Paljonko lunnaita sinusta tulisi maksaa?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minna Nurmisesta maksettiin 10 miljoonan euron lunnaat. Mikä olisi sopiva lunnassumma, jos sinut siepattaisiin (tai kun sinut siepataan)?

Kommentit (15)

Vierailija

Käypä hinta.

Lihan kilohinnan mukaan (käytän tässä sika-nautaa, n. 3 euroa/kilo ja liha n. 80% koko painosta) tulee jo 210 euroa.

Sisäelimet ja aivot, jotka tuskin kelpaavat enää lääketieteelle kelpaavat sentään koiranruokatehtaalle ja niistä saanee arviolta puoli euroa kilolta, yhteensä muutaman euron. Luista saanee koiranruokatehtaalta enintään kympin. Näistä tulee yhteensä 223 euroa. Ja päällä olevista vaatteista vielä vajaa satanen, niin saadaan sopiva könttäsumma 300 euroa.

Lisään vielä tuohon satasen; joku voi maksaa fiilistelyistä ja jutuista sen verran päälle.

Vierailija

Joo, Pubin kanssa samalla linjalla. Kilohinta tässä tapauksessa määräytyisi sisäfileen hinnan perusteella koska "ylimääräistä" ei juuri ole. Jokunen satanen olis kohtuu korvaus...

Tuppu L 2.0
Seuraa 
Viestejä3156
Liittynyt25.5.2009

Kyllä sukulaiset varmaan jotain 10 000 - 100 000 euroa saisivat yhdessä kerätty kasaan, jos välttämättä haluaisivat. Käytännössä ei kuitenkaan varmaan yli 10 000 kannattaisi pyytää, kun ei vanhemmillakaan mikään kovinkaan kummoinen rahatilanne ole. En kyllä edes usko, että minusta edes suostuttaisiin maksettaiiin yhtään mitään. Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa. Kidnappaus on kuitenkin tällä hetkellä ehkä se turhin pelko minun elämässäni.

Pubi taisi unohtaa laskuistaan kuljetus & käsittelykulut.

Vierailija

Mulla on elintenluovutustestamentti, eli minut kannattaisi myydä pienemmissä osissa hätää kärsiville sairaille.

Vierailija

Kahden viikon kidnappauksesta minulle pitäisi maksaa sama korvaus kuin töissä, eli pari tonnia.

Sehän on tavallaan työmatka, eli kotimaan päiväraha siihen päälle.

Vierailija

Eiköhän mut vapautettaisi ilmaiseksi. Sukulaisten maksuhalukkuus ei yltäisi sellaiseen summaan, että kaappaajat jaksaisivat tällaista luonnevikaista kauaa edes ruokkiessaan kattella, kuunnella tai haistella. Voisin jopa saada kaappajilta hieman taskurahaa jos lupaisin olla hiljaa heidän tuntomerkeistään.

Vierailija
Tuppu L 2.0
Pubi taisi unohtaa laskuistaan kuljetus & käsittelykulut.

Ja verot. Arvonlisävero ainakin tulisi lisätä lunnasrahoihin. Lisäksi hinnasta maksetaan lahjavero tai pääomatulovero, siitä riippuen onko myyntivoitto verrannollinen Suomen pankin ohjauskorkoon omistusajalta ja onko sieppaaja yksityishenkilö vai yritys.

Vierailija

Autovarkaus ei ole enää varkaus, vaan luvaton käyttöönotto.

Kidnappauksesta (ehkä myös miehen raiskauksesta) pitäisi antaa vastaava rangaistus, eli käytännössä sakko tai yhdyskuntapalvelua.

Sakossa valtio saa rahaa, mutta linnareissusta valtio menettää rahaa.

Jos minut kidnapataan huumaamaalla, niin minulle kuuluisi antaa vielä sakko huumausaineen käytöstä. Ainakaan en uskaltaisi lyödä kaappaajaa, tai hän voisi nostaa kanteen.

Vierailija

Jos minut kidnapataan, lunnaat voisivat liikkua tuhansissa.

Olettaen että en pääse pakenemaan tai minua ei onnistuta vapauttamaan.

zebi
Seuraa 
Viestejä45
Liittynyt13.6.2009
Lektu-Elli

Jos minut kidnapataan huumaamaalla, niin minulle kuuluisi antaa vielä sakko huumausaineen käytöstä. Ainakaan en uskaltaisi lyödä kaappaajaa, tai hän voisi nostaa kanteen

Toihan nyt on ihan bullshittiä :O

Uusimmat

Suosituimmat