Naturismin haasteet

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mielestäni alastomana esiintyminen sopivassa yhteydessä (aika, paikka, läsnäolijat) on ihan ok, enkä ymmärrä mikä ihmeen vimma kenelläkään olisi liittää alastomuus väkisin seksiin (paitsi sellaisilla jotka eivät koskaan ole alasti, eivät edes nukkuessaan, ja oppivat yhdistämään alastomuuden häpeään, syntisyyteen tms.)

Mutta johtuuko asenteeni sukupuolestani, tai kenties jostain aivojen anomaliasta joka on jättänyt minut hivenen lapsen tasolle niin etten ymmärrä että koko olemassaolo ja kaikki mitä ihminen tekee purskuaa seksualisuutta niin että haisee?

Itselläni, vaikka mielelläni naturismia harrastaisinkin, ei ole mitään hinkua päästä näkemään muiden ihmisten löllöihroja tai törröttäviä kylkiluita, joten jos harjoittaisin naturismia joukossa, tämä tapahtuisi sen vuoksi että olisi kyse jonkinlaisesta är yystä jonka teema nimenomaan on se että hankitaan jokin tietty paikka jossa kaikki voivat rauhassa olla kelteisillään. Kun ei toistaiseksi ole tällaisiin seuroihin kauheasti kaivannut, niin naturismi on jäänyt kumppanin ja oman itseni keskeiseksi harrastukseksi. Niinhän se varmaan taitaa aika monellakin suomalaisparilla olla - vähänkin kun liikkuu tuolla ei-virallisilla uimarannoilla, niin aina silloin tällöin voi kaukaisuudessa nähdä alastoman pariskunnan. Jota luonnollisestikaan en ryhdy tuijottamaan.

Mutta kun väki sen kuin lisääntyy ja kohta on ihmistä joka paikka mustanaan, sitä fiilistä missä voi liukua alastomana vedessä tai rönöttää rannalla ilman kiristäviä uikkareita saa kohta hakemalla hakea. Ja samaan aikaan Suomen nudismirantojen tarjonta on mitä...? Turusta kyseinen alue poistettiin (kävin kerran). Porissa on turha mennä itsensärepijäsetien (onanoijien) sekaan. Eikä siellä edes saisi mennä alastomana mereen, sillä nakualue on rajattu neliö sisämaassa.

Muusta en itse henk.koht. tiedä.

Ajatuksia naturismista? Kaikki käy laidasta laitaan; psykologinen puoli eli miettiä onko sairaampaa haluta olla alasti vai aina vaatettuna, käytännön puoli ja mahdolliset kokemukset jne.

Sivut

Kommentit (23)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Minä tykkään pitää vaatteita ihan käytännön syistä, ovat hygieenisempiä kuin mitä paljas perse ja suojaavat naarmuilta ja hankaumilta. Lisäksi en voisi kuvitellakaan olevani ilman tissiliivejä koko päivää/yötä, painaa niin paljon että tulee kipeäksi.

Naturismia vastaan minulla ei sinänsä ole mitään. Suomessahan joutuu/saa katsella useinkin kun miehet heiluu munasillaan. Muistampa tuossa männävuosina kun olin grillillä töissä, autogrillillä, niin siitä luukulta johon voi tulla ilman kulkupeliä, tuli joku nuori mies esittämään tilauksensa. Munasillaan. Oli sillä kengät jalassa (ilman sukkia) koska oli tammikuu ja yö. Aloin väsäämään tyypin eväitä ja hauskasti juuri munat paistoi siitä luukulta sisään, se kun on alempana kuin normigrillin luukut. Mahtoi olla vedonlyönnistä kyse kumminkin siinä eikä mistään varsinaisesta naturismista.

Naturismi on siis ihan jees minun mielestäni, mutta sitä harrastettaessa on muistettava, että kaikki eivät näin koe. Siksi meillä on laki sukupuolisiveellisyyttä loukkaavasta käytöksestä.

On kyllä hauskaa uida alasti. Eräjormaillessa sekin onnistuu. Metässä on vaan vaatteet kiskottava pian päälle suojaksi. Vitikossa vaatteitta uituttaa.

Hämmentää.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Qadesha
Mielestäni alastomana esiintyminen sopivassa yhteydessä (aika, paikka, läsnäolijat) on ihan ok, enkä ymmärrä mikä ihmeen vimma kenelläkään olisi liittää alastomuus väkisin seksiin

Hmm. Tarkoitatko nyt alastomana olijaa vaiko katsojaa?

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija
Aweb
Qadesha
Mielestäni alastomana esiintyminen sopivassa yhteydessä (aika, paikka, läsnäolijat) on ihan ok, enkä ymmärrä mikä ihmeen vimma kenelläkään olisi liittää alastomuus väkisin seksiin

Hmm. Tarkoitatko nyt alastomana olijaa vaiko katsojaa?

Sekä että tietenkin. Niitähän on ekshibionisteja ja tirkistelijöitä jotka saavat nautintoa itsensä esittelemisestä tai toisten kyyläämisestä.

Oikea naturismi ei mielestäni ole noita edellä mainittuja asioita. Itselleni se on toki sensuaalinen nautinto, mutta ei mitään seksiä. Saunan yhteydessä varsinkaan seksi ei tulisi mieleenkään, hikisenä ja punoittavana (joskin olen kuullut että jotkut miehet pitävät saunapunaista naista kiihottavana, en tiedä miksi).

Vierailija
Vatkain
Minä tykkään pitää vaatteita ihan käytännön syistä, ovat hygieenisempiä kuin mitä paljas perse ja suojaavat naarmuilta ja hankaumilta. Lisäksi en voisi kuvitellakaan olevani ilman tissiliivejä koko päivää/yötä, painaa niin paljon että tulee kipeäksi.

Heh, pienten rintojen kanssa on tasan päinvastoin, tai sitten ongelma on omani: inhottaa ja kammottaa pitää mitään kiristäviä kuminauhoja ja hautovia liivejä. Eli onneksi ei tarvitse.

Mutta tuota hygieniapuolta olen ihmetellyt siltä kantilta että jotkut pitävät ihmisiä likaisina heti kun nämä ovat alasti. Esim. jossain amerikkalaisessa viihdeohjelmassa mies juoksenteli alasti ja aikoi istua tuolille, jolloin joku oli tyrkyttämässä hänelle paperiarkkia alle! Mistä muusta tämä kielii kuin anglien kuvitelmasta että kaikilla on paskainen perse? Ettei olisi ollut peräti tämä foorumi jolla joku huomautti että nämä amerikkalaiset, mukamas puhtauden ylimmät ystävät, eivät omaa minkäänlaisia bidesuihkuja vessoissaan. Jos heillä on nimenomaan kattosuihkut eikä lainkaan kädessä pidettäviä suuttimia, niin ei kyllä mikään ihme jos alapää on vaikka missä eritteissä.

Jos taas ajatellaan että hätää kärsivä taho on ihminen itse (eikä huonekalut), kuten itse kuvailit, niin onhan lannevaatteissa toki järkevintä liikuskella jos ajatellaan näitä luonnonkansoja jotka eivät ole millään naturistipiknikillä huopineen, vaan ihan oikeasti elävät sitä elämäänsä kokoajan luonnon keskellä.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Qadesha
Saunan yhteydessä varsinkaan seksi ei tulisi mieleenkään, hikisenä ja punoittavana (joskin olen kuullut että jotkut miehet pitävät saunapunaista naista kiihottavana, en tiedä miksi).

Miksi ei?

Eihän se nyt sitä tarkoita, että jos heteromies näkee alastoman naisen saunassa tai vastaavassa tilanteessa, niin heti on erektio päällä ja himot hyrräämässä. Mutta kyllä nyt varmaan useimmille miehille alastoman naisen kohtaaminen saunassa tai vastaavassa tilanteessa on enemmän seksuaalinen tilanne kuin ei seksuaalinen, ja jos tuo nainen on ko. miehen mielestä vieläpä kaunis, ko. tilanne lienee varmaankin enimmäkseen miellyttävä.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Qadesha
Esim. jossain amerikkalaisessa viihdeohjelmassa mies juoksenteli alasti ja aikoi istua tuolille, jolloin joku oli tyrkyttämässä hänelle paperiarkkia alle! Mistä muusta tämä kielii kuin anglien kuvitelmasta että kaikilla on paskainen perse?

Jos ne ei halunneet tuoliinsa hikeä?

Vierailija

Tjaa, se hiki voisi tietysti olla yksi vaihtoehto.

Mutta onko nyt niin ettei mies voi alastoman naisen nähdessään muuta miettiä kuin että missä vaiheessa pääsisi suorittamaan coituksen...? Silloinhan koko naturismitouhu on miesten puolelta pelkkää kusetusta ja pelleilyä.

Tai emmätiä. Ehkä tuo oli liian vahvasti sanottu. Mutta alaston mies ei ainakaan minulle naisena tuo välittömästi mieleen seksiä. Onko tämä nyt se pieni ero sukupuolten välillä, vai olenko vain itse niin nirppanokka että näen miehen roikkuvat genitaalit lähinnä naurettavina ja alastoman miehen kropan lähinnä vain alastomana miehen kroppana?

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Qadesha

Mutta onko nyt niin ettei mies voi alastoman naisen nähdessään muuta miettiä kuin että missä vaiheessa pääsisi suorittamaan coituksen...?

Aweb
Eihän se nyt sitä tarkoita, että jos heteromies näkee alastoman naisen saunassa tai vastaavassa tilanteessa, niin heti on erektio päällä ja himot hyrräämässä. Mutta kyllä nyt varmaan useimmille miehille alastoman naisen kohtaaminen saunassa tai vastaavassa tilanteessa on enemmän seksuaalinen tilanne kuin ei seksuaalinen, ja jos tuo nainen on ko. miehen mielestä vieläpä kaunis, ko. tilanne lienee varmaankin enimmäkseen miellyttävä.

Qadesha
Silloinhan koko naturismitouhu on miesten puolelta pelkkää kusetusta ja pelleilyä.

Miksi ei saisi pitää siitä, mitä näkee? Ei se, että alastoman naisen katseleminen tuottaa mielihyvää tarkoita sitä, että sitä pitäisi myös päästä panemaan. Seksuaalisuus on muutakin kuin yhdyntää.

Qadesha
Onko tämä nyt se pieni ero sukupuolten välillä, vai olenko vain itse niin nirppanokka että näen miehen roikkuvat genitaalit lähinnä naurettavina ja alastoman miehen kropan lähinnä vain alastomana miehen kroppana?

En tiä. Itsekin olen aina miettinyt, että mitä ihmettä te naiset meissä miehissä näette. Jos minä olisin nainen, olisin lesbo.

Sen sijaan P. Saarikoski: "Minä en ymmärrä naisia. Jos minä olisin nainen, minä antaisin kaikille. Siis aivan kaikille." (ei varmaankaan sanatarkka lainaus...)

Vierailija
Aweb

Miksi ei saisi pitää siitä, mitä näkee? Ei se, että alastoman naisen katseleminen tuottaa mielihyvää tarkoita sitä, että sitä pitäisi myös päästä panemaan. Seksuaalisuus on muutakin kuin yhdyntää.

En tiä. Itsekin olen aina miettinyt, että mitä ihmettä te naiset meissä miehissä näette. Jos minä olisin nainen, olisin lesbo.

Sen sijaan P. Saarikoski: "Minä en ymmärrä naisia. Jos minä olisin nainen, minä antaisin kaikille. Siis aivan kaikille." (ei varmaankaan sanatarkka lainaus...)

Saahan sitä pitää, kunhan ei käy käsiksi tai ala ehdotella jos ei ole tieten tahtoen tehty selväksi että ollaan kutumeiningillä liikkeellä ja siellä missä ollaan. Kyllä minäkin katselen hyvännäköisiä miehiä (vaikkakin vaatetettuja) ilman että uin liiveihin tai edes sanon mitään. Pahannäköisiä ei katso pirukaan (sori jos on pinnallista...)

Miehenikin haluaa olla seuraavassa inkarnaatiossaan lesbo.

Tuohon Saarikosken ymmärtämättömyyteen voisin tylysti ja ankeasti vastata syitä miksei halua antaa kaikille:

- vastenmielisen näköistä, kuuloista tai hajuista ei halua naida vaikka tällä olisi kuinka huitsin upeat rakastelutaidot

- jos nai melkein kaikkia muttei jotakuta, niin sitten se joku raiskaa koska on jo saanut sellaisen käsityksen että naisella ei ole oikeutta kieltäytyä, kun ei kieltäytynyt muidenkaan kanssa

- sukupuolitaudit, syövät (muistaakseni kohdunkaulansyöpäriski kohoaa varhain aloitettujen yhdyntöjen ja useiden partnereiden myötä), virtsatieinfektiot (joillakin naisilla on taipumusta tähän seksin takia, joillakin joidenkin tiettyjen miesten kanssa, eli kaikkien kemia ei sovi kaikkien kanssa yhteen!), hiivat, vulvodynia (saa vapaasti guuglettaa aiheesta), selkäkivut, ahtaat leuat (ihan oikeesti!)

- kunnon ehkäisyn puuttuessa tietenkin kusipäät kakarat uhkana

- naiminen on oikeastaan aika tylsää jos sitä tekee paljon

- orgasmikyvyttömyys, eli seksistä ei kostu mitään

Vierailija

Njaa, mutta olisikohan se Saarikosken vanha deeku ollut vähän miehiin päin kallellaan... Jos on mies ja ajattelee että miesten kanssa kuteminen on jotenkin valtavan upeaa, niin että naisena sitä haluaisi antaa aina, niin kyllä siitä vähän sellainen fiilis tulee että tekisi mieli miehenäkin antaa muttei vaan kehtaa.

Juoppojen miesten satunnaiset homoilut eivät kyllä liene mitenkään harvinaisia?

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521
Liittynyt12.5.2009

Alastomuus liittyy ainakin minulla seksuaalisuuden viriämiseen etenkin ranta-ympäristössä. Uiminen vain lisää tätä fiilistä. Mukavahan se olisi viettää kaverin kanssa nakuiluita, jos se toinen vain uskaltaisi. Pitää jatkuvasti pelätä kurkkijoita Siis vaikka oltaisiin ihan omilla tienoilla.

Onkohan monella naisella joku sisäinen vartija pään sisällä?

Juha Myllärinen, Lappeenranta

Vierailija
eskimo
Alastomuus liittyy ainakin minulla seksuaalisuuden viriämiseen etenkin ranta-ympäristössä. Uiminen vain lisää tätä fiilistä. Mukavahan se olisi viettää kaverin kanssa nakuiluita, jos se toinen vain uskaltaisi. Pitää jatkuvasti pelätä kurkkijoita Siis vaikka oltaisiin ihan omilla tienoilla.

Onkohan monella naisella joku sisäinen vartija pään sisällä?

Vaikea sanoa. Itselläni ei ole muuta "vartijaa" kuin paha pelko raiskatuksi tulemisesta, jonka vuoksi en sitten pulikoikaan alasti kuin mieheni läsnäollessa.

Kuumalla säällä on ihmisrääkkäystä ettei saisi olla missään alasti. Jotkuthan eivät pysty siihen kai edes kotonaan verhot ikkunoiden eteen vedettyinä? Minun on hyvin vaikea tajuta että miksi.

Itseäni inhottaa uikkaritkin. Ovat niin kireät ja ahdistavat. On aina onni ja autuus saada olla ilman rihmankiertämää. (En aina ole ajatellut näin, lapsena sisäisesti paheksuin kun näin äitini alasti 30 asteen helteellä... Olin kyllä muutenkin sellainen nipo siinä 10-vuotiaana ja siitäkin eteenpäin.)

Vierailija
Qadesha
Ettei olisi ollut peräti tämä foorumi jolla joku huomautti että nämä amerikkalaiset, mukamas puhtauden ylimmät ystävät, eivät omaa minkäänlaisia bidesuihkuja vessoissaan. Jos heillä on nimenomaan kattosuihkut eikä lainkaan kädessä pidettäviä suuttimia, niin ei kyllä mikään ihme jos alapää on vaikka missä eritteissä.

Ai että värkkiään ei voi pitää puhtaana muulla kuin käsisuihkulla?

Mutta onko nyt niin ettei mies voi alastoman naisen nähdessään muuta miettiä kuin että missä vaiheessa pääsisi suorittamaan coituksen...?

Olet aina niin viaton ja utelias kuin lapsi.

Aweb
]Miksi ei saisi pitää siitä, mitä näkee? Ei se, että alastoman naisen katseleminen tuottaa mielihyvää tarkoita sitä, että sitä pitäisi myös päästä panemaan. Seksuaalisuus on muutakin kuin yhdyntää.

Minä en taas ymmärrä niitä miehiä, jotka nauttivat tarkoituksellisesta paineiden kasaamisesta. Toki ymmärrän sitten, jos tarkoitus on harjoittaa itsekuria.

Sitä voisi vähän verrata naisten lantiopohjalihasten harjoittamiseen.

Sen sijaan P. Saarikoski: "Minä en ymmärrä naisia. Jos minä olisin nainen, minä antaisin kaikille. Siis aivan kaikille.

Taisit eräässä ketjussa suositella minulle luettavaksi Saarikoskea. Nyt olen lähestulkoon varma, että en aio lukea hänen tekstejään.

Qadesha
Njaa, mutta olisikohan se Saarikosken vanha deeku ollut vähän miehiin päin kallellaan...

Se on vain puutteessa ja rima h****tin alhaalla. Vankilassakin rupeavat heikompimieliset homoileen, kun eivät saa naista.

Vierailija

Tjaa... Saatan olla näissä pesuasioissa vähän mielikuvitukseton, kun minulle ei oikein tule mieleen mitään mielikuvaa siitä että miten ihminen pesee kunnolla värkkinsä katosta käsin roiskivan suihkun alla.

Tietenkin nämä kattosuihkut, jotain Carrie-elokuvaa kuukautisineen lukuunottamatta(?), ovat varmaan hyvinkin eroottisia tiätty taas miesten mielestä kun kuvittelevat siinä naisen keekoilevan ja sulokkaasti pyyhkivän kevyesti kätösellään saippuaa ympäri kroppaa. Mutta miettikääs siinä jotain karvaista äijää sulokkaasti itseään hivelemässä. Ja ihan sama kumpikampi siellä seisoo, niin ei se sulokas hively välttämättä mitään vielä putsaa. Siis varsinkin jos on kuukautiset. Kyllä se suutin on poikaa, ei tarvitse välttämättä kädellä pyyhkiä ja heitellä veriä seinille. (En ole edes kokeillut moista, kunhan mietin taas ääneen.)

Toinen ihme ja kumma olisi tietysti kunnon astiankuivatuskaapin puute suurimmassa osassa maailmaa, mutta ei taida enää kuulua edes aiheen reunamillekaan. Paitsi tietysti että ne astiatkin on kivempi pestä alastomana.

Vierailija
Qadesha
Tjaa... Saatan olla näissä pesuasioissa vähän mielikuvitukseton, kun minulle ei oikein tule mieleen mitään mielikuvaa siitä että miten ihminen pesee kunnolla värkkinsä katosta käsin roiskivan suihkun alla.

Tuskin se siitä on kiinni. Et vain taida olla oikein käytännönläheistä ihmistyyppiä. Ottaen huomioon vielä senkin, että et kiinnittänyt huomiota tarpeeksi, mihin istuit, kun epäilit käärmeen purreen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat