Ilmanvastuksen ja kitkan vähentämiskikkoja? Saippuointi?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen hurahtanut energian säästämiseen..ja tulee nykyään mietittyä kaikenlaisia potentiaalisia keinoja siihen...

Tuli mieleen tällainen idea, että olisiko järkeä saippuoida tai öljytä autoa?..siis saippuoisin tai öljyäisin konepellin, rekisterikilvet, peilit, katon, puskurit sekä myös auton takaosan.....Eikö periaatteessa ilmanvastuksenkin pitäisi vähentyä kun ilma liikkuisi nopeammin pois auton rasvatun pinnan edestä?..ja mahdollisesti myös ilman pyörteily auton takana vähenisi.

Toki pitäisi sitten ottaa huomioon liikenneturvallisuus...ja varmistaa ettei mitään saippuaa tai öljyä pääsisi mitenkään valumaan tielle eikä renkaille...mutta tuli tämmöiden idea mieleen..mitä mieltä olette.

Kommentit (10)

Vierailija

Erittäin hyvä idea, kannattaa ajaa öljyn sivelyn jälkeen ensin hiekkatiellä, että tarttuu mahdollisimman paljon paskaa pintaan, ettei kukaan näe jäteöljykerrosta.

kuningas
Seuraa 
Viestejä1246
Liittynyt10.12.2007

Öljyäminen vähentää vastusta lähinnä kiinteiden pintojen välissä estäen niiden kontaktia.

War doesn't determine who's right but who's left.

There is no such thing as an atheist in a foxhole.

Jorma
Seuraa 
Viestejä2350
Liittynyt27.12.2008
saro
Olen hurahtanut energian säästämiseen..ja tulee nykyään mietittyä kaikenlaisia potentiaalisia keinoja siihen...

Tuli mieleen tällainen idea, että olisiko järkeä saippuoida tai öljytä autoa?..siis saippuoisin tai öljyäisin konepellin, rekisterikilvet, peilit, katon, puskurit sekä myös auton takaosan.....Eikö periaatteessa ilmanvastuksenkin pitäisi vähentyä kun ilma liikkuisi nopeammin pois auton rasvatun pinnan edestä?..ja mahdollisesti myös ilman pyörteily auton takana vähenisi.

Toki pitäisi sitten ottaa huomioon liikenneturvallisuus...ja varmistaa ettei mitään saippuaa tai öljyä pääsisi mitenkään valumaan tielle eikä renkaille...mutta tuli tämmöiden idea mieleen..mitä mieltä olette.


Huono konsti.
Auto pitää tervata ja sitten kieritellä höyhenissä.
Niin tehtiin ennen Ameriikassa kanavarkaille, käsittelyn jälkeen juoksivat tosi kovaa. Nykyinen tiede on vahvistanut nämä vanhat kokemukset.

T-Bolt
Seuraa 
Viestejä3602
Liittynyt6.5.2009
Jorma
saro
Olen hurahtanut energian säästämiseen..ja tulee nykyään mietittyä kaikenlaisia potentiaalisia keinoja siihen...

Tuli mieleen tällainen idea, että olisiko järkeä saippuoida tai öljytä autoa?..siis saippuoisin tai öljyäisin konepellin, rekisterikilvet, peilit, katon, puskurit sekä myös auton takaosan.....Eikö periaatteessa ilmanvastuksenkin pitäisi vähentyä kun ilma liikkuisi nopeammin pois auton rasvatun pinnan edestä?..ja mahdollisesti myös ilman pyörteily auton takana vähenisi.

Toki pitäisi sitten ottaa huomioon liikenneturvallisuus...ja varmistaa ettei mitään saippuaa tai öljyä pääsisi mitenkään valumaan tielle eikä renkaille...mutta tuli tämmöiden idea mieleen..mitä mieltä olette.


Huono konsti.
Auto pitää tervata ja sitten kieritellä höyhenissä.
Niin tehtiin ennen Ameriikassa kanavarkaille, käsittelyn jälkeen juoksivat tosi kovaa. Nykyinen tiede on vahvistanut nämä vanhat kokemukset.



Laitat rekan ajamaan edellä ja ajat rekan imussa. Toimii varmasti.

Too many protest singers, not enough protest songs...

Vierailija
saro
Olen hurahtanut energian säästämiseen..ja tulee nykyään mietittyä kaikenlaisia potentiaalisia keinoja siihen...

Tuli mieleen tällainen idea, että olisiko järkeä saippuoida tai öljytä autoa?..siis saippuoisin tai öljyäisin konepellin, rekisterikilvet, peilit, katon, puskurit sekä myös auton takaosan.....Eikö periaatteessa ilmanvastuksenkin pitäisi vähentyä kun ilma liikkuisi nopeammin pois auton rasvatun pinnan edestä?..ja mahdollisesti myös ilman pyörteily auton takana vähenisi.

Toki pitäisi sitten ottaa huomioon liikenneturvallisuus...ja varmistaa ettei mitään saippuaa tai öljyä pääsisi mitenkään valumaan tielle eikä renkaille...mutta tuli tämmöiden idea mieleen..mitä mieltä olette.




Ostat pikkuruisen vasaran ja naputtelet auton täyteen samanlaisia monttuja kuin golfpallossa.

-

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839
Liittynyt16.3.2005
Imperator
Napsi kaikki ylimääräiset ulokkeet, kuten peilit ja antennit, pois niin ilmanvastus vähenee.



juu ja teippaa turhat raot umpeen pakkausteipillä, eli keulan ilmareiät, konepellin ja ovien raot yms. tulee tosi virtaviivainen sukkula

Uusimmat

Suosituimmat