Kramppeja jaloissa öisin...

Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007

Kramppeja jaloissa öisin. Viime aikoina on alkanut esiintyä moisia, pirun kivuliaita episodeja öisin jalkaterissä,varpaissa ja alasäärissä (ulkosäärissä). Varpaat tuppaavat törröttämään kaikkiin mahdollisiin ja mahdottomiin eri suuntiin ja sattuu niin pirusti!

Alkavat kun vahingossa oikaisee nukkuessa jalkaterän/terät suoriksi ja ainoa "varma" parannuskeino on mennä lämpimään jalkakylpyyn,
joskus jopa pari kertaa yössä.

Oiskos vinkkejä kellään?

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Tuskin oot raskaana?
Mulla nimittäin oli loppuraskausaika tuota. Kivulloista on.
Mulla helpotti lapsen syntymän jälkeen.

Nyttemmin oon ruvennut taas kärsimään nk. suonenvedosta.
Oon huomannut etten muista juoda aina riittävästi ja kyse on nestevajeesta. Auttaa kun juon. Iltasella litkin monta mukillista teetä ihan varuks etten herää yöllä mokomaan tuskaan. Käyn mieluimmin pissillä ja kömmin takaisin nukkumaan.

Juominen voi auttaa mutta sitten Mangnesium tablettina voi olla parempi apu. Mulla ainakin auttaa.

Raskausajan krampeille voi löytyä selitys siitä että vauvan "rakennusaineeksi" menee paljon ravintoa ja mulla oli aika ongelmallinen raskaus kun ei pysynyt sapuskat sisällä ja ties mitä.
Ikääntyminen puolestaan aiheuttaa aineenvaihdunnan hidastumista ja ties mitä.

Vierailija

Joku hivenainejuttu se on. Joku tuttava on saanut avun suolaa suuhun heittämällä, joku napsii magnesiumia. Jalat kannattaa myös pitää lämpöisinä. Kesälläkin.

Vierailija

Merisuolassa on luontaisesti magnesiumia ja ottaminen ei pääse unohtumaan kun se on suolassa. Ellen väärin muista on maaperän määrissä alueellisia eroja. Se taas vaikuttaa paikallisen ravinnon kautta.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
Pönni
Tuskin oot raskaana?

Joo, raskaus ei ole ongelma...

Oon huomannut etten muista juoda aina riittävästi ja kyse on nestevajeesta. Auttaa kun juon. Iltasella litkin monta mukillista teetä ihan varuks etten herää yöllä mokomaan tuskaan. Käyn mieluimmin pissillä ja kömmin takaisin nukkumaan.

Juominen voi auttaa mutta sitten Mangnesium tablettina voi olla parempi apu. Mulla ainakin auttaa.

Hyvä pointti, tuo nestevaje voisi hyvinkin olla tekijä. Täytyypä kokeilla (myös tuota magnesiumia)!

Raskausajan krampeille voi löytyä selitys siitä että vauvan "rakennusaineeksi" menee paljon ravintoa ja mulla oli aika ongelmallinen raskaus kun ei pysynyt sapuskat sisällä ja ties mitä.

Ehkä sisälläni on tietämättäni piilossa pieni raskaana oleva nainen? En vain pysty muistamaan tapahtumaa, jossa tuo hedelmöitys olisi voinut tapahtua...

Anyway, tänks, kokeilen nesteytystä ja magnesiumia!

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
Miss Baker
Joku hivenainejuttu se on. Joku tuttava on saanut avun suolaa suuhun heittämällä, joku napsii magnesiumia. Jalat kannattaa myös pitää lämpöisinä. Kesälläkin.

Kokeillaan villasukkia kanssa, kiitti vinkistä, Miss Baker!

--
Seppo P.

Vierailija

Äärimmilleen viedyt venyttelyt tai lihastreenit voi laukaista.
Unissaan voi tietämättään viedä jalkoja juuri noihin ääriasentoihin.

Myös liikkumattomuus siis jos vaikka lopettaa kuntoilun "seinään" ykskaks voi tulla noita kramppeja.

Siis äkillinen treeni tai vastaavasti kerta laakista lopetettu kuntoilu voi laukaista.

Pohkeitten venyttely voi auttaa ja mineraalisuolakin on hyvä. Ja kaikki nuo edellä mainitut on hyviä konsteja

Vierailija
Seppo_Pietikainen
Kramppeja jaloissa öisin. Viime aikoina on alkanut esiintyä moisia, pirun kivuliaita episodeja öisin jalkaterissä,varpaissa ja alasäärissä (ulkosäärissä). Varpaat tuppaavat törröttämään kaikkiin mahdollisiin ja mahdottomiin eri suuntiin ja sattuu niin pirusti!

Alkavat kun vahingossa oikaisee nukkuessa jalkaterän/terät suoriksi ja ainoa "varma" parannuskeino on mennä lämpimään jalkakylpyyn,
joskus jopa pari kertaa yössä.

Oiskos vinkkejä kellään?

Ei juuri vinkkejä, mutta on ollut itselläkin joskus. Kramppaavaa lihasta kannattaa yrittää hieroa voimakkasti. Eikä kannata lähteä uimaan kovin syville vesille kauaksi rannasta.

Vierailija
Seppo_Pietikainen
Pönni
Tuskin oot raskaana?

Joo, raskaus ei ole ongelma...

Hyvä pointti, tuo nestevaje voisi hyvinkin olla tekijä. Täytyypä kokeilla (myös tuota magnesiumia)!

Ehkä sisälläni on tietämättäni piilossa pieni raskaana oleva nainen? En vain pysty muistamaan tapahtumaa, jossa tuo hedelmöitys olisi voinut tapahtua...

Anyway, tänks, kokeilen nesteytystä ja magnesiumia!

Katso ketjusta paras magnesium ,mitä kannattaa napata!

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
Arkkis

Eikä kannata lähteä uimaan kovin syville vesille kauaksi rannasta.

Aikomukseni on välttää moista, satavarmasti!

Sain hyviä vinkkejä Pönniltä, Miss Bakerilta ja muiltakin, kiitti vain kovasti.

Aikomukseni on kokeilla välittömästi saamiani vinkkejä, poisluettuna tuo "oikean" magnesiumin valinta, se vaatii hieman lisätyöskentelyä, mutta aion paneutua myös siihen.

Kuten sanoin, on sangen vastenmielistä herätä yöllä pari-kolme kertaa kivuliaisiin kramppeihin varpaissa...

--
Seppo P.

Vierailija
Seppo_Pietikainen
Miss Baker

Kokeillaan villasukkia kanssa, kiitti vinkistä, Miss Baker!

Unisukkien ei tarvitse olla villasukat. Mulla on usein ihan pumpulisiukat. (Puuvillaa). Löyhävartiset ettei vaan kiristä. Hyvä ja halpa konsti parantaa unen laatua.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
fenomenologi
Lihaskrampit johtuvat yleensä magnesiumin ja/tai kaliumin puutteesta.

Tuo magnesiumin puute voisi olla hyvinkin syynä - käytän erittäin vähän mitään maitotuotteita.

--
Seppo P.

John Carter
Seuraa 
Viestejä7530
Liittynyt17.2.2006

Joo, olen kärsinyt samasta vaivasta aina urheilun tai pitkän työpäivän jälkeen, jos venyttelyt ovat jääneet kunnolla tekemättä ja olen huomannut myös energiajuomien, kahvin tai muiden diureettien liiallisen nauttimisen johtavan samanlaisiin kramppeihin.

Suosittelen syömään monimineraaleja, jotka sisältävät esim.magnesiumia ja nauttimaan tarpeeksi vettä vuorokaudessa.Jos nämä keinot eivät auta, niin välillä voi turvautua esim.relaksantteihin kuten zirdaludiin.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Vierailija
Seppo_Pietikainen
fenomenologi
Lihaskrampit johtuvat yleensä magnesiumin ja/tai kaliumin puutteesta.

Tuo magnesiumin puute voisi olla hyvinkin syynä - käytän erittäin vähän mitään maitotuotteita.

Mä oon aina tykännyt maidosta. Joisin sitä vaikka miten paljon mutta laktoosiongelma haittaa. Nyt tuli mieleeni että voiskohan olla niin että laktoosiongelmien lisäksi voi olla ongelmia siinäkin ettei maidosta imeydy mangnesiumit, kalsiumit ja mitä siinä onkin?
Hyvinkin mahdollista että kytkeytyvät toisiinsa?
Nykyisin kun oon taas siirtynyt Hyla-tuotteisiin niin kramppaaminenkin on jaloista vähentynyt. Hm..

Olipas hyvä että nousi tällainenkin aihe puheeksi.
Mä kuitenkin käytän lisäravinteena välillä mangnesiumia, kromia ja kalsiumia. Kaikista ihanteellisinta olis kun ne vois nautiskella tavallisen ruuan mukana mutta jos ei ne imeydy siitä niin pakko varmistaa niitten saanti erikseen.

En tiedä mutta mietityttää se miten paljon autismioireilut vaikuttaa taustalla? Kun kyse autismissa voipi olla lähtökohtaisesti hormonaalinen ongelma, josta aiheutuu erilaisia aistiyli- tai aliherkkyyksiä, allergioita, sitä ettei elimistö siedä sitä sun tätä ja oireilu voi ilmaantua jopa niin suurina aistipoikkeamina että on aistiharhoja niin ei olis mikään ihme että elimistö ei siedä ja siten vastaanota sille välttämättömiä "rakennusaineita".

Maidon osalta, laktoosi-intoleranssin kohdalla on esitetty jos jotakin epäilyjä pastoroinnin tai homokenoinnin vaikutuksista mutta mä oon varhaislapsuudessani saanut juoda maitoni lypsytuoreena ja ankarat vatsanväänteet siitä tuli.

Autismioireilu on sellainen jota tutkimalla vois löytyä vaikka mitä selityksiä hormonien vaikutuksista ties mihin. Kyllähän sitä kait tutkitaankin aktiivisti mutta liekö nykyään tutkimusmäärärahat sidottu pitkälti vanhuusvaivojen tutkimiseen kun II maailmansodan jälkeinen maapallon suuri ikäluokka on vanhentunut ja tutkimuspainopiste on siks geriatrisella puolella?

Saisivat kyllä tutkia nuorempiakin että riittäis hoitajia ja huoltajia.
On ihan liikaa sellaisia vajaakuntoisia joilla olis älliä vaikka muille jakaa, olis pääpiirteittäin kaikki suht kondiksessa mutta jotkut osa-alueet nigeltää.
Joku yliherkkyys, allergia, elimistön sieto-ongelma, aistipoikkeama voi näyttää mitättömältä mutta se voi aiheuttaa niin vakavaa oireilua että se estää täysipainoisen elämän ja elämänhallinnan ja sitäkautta ihmisiä on syrjässä.

Kai sitä vois maallikkonakin laittaa ylös kaikkia havaintojaan omasta autismioireilusta ja toimittaa niitä autismitutkijoille. Eihän se ota eikä anna..
Siitä vois olla paljon hyötyä kaikille sitten iiiiiisossa mittakaavassa vaikka sitä ei tyhmempi heti huomaiskaa..

Vierailija
John Carter
Joo, olen kärsinyt samasta vaivasta aina urheilun tai pitkän työpäivän jälkeen, jos venyttelyt ovat jääneet kunnolla tekemättä ja olen huomannut myös energiajuomien, kahvin tai muiden diureettien liiallisen nauttimisen johtavan samanlaisiin kramppeihin.

Onkohan siinä syy aineenvaihdunnan kiihtymisessä ja hivenaineiden kuin nesteenkin nopsemmasta poistumisesta elimistöstä?
Onkohan kukaan huomannut Chilin yhteydessä samaa?
Sekinkunhan kiihdyttää aineenvaihduntaa.

Suosittelen syömään monimineraaleja, jotka sisältävät esim.magnesiumia ja nauttimaan tarpeeksi vettä vuorokaudessa.Jos nämä keinot eivät auta, niin välillä voi turvautua esim.relaksantteihin kuten zirdaludiin.

Mä sain kans ekaa kertaa nyt edellisen lekurissa käynniltä Zirdalud reseptin pyytämällä kun jälkikasvuni usutti kokeilemaan kun mulla on jatkuvasti joku paikka kipee.
Taas mulla taustavaikuttimena autismioireilu kun jännitän. Kyseessä on ns. spastinen jännitys ja sen taustavaikutin voi olla jälleen hormonaalinen.
Hermot renaa ja vaikuttaa koko elimistöön.

Se mikä nyt juolahti mieleen tuosta Zirdaludista että perustuuko sen vaikutus sit siihen että se on tavallaan rauhoittava, ehkä se sitten voi myös hidastaa aineenvaihduntaa ja estää siten elimistölle tärkeitä aineita poistumasta pikavauhtia?

Lihaskrampeissa se voi kylläkin auttaa kait rentoutumisen kautta lihakseen kertyneitä kuona-aineita, maitohappoja liikkeellelähdössä ja laukaista siten lihaskramppia.

Mulla on itsellä käytössä paniikkihäiriölääkityksenä Xanor, joka on ns. rauhoittava. Harvakseltaan käytän vain äärimmäisessä tarpeessa kun en pysty kotikonstein relaamaan. Yks 0.5mg. annos vaikuttaa vielä seuraavanakain päivänä niin että olo on hiukan turran tokkurainen mutta sen oon huomannut että lääke laukaisee todella tehokkaasti just lihasjännityksetkin ja se virkistää sitten aika hyvin kun saa yönsä nukuttua rentona ja hyvä uni on "paras lääke"..

Ihmiselimistö on mielenkiintoinen!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat