Kuinka nuorena ajoit ekan kerran jotain moottorikäyttöistä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

3v.
Trakori.
Suomeksi sanottuna ohjasin kyseistä härveliä suoraan sillä aikaa kun muut heittelivät pienpaalissa olevaa heinää perävaunuun.
Vauhtia oli alle kävelyvauhdin.

Kommentit (14)

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

7-v. autoa. Oli joku automyyntitilaisuus, ja koeajoa varten autoja oli piha täys - avaimet virtalukossa. Pitihän se testata

DM
joka pienen ikänsä haaveksi F1-kuskin hommeleista, vaan ei tullut, kun pappa petalalla ei olla riittävästi virtaa lämiskässä. Soon kuulkaas synti syntyä väärään sukuun

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija

Olin 30 v.

Autokoulun ensimmäisellä ajotunnilla opettaja käski painaa kytkimen pohjaan ja vaihtaa ykköselle. Minä: Jaa, mutta mikä on kytkin? Ihmisen silmät voivat pullistua ihmeellisen suuriksi.

Vierailija

Oisinkohan neljän tai viiden vanha ollut kun ekakerran ruohonleikkurilla päristelin... Moottorikelkalla eka kerta tais olla 9 vuotiaana..

Vierailija

Traktoria 7v lähtien. Jouduin nousemaan seisaalleni, että sain kytkimen ja jarrun päälle. Itsenäisesti tein hommia Valmetilla koko lapsuuteni ajan.

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005

Pappa-tunturia ajoin sen ikäisenä, etteivät jalat ylettyneet lähimainkaan maahan. Velipoika tuuppasi vauhtiin ja juoksi ottamaan vastaan. Ikää en kyllä pysty aukottomasti päättelemään.

Vierailija

4 v ja kulkuneuvona Moskvits Scandinavia, ratista pitelin varsinaisen kuskin sylistä käsin joka käytti polkimia.

Jännittävää oli meno...

Vierailija

Joskus niin pätkänä etten löytänyt ainoatakaan sanaa oivallukselleni että se on hyvin keskeinen kultuurin tekijä.

R4D4
Seuraa 
Viestejä1566
Liittynyt25.3.2009

Viisivuotiaana alkoi auton ajaminen sylissä istuen. Joskus kymmenvuotiaana, kun yletti polkimille, alkoi itsenäinen autoilu. Kaksipyöräiset tulivat kumma kyllä vasta myöhemmin.

Sittemmin olen luopunut kaikista moottorihärveleistä.

Vierailija

5-6 vuotiaana. Muistelen laitteen olleen alunperin käsin työnnettävä puutarhajyrsin, johon istutettu renkaat terien tilalle ja aisalla kärri perään. Peruutin sen linkkuun ja kylelleen.

Tuohon siis puinen lava perään (metallirungolla) jossa mopon renkaat, ja hyvin kulki.

Nykyisin noissa on tehoa vähän enemmän ja lähtee lapasesta aikuiseltakin
http://vekotus.org/wp/tag/puutarhajyrsin/

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Ensimmäisen kerran täysin yksin ajoin autoa 7-vuotiaana. Joskus aikaisemmin olen ratista kääntänyt traktoria ja autoa, mutta jalat eivät yltäneet vielä polkimille (eikä massa riittänyt traktorin kytkimen painamiseen).

Uusimmat

Suosituimmat