Uiminen vanhassa kaivoksessa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tuossa vieressä on käytöstä poistettu kaivos, joka on nyt tännä vettä. Houkuttelisi uida siinä, mutta tuli mieleen että mitä vaaroja tuollaisessa vedessä on.

Itse ajattelin ensimmäiseksi jotakin silmätulehduksen vaaraa.

Mitäpä sanotte?

Rannan tuntumassa on sellaista punaista mömmöä, joka on ilmeisesti jotakin rautaan liittyvää härpäkettä.

Kommentit (7)

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Kuinka iso se vesialue on? Ota siitä näyte puhtaaseen, tyhjään pulloon ja kiikuta laboratorioon.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija
Lettu Haimakainen
Tuossa vieressä on käytöstä poistettu kaivos, joka on nyt tännä vettä. Houkuttelisi uida siinä, mutta tuli mieleen että mitä vaaroja tuollaisessa vedessä on.

Itse ajattelin ensimmäiseksi jotakin silmätulehduksen vaaraa.

Mitäpä sanotte?

Rannan tuntumassa on sellaista punaista mömmöä, joka on ilmeisesti jotakin rautaan liittyvää härpäkettä.

Pitäs varmaan kysyä vaarilta. Se kyllä tietää tällaiset asiat, kuten vanhat kaivokset.

Kulaushaikara
Seuraa 
Viestejä1023
Liittynyt27.4.2009

Mitäköhän kaivoksessa on kaivettu?
Olen itse uinut kalkkikaivoksessa (avolouhoksessa) ja vesi on kirkasta, kylmää ja puhdasta, mutta haisee kalkille. Ymmärrettävistä syistä.

Vierailija

Vanhoilla graniittilouhoksilla on ainakin hyvä uida ja vesi montusta riippuen aika puhdasta.

Suurin vaara liittyy teräviin kiviin ja liukastumiseen. Mut eipähän tartte uida ahvenruohojen ja iilimatojen seassa.

Uusimmat

Suosituimmat