Paljonko valtiomme on lainannut muille?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Suomen valtionvelka viime vuoden lopussa oli 53 miljardia. Mutta paljonko Suomella on saatavia muille maille annetuista lainoista? Mistähän tällaisen tiedon voisi löytää?

Kommentit (6)

Vierailija

Turhaan summia kyselet.
Nykyinen maailmantalous perustuu olemattomaan.
Kaikki ovat velkaa kaikille.

Rahaa painetaan mutta totuus on, että luvut ovat vain lukuja.

Vierailija

Voi olla, että nykyinen tilanne nollataan jossain vaiheessa. Onkohan velan määrä maailmassa jo tuotettua BKT:tä suurempi?

Vierailija
Duski
Voi olla, että nykyinen tilanne nollataan jossain vaiheessa. Onkohan velan määrä maailmassa jo tuotettua BKT:tä suurempi?

Tokkopa koska BKT perustuu myös kuvitelluille summille, jotka perustuvat rahojen painantaan, jotka perustuvat velkoihin...........

Ediittiä, noita pahimpia typojahan mä fixailin..

Vierailija

Todellista lukua ei kukaan koskaan saa tietää.

Mutta veikkaan, että USA:n "velka" ylittää, noh, "kaiken"

"We gotta have the money to fight these wars, no matter if they are legimite or not, war is the grease that keeps USA rolling!"

Jotuni
Seuraa 
Viestejä9534
Liittynyt31.8.2006
Duski
Suomen valtionvelka viime vuoden lopussa oli 53 miljardia. Mutta paljonko Suomella on saatavia muille maille annetuista lainoista? Mistähän tällaisen tiedon voisi löytää?

Finanssikriisin aikana Suomen valtio on antanut lainoja ainakin Islannille ja Latvialle. Islannille muistaakseni n. 500 miljoonaa ja Latvialla noin 300 miljoonaa euroa. Suomen valtio ottaa itse lisää lainaa voidakseen lainata edelleen.

-

Vierailija
Jotuni

Finanssikriisin aikana Suomen valtio on antanut lainoja ainakin Islannille ja Latvialle. Islannille muistaakseni n. 500 miljoonaa ja Latvialla noin 300 miljoonaa euroa. Suomen valtio ottaa itse lisää lainaa voidakseen lainata edelleen.

Nämähän ovatkin jo tiedossa. Kiinnostaisi vaan tietää muutkin lainatut summat, pelkästään noissa kahdessa lainassa on jo lähes miljardi kiinni.

Uusimmat

Suosituimmat