Nautittavan ravinnon määrästä...

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen nyt muutaman viikon ajan vetänyt 5x aamusalitreeniä/vko.

Hirmunen nälkähän siitä tulee. Noutopöydästä tulee ammennettua pari kukkurallista lautasellista muonaa lounaaksi.

Millasia kilogrammamääriä kannattaa yhdellä istumalla syödä? Treenisivuilla jauhetaan vaan kalorimääriä...

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Nyt päivällisellä ruokaa tarjosin itselleni 800g ja nestettä 3x2.5dl ...

Vielä täytyy nestettä tankata...

Vierailija

Ahmiminen ei tunnetusti ole terveellistä. Syö niin että nälkä lähtee, mutta ei ihan ähkyyn.

Jos treenaat sinun kannattaa katsoa mitä syöt, eikä sitä paljonko ruoka painaa.

RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973
Liittynyt18.2.2009

"Ahmiminen ei tunnetusti ole terveellistä. Syö niin että nälkä lähtee, mutta ei ihan ähkyyn."
-mikä on reilusti syömistä,mikä ahmimista?Kyllä minä olen sitä mieltä,että Oikea ruoka tekee hyvää,reilu määrä Oikeaa ruokaa tekee reilusti hyvää.
EIkä ähkyä oikein saa Oikealla ruoalla,kun se ilmoittaa hienovaraisesti kylläisyydestä.
Itse olen langanlaiha,ja annokset ovat toisinaan valtavia.
Oma tuntuma sanoisi,että suolisto ja "koko kone" toimii paremmin kun on reilusti polttoainetta sekä volyymiltään että energialtaan.

Vierailija
RaahenTiikeri
"Ahmiminen ei tunnetusti ole terveellistä. Syö niin että nälkä lähtee, mutta ei ihan ähkyyn."
-mikä on reilusti syömistä,mikä ahmimista?Kyllä minä olen sitä mieltä,että Oikea ruoka tekee hyvää,reilu määrä Oikeaa ruokaa tekee reilusti hyvää.
EIkä ähkyä oikein saa Oikealla ruoalla,kun se ilmoittaa hienovaraisesti kylläisyydestä.
Itse olen langanlaiha,ja annokset ovat toisinaan valtavia.
Oma tuntuma sanoisi,että suolisto ja "koko kone" toimii paremmin kun on reilusti polttoainetta sekä volyymiltään että energialtaan.

Ahmimista on esim. jos syö lautasen tyhjäksi viiteen minuuttiin ja vähän ajan kuluttua maha on räjähtämässä.
Kylläisyyden tunne tulee viiveellä. Siksi kannattaa syödä rauhallisesti.

Vierailija
Olli V
Olen nyt muutaman viikon ajan vetänyt 5x aamusalitreeniä/vko.

Hirmunen nälkähän siitä tulee. Noutopöydästä tulee ammennettua pari kukkurallista lautasellista muonaa lounaaksi.

Millasia kilogrammamääriä kannattaa yhdellä istumalla syödä? Treenisivuilla jauhetaan vaan kalorimääriä...

Ei kannata syödä suuria määriä kerrallaan, vaan normaalisti + lisukeeksi proteiinipitoisia ruokia, muuten vatsalaukku ja vatsa venyvät ja tulee turhaa läskiä.
Vedä aamulla nopeita ja hitaita hiilihydraatteja, maitotuotteita, joissakin juustoissa on 30 % proteiinia, kananmunia, kalaa, kanaa, kinkkua pienehkö määrä pari tuntia ennen treeniä.
Heti treenin jälkeen 25 g proteiinia ja saman verran maltodekstriiniä.
Syö lisää ruokaa parin tunnin kuluessa treenaamisesta.
Appelsiinimehu(C-vitamiini) lisää jonkun lähteen mukaan lihasten kasvua.
Aivot säätelee näläntunnetta mm. veren sokerin avulla, nälkä lähtee parinkymmenen minuutin päästä, vaikka söisi pienempiä määriä.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14020
Liittynyt23.6.2005

Juustot vuohenjuustoa lukuunottamatta ovat todellisia happamuuspommeja, saa syödä hurjan määrän tomaattia ja vihreää että efekti kumoaisi juustojen pH-vaikutuksen.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija

Ei mulle tunnu riitävän "normaalikokoinen" annos ruokaa... jää nälkä. Välipaloja popsin mitä milloinkin... niihin kait pitäis huomiota ottaa enemmän...

Oon miettinyt voisko jatkuva nälkä tämmöinen johtua suolatasapainosta? Syön melko vähäsuolaisesti...

Vierailija
Olli V
Ei mulle tunnu riitävän "normaalikokoinen" annos ruokaa... jää nälkä. Välipaloja popsin mitä milloinkin... niihin kait pitäis huomiota ottaa enemmän...

Oon miettinyt voisko jatkuva nälkä tämmöinen johtua suolatasapainosta? Syön melko vähäsuolaisesti...

Ei kun veren sokerin vaihteluista, syö hiilihydraatteja, joista energia vapautuu hitaasti, kannattaa lukea koko juttu, lopussa on taulukko joistakin ruoka-aineista.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyski ... i=dia00608
Pieni määrä jotain sokeripitoista ruoan jälkeen poistaa nälän, lisukkeena sokeri kuljettaa aminohappo-tryptofaania aivosoluihin, jossa siitä syntyy serotoniinia ym. masennusahmiminen poistuu?
Suolantarve on vajaa 5 grammaa päivässä.

Vierailija

Jälkiruoat eivät ole kuuluneet tapoihini aikoihin. Voisi testata vaikutusta. Porkkanaa ja ruisleipää pureksin aika usein...

Vierailija
Olli V
Jälkiruoat eivät ole kuuluneet tapoihini aikoihin. Voisi testata vaikutusta. Porkkanaa ja ruisleipää pureksin aika usein...

Teetä, kahvia, kaakaoo, mehua, liika sokeri aiheuttaa insuliinipiikin ja veren sokeri laskee turhan nopeasti jonkin ajan kuluttua.

Vierailija

On koettu verensokerin vaihtelua, ei ole hääviä.

Mutta onko kahvi pari sokeripalalla muka joku jälkkäri? Pullat kun pitäis jättää rauhaan...

Vierailija
Olli V
On koettu verensokerin vaihtelua, ei ole hääviä.

Mutta onko kahvi pari sokeripalalla muka joku jälkkäri? Pullat kun pitäis jättää rauhaan...

Ei kai kukaan ole jälkiruoasta kertonut, pieni määrä sokeria riittää.

RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973
Liittynyt18.2.2009

No,minä en ole tarvinut välipaloja vuosiin.Enkä ymmärrä sokerin tuputustakaan.Verensokerin heittelyt ovat loppuneet siihen kun otin pääasialliseksi polttoaineeksi rasvan.

yleensä kolme ateriaa vuorokaudessa.jokseenkin 500-800kcall/ateria,grillauskaudella voi tulla 3000kcall päivässäkin.Mutta ei tartu mitään kyytiin,kun ei anna insuliinille mahdollisuutta varastoida.Tuota syö usein-vähän kerralla mantraa en ole ikinä tajunnut.Ei keholle jää missään välissä aikaa siirtyä omien varastoiden käyttöön.

Se,että jollain mahalaukun koolla olisi paskankaan väliä nälänhallinnan kanssa,on naisten lehtien juttuja.

Vierailija

Tänään pidin lepopäivää. Kevyen aamulenkin tein. Ei ole juurikaan ollut nälkä... mutta huomenna taas odotettavissa pohjaton nälkä.

Yks huomio on, että kahvinhimo on kadonnu treenaamisen alotuksen jälkeen. Kaksi pikkukuppia enintään päivässä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat