Kyllä siellä kuuluu ollakin painetta.
Katso onko jäähdytysnesteen seassa öljyä.
Kokeile tuleeko painetta kun kone on kylmä.
Juu, on siellä normaalistikin painetta. Kokeile siis käynnistää kylmä kone ja katso tuleeko painetta heti.
Hukkuuko jäähdytysnestettä tai lämpeneekö kone liikaa?
Kansipahvi on sitten se todennäköisin, sitten kannen halkeama ja viimeisenä lohkon halkeama, mutta tuskin se.
Paine lähtee kun kusaset. Paine ei johdu naaman palamisesta, molemmat johtuvat luultavasti liiasta juomisesta.
Älä juo niin että sammut. Jos kuitenkin sammut, älä sammu auringonpaisteeseen. Jos kuitenkin sammut auringonpaisteeseen, niin käännä kansipahvi varjon puolelle. Jos kuitenkin naama jää auringon puolelle, niin herättyäsi voitele kansipahvi jollain hyvällä hoitavalla öljyllä.
Hyvää juhannusta.
Jos öljykorkissa näkyy harmaata kenties vaahtomaista jäähdytysneste-öljy emulsiota, on kansivikaa, toivottavasti vain pahvi rikki.
Jos pakoputken päästä tulee valkoista "höyryä", vaurio on jo pitkällä.
Muistathan, että jo pienikin määrä jäähdytinnestettä aiheuttaa mitä todennäköisimmin laakerivaurion, luultavasti nasahtaa kk-laakerit ensin, sen taas huomaa kilkatuksena autoa rasitettaessa, rpm-alueella 1-3000rpm. Sitä ei voi erehtyä luulemaan nakutukseksi, joka on enemmänkin rätinää kuin kilinää.
Tarkista öljykorkki!
Jos paisuntasäiliöön nousee kuplia moottorin ollessa käynnissä, vika on vasta aluillaan (jos ei siis harmaata öljykorkissa), tällöin kansi irti ja tarkastukseen.
Älä ikinä avaa paisuntasäiliön korkkia äkkinäisesti, moottorin ollessa kuuma, vaan hiljalleen pitää avata se!
Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-
Tai kansi halki.
Kyllä siellä kuuluu ollakin painetta.
Katso onko jäähdytysnesteen seassa öljyä.
Kokeile tuleeko painetta kun kone on kylmä.
Jos mikään muu ei auta, tutustu huolto-ohjekirjaan!
Mikä on paisuntasäiliö. Nyt mäkin tiedän.
Juu, on siellä normaalistikin painetta. Kokeile siis käynnistää kylmä kone ja katso tuleeko painetta heti.
Hukkuuko jäähdytysnestettä tai lämpeneekö kone liikaa?
Kansipahvi on sitten se todennäköisin, sitten kannen halkeama ja viimeisenä lohkon halkeama, mutta tuskin se.
Paine lähtee kun kusaset. Paine ei johdu naaman palamisesta, molemmat johtuvat luultavasti liiasta juomisesta.
Älä juo niin että sammut. Jos kuitenkin sammut, älä sammu auringonpaisteeseen. Jos kuitenkin sammut auringonpaisteeseen, niin käännä kansipahvi varjon puolelle. Jos kuitenkin naama jää auringon puolelle, niin herättyäsi voitele kansipahvi jollain hyvällä hoitavalla öljyllä.
Hyvää juhannusta.
Jos öljykorkissa näkyy harmaata kenties vaahtomaista jäähdytysneste-öljy emulsiota, on kansivikaa, toivottavasti vain pahvi rikki.
Jos pakoputken päästä tulee valkoista "höyryä", vaurio on jo pitkällä.
Muistathan, että jo pienikin määrä jäähdytinnestettä aiheuttaa mitä todennäköisimmin laakerivaurion, luultavasti nasahtaa kk-laakerit ensin, sen taas huomaa kilkatuksena autoa rasitettaessa, rpm-alueella 1-3000rpm. Sitä ei voi erehtyä luulemaan nakutukseksi, joka on enemmänkin rätinää kuin kilinää.
Tarkista öljykorkki!
Jos paisuntasäiliöön nousee kuplia moottorin ollessa käynnissä, vika on vasta aluillaan (jos ei siis harmaata öljykorkissa), tällöin kansi irti ja tarkastukseen.
Älä ikinä avaa paisuntasäiliön korkkia äkkinäisesti, moottorin ollessa kuuma, vaan hiljalleen pitää avata se!
Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-