllä riittää, ahneita.

Teekkari
Seuraa 
Viestejä2347
Liittynyt27.4.2008

Ei näy valkoista...äänestin ei ole. Itse ajelen porukan päälle vain aidolla suojatiellä.

Pitäshän se nyt vähän sytytellä valoja tauluun, kun käy taistoon autojen kanssa...massa ratkaisee ja materiaalien kestävyys ja harvemmin toivottavasti kansanterveydellisistä syistä jalankulkija painaa enemmän kuin esimerkiksi tapauksen bussi.

Everything you know, is about to change.

Vierailija

Kyllä tuo suojatie on, värityksestään huolimatta.

Raision keskustassa on samanlainen, kyllä se ihan suojatien virkaa toimittaa.

Vierailija

On se suojatie. Se ei välttämättä ole virallisesti suojatie, mutta se antaa ymmärtää olevansa suojatie, joten se on eräänlainen "suojatie". Suojateiden lahkoon kuuluvat nimittäin kaikki suojatiet, olivatpa virallisia tahi eivät. Eri asia sitten on, miten laki kohtelee tällaisia hämäriä suojateitä.

Vierailija

Mitä helvetin väliä sillä on onko pätkä suojatie vai ei? Linjurikuskilla ei ole oikeutta ajaa ihmisten päälle vaikka uhri koikkeloisi keskellä moottoritietä. Jalankulkijaa on aina väistettävä!

Vierailija
googeli
Mitä helvetin väliä sillä on onko pätkä suojatie vai ei? Linjurikuskilla ei ole oikeutta ajaa ihmisten päälle vaikka uhri koikkeloisi keskellä moottoritietä. Jalankulkijaa on aina väistettävä!

Tuskin kukaan nyt tahallaan päälle ajaa?

Onhan se jokseensakin ymmärrettävää että ei kerkeä reagoida jos joku yhtäkkiä eteen toikkaroi. Toisaalta bussikuski myönsi että ihmiset menevät siitä yli kuin olisi suojatie, eli luulisi että ko kuski olisi osannut varoa...

Vierailija

Ei ole suojatie, koska ei ole sitä sinistä nelikulmaista liikennemerkkiä.

Eikös se niin ole, että tuollaisessa paikassa saa suoraan ajava ajaa päälle, mutta kääntyvän pitää väistää?

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

On se, mutta eihän tuosta saa ajaa, ku siinä on toi merkki.

Eli bussimies teki väärin.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Äänekoskellakin keskustassa on tommosista samanlaisista kivistä tehdyt suojatiet kaduilla.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Paska kuski vaan ja yrittää vierittää syyt "epäselvän" tien piikkiin.

R4D4
Seuraa 
Viestejä1566
Liittynyt25.3.2009

Tuo ei ole suojatie, vaan autoilijoiden asettama pyydys.

Jalankulkija houkutellaan raidoituksella valesuojatielle kuin karhu hunajalla sivellyn puun luo, ja sitten autoilijat voivat hakea korvauksia jalankulkijoiden aiheuttamista kolhuista.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat